Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Joe

preppen scandinavie

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

ik ben op zoek naar mensen die daadwerkelijk onafhankelijk willen leven in een dunbevolkt gebied. anybode? (scandinavie)

aangepast door Joe
moest iets aan toegevoegd worden

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben bezig om met mijn gezin na 1-2 jaar richting de Baltische Staten te verhuizen. 
Of we onafhankelijk gaan leven hangt ervan af hoe je dat zelf invult. We gaan wel kippen en waarschijnlijk geiten houden en we gaan trachten zelf voorzienend te leven maar we zullen ook nog wel een reguliere job moeten doen om wat centen te verdienen. We zouden ook nog 1 of 2 kleine huisjes willen verhuren om zo ook nog wat inkomsten te kunnen vergaren zonder dat we teveel inbreuk op de rust en schoonheid van de omgeving maken. 

We hebben vorige zomer een stuk grond gekocht in Letland in een landelijke regio op wandelafstand van de zee. 
Nu zijn we de toegangsweg en de elektrische aansluiting aan het laten goedkeuren en aanleggen. 
Het eerste plan voor een toegangsweg is reeds afgekeurd aangezien er een zeldzame plant op het tracé groeide dus hopelijk word de tweede route wel goed gekeurd. 

We hebben ook al plannen voor het huisje getekend en nu zijn we nog plannen voor een schuur en een kleiner huisje aan het maken. 
Normaal zouden we deze zomer naar daar willen gaan om de voorbereidingen voor de bouw van het kleine huisje en de schuur voor te bereiden maar heel de huidige Corona situatie maakt het er wat moeilijker op. 

Dus plannen genoeg, nu nog zien dat we het waar kunnen maken. We zijn door heel de huidige situatie al 8 weken op “vakantie” in onze BOL in onze zelfgebouwde chalet in de Ardennen geweest en onze motivatie is enkel maar toegenomen. Nu zijn we een week terug in ons huisje aan de randstad en we missen de natuur enorm.

E3416C07-A2B4-4E9C-8215-80370591BABD.jpeg

23857A9B-0920-4648-A7BF-318F0E5F6F6F.jpeg

0C7F4FCA-AA51-4A0B-93E7-B5CAD3300A4F.jpeg

25BB5B56-0F61-4AA0-965E-5534615447F8.png

• Leuk 1

Deze post delen

Één vraag die -imo- een ieder zou moeten beantwoorden voordat men vertrekt is deze: wat gebeurt er met mij/mijn familie/kinderen/kleinkinderen wanneer de situatie in de wereld dramatisch verslechterd. Waar kan ik op support uit de omgeving rekenen, en waar zou de omgeving vijandig kunnen worden?

• Leuk 2

Deze post delen

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

Één vraag die -imo- een ieder zou moeten beantwoorden voordat men vertrekt is deze: wat gebeurt er met mij/mijn familie/kinderen/kleinkinderen wanneer de situatie in de wereld dramatisch verslechterd. Waar kan ik op support uit de omgeving rekenen, en waar zou de omgeving vijandig kunnen worden?

En die vraag moet je ook gewoon realistisch beantwoorden. Die paar mensen die van je plannen af weten en waar je veel van houd, de opties geven om naar je toe te kunnen komen (middels meerdere scenario's). En de rest als verloren beschouwen....

• Leuk 1

Deze post delen

@Joe het zal nog een 2 tot 4 jaar duren voor het grote woonhuis klaar zal geraken maar tegen dan is iedereen welkom om eens op vakantie te komen, in een klein huisje of met een yurt of hangtent. 

We zouden nu ook met ons gezin redelijk snel, na 1-2 jaar willen verhuizen zodat onze kinderen eerst nog enkele jaren naar de lagere school kunnen zodat ze geen achterstand in het middelbaar krijgen. Aangezien mijn vrouw van Letland afkomstig is spreken onze kinderen de taal al en zouden ze vrij vlot moeten kunnen integreren en haar familie is natuurlijk reeds daar. De mijne zal hier in België blijven dus dat zal wel wat wennen zijn maar aangezien ik niet zo een nauw contact met mijn familie heb zal dat wel los lopen. 

Als de situatie in de wereld er nog meer op achteruit gaat dan ben ik er 100% van overtuigd dat je daar beter af gaat zijn dan hier aangezien er tal van manieren zijn hoe je ginder zelf bedruipzaam kunt leven ten op zichtte van Nederland of België. Met hoe meer mensen je op een hoop zit hoe meer kans je op miserie hebt tegen dat er bv niet genoeg eten of drinkwater is. Deze morgen komt er in België in Overijse al op sommige plaatsen geen drinkwater meer uit de kraan door de droogte en de zomer is nog niet begonnen. 

Locale contacten gaan we daar uiteraard nog moeten opbouwen maar degene die we reeds hebben zijn zeer behulpzaam en met schoolgaande kinderen is het hopelijk ook gemakkelijk om nieuwe mensen te leren kennen. 

Deze post delen

dat water word een probleem, en eerder snel dan laat. ik ben dan dus ook op zoek naar mensen die per direct plannen willen ondernemen. soort community opbouwen in the woods near the water. ik denk dat afwachten niet meer kan. dus laat je horen als je mijn idee snapt

Deze post delen

5 uur geleden, T.A.P. zei:

Als de situatie in de wereld er nog meer op achteruit gaat dan ben ik er 100% van overtuigd dat je daar beter af gaat zijn dan hier aangezien er tal van manieren zijn hoe je ginder zelf bedruipzaam kunt leven ten op zichtte van Nederland of België.

Dat zou maar zo kunnen.

Wel geef je hierin een bias aan: je bent libertariër -individualist- in geest. Jij zult je daar beter kunnen redden. Maar hoe gaat je omgeving reageren? Wat doen de letten als het hard op hard gaat? Zijn de letten ook individualistisch in natuur? Of willen ze dat iedereen dezelfde lijn trekt? Komen de letten ook op voor elkaar? En hoe zit dat voor buitenlanders?

Ik heb geen idee, maar het zijn vragen die imo even belangrijk zijn (of belangrijker) dan de vraag hoe goed jij je persoonlijk zult redden.

(PS: Je vrouw is van die omgeving, dus dat kan een verzachtende factor zijn, maar het kan ook een tegenovergestelde werking hebben. Rijke buitenlanders die hun vrouwen inpikken? Als je kinderen daar trouwen, dan zijn je kleinkinderen 3/4 lettisch, dat zal wel voldoende zijn. Maar jou en mogelijk ook je kinderen zullen nooit volledige letlanders zijn en dienovereenkomstig ook niet het volle vertrouwen kunnen winnen van de lokale bevolking. Al zal er waarschijnlijk geen -of slechts een klein- uiterlijk verschil zijn hetgeen natuurlijk weer positief is.)

Ik probeer niet om je van je plannen af te brengen, maar ik probeer wel een breeder perspectief te geven. Zeker ook voor mede lezers.

Opinie: Persoonlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat "there will be war". Wanneer weet ik niet, dat zal vooral afhangen van wanneer het economisch erg moeilijk wordt. De K-zwaai die onderweg is zal naar verwachting de economie sterken (en met wat geluk kan die K-zwaai wel eens 20 jaar of langer duren). Hetgeen dan tot een hernieuwde r-zwaai voert. En die r-zwaai zou wel eens in oorlog kunnen eindigen.

Deze post delen

dat water word een probleem, en eerder snel dan laat. ik ben dan dus ook op zoek naar mensen die per direct plannen willen ondernemen. soort community opbouwen in the woods near the water. ik denk dat afwachten niet meer kan. dus laat het me horen a

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...