Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lavameel en basaltmeel voor het moestuinieren


Pantoffel

Aanbevolen berichten

Met alle ontwikkelingen in de wereld wil ik dit jaar stevig aan de slag met de moestuin. Onlangs kwam ik via Youtube het kanaal Eco moestuin van Binne Visser tegen.....erg leerzaam!

Hij gebruikt Lavameel. Basaltmeel is voor geschikt kleigronden, dus dat heb ik ook besteld. Dit jaar gaan we testen en ik ben heel benieuwd. Voor 20 kilo Eifelgold lavameel betaal je ongeveer € 16,- als je even zoekt. Bij de bekende tuincentra is het stukken duurder.

 

Je kunt lavameel ook gebruiken om bloedluis in je kippenhok te bestrijden.

 

https://www.youtube.com/channel/UCJwwfBoLIDCPYs2Nf7eqUjQ

 

Lavameel en Basaltmeel uitleg

 

 

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb de video niet gezien, dus misschien zegt hij er wel wat over: Je moet voorzichtig zijn dat je geen lavameel inademt. Nu iedereen toch een mondkapje heeft, zou ik dat even opzetten als je er mee werkt. En ja, tegen lavameel stukjes werkt zelfs een stoffen mondkapje :classic_biggrin:

 

(Wij gebruiken zelf ook lavameel, geen klei te zien hier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-1-2022 om 13:26, Pantoffel zei:

Met alle ontwikkelingen in de wereld wil ik dit jaar stevig aan de slag met de moestuin. Onlangs kwam ik via Youtube het kanaal Eco moestuin van Binne Visser tegen.....erg leerzaam!

Hij gebruikt Lavameel. Basaltmeel is voor geschikt kleigronden, dus dat heb ik ook besteld. Dit jaar gaan we testen en ik ben heel benieuwd. Voor 20 kilo Eifelgold lavameel betaal je ongeveer € 16,- als je even zoekt. Bij de bekende tuincentra is het stukken duurder.

Zie ook Microelementen voor de moestuin.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...