Wonderland Geplaatst: 22 augustus 2013 Delen Geplaatst: 22 augustus 2013 Zoals het onderwerp al laat zien.....Hoe onderhoud ik een boog? (en pijlen?) Hoe en met wat vet ik een pees in? Hoe kan ik het beste mijn boog onderhouden/reinigen? Ik heb zelf een pees van een kruisboog af en toe ingesmeerd met vaseline. Is dit juist? Hoe kan ik mijn boog mooi en schoon houden? Warm water of een wax? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepping76 Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 Dat is een goede. Ik heb een glasfibre recurve boog en heb eigenlijk toen ik hem kocht geen instructies voor onderhoud meegekregen. Alleen dat wanneer je hem uitelkaar haalt dat je de pees altijd dezelfde draai moet geven bij het opbergen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Oke dat is tip1 Maar waarom moet je dit doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Mijn pees moet geregeld in de pezenwas zetten: http://www.all-inn-traditional.nl/Pezen-en-toebehoren/Pezenwas/BPB-Wax of http://www.outdoorpro.nl/handboog-boogschieten/pijlen-pijlhouder-pezen/bohning-string-wax.html Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepping76 Geplaatst: 29 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Waarom je de pees dezelfde draai moet geven? Je moet rekening houden met de draaiingen die in de pees gedraaid zijn, die moeten wel gelijk blijven. Als je geen take-down heb (boog met afneembare werparmen) kun je het beste het bovenste oog naar beneden over de werparm schuiven en de boog zo opbergen. Bij een take-down kan je de onderste peesoog om de bovenste lat doen, of iets van een knijper of karabijnhaak gebruiken om de onderste en bovenste peesogen bij elkaar te houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten