wandering neone Geplaatst: 22 juli 2020 Delen Geplaatst: 22 juli 2020 https://voltstorage.com/en/ Kent er iemand dit? De Colruyt group is er net ingestapt, en belooft een tegenstander te worden met bvb tesla batterijen, en dit met gebruik van minder tot geen toxische stoffen (zoals bvb lithium). Iedereen met zonnepanelen kent het wel, de situatie. Het meeste wat je produceert tijdens de dag, gaat simpelweg het net op, verloren, terwijl je 's avonds/'s nachts eigenlijk gewoon van het net gebruikt. Dergelijke "batterijen" zouden dan de optie kunnen geven, betreffende energie te stockeren, om ze af te geven wanneer je het 's avonds nodig hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 22 juli 2020 Delen Geplaatst: 22 juli 2020 Wat is de huidige prijs per kilowatt van deze batterij en hoeveel laadcycly gaat deze mee? Dat zijn dd eerste vragen die mij te binnen schieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast OBL-Rien Geplaatst: 23 juli 2020 Delen Geplaatst: 23 juli 2020 Ah, eindelijk een product(?). Ik had deze technologie al een paar jaar geleden eens bekeken en het zag er toen veelbelovend uit. Het werdt toen ook 'verkocht' als een snelle hervul methode voor electrische auto's. I.e. je tankte door oude electroliet uit te wisselen voor nieuwe. Zou bijna net zo snel zijn als benzine tanken. De oude electroliet zou dan door het tankstation weer opgeladen worden voor een volgende klant. Het was (is) een heel interresante benadering, maar of ze ook op kosten kan concureren? Het feit dat ze sterk inzetten op ecologisch doet het ergste vermoeden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wandering neone Geplaatst: 24 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2020 21 uur geleden, OBL-Rien zei: Het werdt toen ook 'verkocht' als een snelle hervul methode voor electrische auto's. I.e. je tankte door oude electroliet uit te wisselen voor nieuwe. Zou bijna net zo snel zijn als benzine tanken. De oude electroliet zou dan door het tankstation weer opgeladen worden voor een volgende klant. Mooi principe eigenlijk, een vervangbaar element ipv het opladen van de batterij vd wagen ...kan je meteen verder terwijl je anders uren vast zit. Maar anyway, ik weet nog niet veel meer van dit gegeven, keep you guys posted ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
McClane87 Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Ik was van plan zelf een LiFePo4 accu te maken, bestellen op Ali. 24v en 280Ah is makkelijk haalbaar, met 3.2v cellen. BMS erop, een MPPT accu-solar lader en wat panelen op het tuinhuis en go. Probleem is t wisselen tussen netstroom en power van de accu's. Dan moet ik de accu's met een 3000/4000W inverster pure sine wave aansluiten op het huis. En eerst de hoofdschakelaar omzetten. Er schijnt ook een soort all-in-1 device te zijn, soort omvormen maar dan met accu mogelijkheid. Vandaag de Honda 2200i getest, incl. gas ombouw, werkt super. In nood dus al voor enkele dagen stroom, alleen nu nog iets van accu's etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast OBL-Rien Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 13 minuten geleden, McClane87 zei: Er schijnt ook een soort all-in-1 device te zijn, soort omvormen maar dan met accu mogelijkheid. Ik dacht deze: https://www.victronenergy.com/inverters-chargers/easysolar-ii-gx maar even zelf controleren graag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast OBL-Rien Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 15 minuten geleden, McClane87 zei: LiFePo4 IMHO, leuker alternatief: NiFe (maar pas op met de keuze van lader, die is heel anders! -stroombron ipv voltage switch) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Perry Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Heb er ook al naar gekeken alleen zijn de accu's vrij prijzig en moet je er behoorlijk wat hebben. En dan moet je ze ook om de zoveel tijd vervangen. Nu is nog wel zo dat zonnepanelen uit kunnen omdat je normaal wordt uit betaald voor wat je terug levert maar dit wordt straks rond 2023 afgebouwd. Dan is zo n accupack wel nodig want dan krijg je bijna niks meer voor je terug geleverde stroom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
McClane87 Geplaatst: 23 januari 2021 Delen Geplaatst: 23 januari 2021 Op 21-1-2021 om 22:18, Perry zei: Heb er ook al naar gekeken alleen zijn de accu's vrij prijzig en moet je er behoorlijk wat hebben. En dan moet je ze ook om de zoveel tijd vervangen. Nu is nog wel zo dat zonnepanelen uit kunnen omdat je normaal wordt uit betaald voor wat je terug levert maar dit wordt straks rond 2023 afgebouwd. Dan is zo n accupack wel nodig want dan krijg je bijna niks meer voor je terug geleverde stroom. T mooie aan LiFePo4 is dat ze via Ali goedkoop te halen zijn. Ligt aan de Ah, maar check maar eens. Leeftijd is ook veel langer dan LIPO, waar LIPO maar 800-900x laadcycli heeft tot 80% SOC, gaat LiFePo4 tot 4000-5000x voordat dit bereikt is. Dat is dus 27 jaar als het het hele pack iedere 2 dagen zou ont/opladen. En 13 jaar bij iedere dag natuurlijk. Op 21-1-2021 om 22:18, Perry zei: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast anoniem Geplaatst: 23 januari 2021 Delen Geplaatst: 23 januari 2021 Op 21-1-2021 om 22:18, Perry zei: Dan is zo n accupack wel nodig want dan krijg je bijna niks meer voor je terug geleverde stroom. Wat je ook kan doen is anders omgaan met je verbruik. Dus vaarwasser/wasmachine gebruiken overdag i.p.v. in de avond. Hierdoor verbruik je de opgewekte stroom direct en lever je niet terug. Los hiervan is de oude vertrouwde loodaccu nog steeds het voordeligst als je kijkt naar kosten/levensduur/capaciteit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast OBL-Rien Geplaatst: 23 januari 2021 Delen Geplaatst: 23 januari 2021 52 minuten geleden, McClane87 zei: Dat is dus 27 jaar als het het hele pack iedere 2 dagen zou ont/opladen. En 13 jaar bij iedere dag natuurlijk. Quote Die tijd kun je waarschijnlijk halveren (of zelfs door 3 delen) als je de verwachte tarief verhogingen en de verhoging van de energie belasting meerekent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast OBL-Rien Geplaatst: 23 januari 2021 Delen Geplaatst: 23 januari 2021 36 minuten geleden, martin zei: Los hiervan is de oude vertrouwde loodaccu nog steeds het voordeligst Dat ligt er een beetje aan, als je tweede hands koopt/krijgt, dan waarschijnlijk wel. Nieuw is de NiFe accu het goedkoopst. Maar ook het duurst in aanschaf! Voordeel is wel dat je ze nog aan je kleinkinderen kunt vererven en ook zijn zullen er hun hele leven op kunnen rekenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Perry Geplaatst: 26 januari 2021 Delen Geplaatst: 26 januari 2021 Op 23-1-2021 om 12:02, McClane87 zei: T mooie aan LiFePo4 is dat ze via Ali goedkoop te halen zijn. Ligt aan de Ah, maar check maar eens. Leeftijd is ook veel langer dan LIPO, waar LIPO maar 800-900x laadcycli heeft tot 80% SOC, gaat LiFePo4 tot 4000-5000x voordat dit bereikt is. Dat is dus 27 jaar als het het hele pack iedere 2 dagen zou ont/opladen. En 13 jaar bij iedere dag natuurlijk. Ga er eens naar kijken lijkt me goed. Moet er op termijn toch aan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.