nvd72 Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 na keyser zn mes gezien te hebben wou ik zelf ook wel iets maken. vandaar dit topic, leek me wel leuk om hier een foto reportage neer te zetten voor de mensen die het wel leuk lijken. zelf smeden zou ik super vinden maar ik heb de ruimte er niet voor en ook niet de spullen dus ga ik beginnen met de stock removal methode. ik ga de volgende materialen gebruiken: staal word L6, dit word veel gebruikt voor damascus en voor messen die in pool gebieden gebruikt worden, ik heb voor dit staal gekozen omdat het carbon staal is en ook de enigste carbon staal die ik in nederland kon vinden. maar voor een eerste mes puur om het gevoel er voor te krijgen ga ik me hier niet al te druk om maken. het handvat word van canvas micarta gemaakt wat ik overigens zelf ga proberen te maken van oude lappen die moeders de vrouw over heeft. en een epoxy of polyester hars, moet even de voor en nadelen tegen elkaar op wegen. momenteel ben ik nog druk bezig met ontwerpen, hier gaat voor mij behoorlijk wat tijd in zitten omdat ik net een kleuter ben met potlood.. daarnaast probeer ik eigenschappen van een aantal van mijn favo messen er in te verwerken en dan ook nog mijn eigen wending er aan geven. over het ontwerp zelf kan ik nog weinig zeggen maar er komt een Reverse varied convex grind op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Ben benieuwd gozer! Heel veel succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2012 nou heb nu eindelijk een ontwerp waar ik enigzins tevreden over ben.. nu is het nog wachten tot dat ik het staal binnen heb, als het goed is komt dat binnen een paar dagen aan dus zal ik ook direkt wat foto's plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Cool nvd ik ben erg benieuwd.! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sormano Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Waar heb je sttaal gevonden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2012 ik heb mn staal besteld bij smederij alkmaar, en vandaag een bladveer weg gebracht, deze word recht gemaakt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Hey @nvd72 wat leuk, messie maken, das weer tijd terug voor mij. Ik zit nog in slowmode Misschien een idee, wellicht weet je het la om ook naast ontwerpen op papier om dat om te zetten in stuk karton, weet je ook beetje hoe het voelt en de grote enzo. Pas op hé?! Messen maken is verslavend! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 22 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2012 ik wou eerst een template uit een stuk staal maken om er een gevoel bij te krijgen, wat ik nu op papier heb is allemaal leuk en aardig maar je hebt geen idee wat het geheel gaat wegen en of het handvat niet te klein/groot is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Mag ik je ontwerp zien? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2012 tuurlijk zal vanavond even een foto schieten als ik terug ben van werk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2012 zoals belooft, laat me even weten wat jullie er van vinden. ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto, helaas kon ik geen betere krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 Dat ziet er goed uit, daar kan je lekker er mee choppen. Denk wel aan de ''guard" het zal lekkerder zitten als ie langer is dan de dikte van je wijsvinger (als je snap wat ik bedoel). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 25 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2012 ok goed punt rond de guard zaag ik m dan iets ruimer uit, en van daar uit, maak hem pas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten