Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie kent dit Nederlandse Tactische Anti-Exposure pak?


Gast

Aanbevolen berichten

Het pak is Nieuw en voorzien van Tig zakken aan de buitezijde .

Gezien ik totaal niets kan vinden op Internet probeer ik het hier even .

Het is dus een Nederlands fabricaat ( Tech Stiles BV uit Ommen Grauw ! Lijkt mij zowiezo geen goedkoop iets te zijn geweest .

Het is een combinatie van Nomex , een type Goretex kevlar en ?? .

Het pak past mij precies , ook al lijkt het ontzettend groot en sluit tamelijk nauw waar het moet .Alles is 100% waterdicht en brandwerend . Gevulkaniseerde rubberen mouw inzet en kraag . De aangelaste Voetstukken zijn een soort waterdicht stof ( Goretex ?? )

Dus een pak bestemd voor oa onze straaljager piloten . Ik kan alleen maar van die Anti Exposure pakken vinden met Schuine ritsen . En een rits boven je kruis.

Toch is dit pak nog tamelijk recent ! Uit 2000 . Hoe het pak uiteindelijk dienst doet weet ik niet ? Onder je Jumpsuit ? Er over ?

 

Hierbij heb ik ook nog gloed nieuwe Nomex 3 ( 95 % Nomex , 5 % Kevlar ) jumpsuit's . Deze lijken mij voor onder de Kleding . Ze zijn tamelijk dik . Dus niet het standaard verkrijgbare Nomex Aramide brandwerende dunne ondergoed ! Deze hier zijn echt zwaar en dik . NSN 8415-17-106-4705 ( Zie foto's witte Jumpsuits) . Ik ben deze spullen nog nooit en nergens tegen gekomen ! Derhalve heb ik de hele partij gekocht .

 

Ook denk ik dat het best wel een deel van jou Uitrusting mag zijn :confused: Hoe groot is de kans dat je een oversteek moet maken over ( Door ) koud water ? Hoe groot is de kans dat je met Vuur in aanraking komt ? Het zou toch maar zo je laatste red middel kunnen zijn . Je schiet er even vlug in en je hebt voldoende bescherming om er , Naar ik hoop doorheen te komen en je in veiligheid te kunnen brengen .

 

[ATTACH=CONFIG]20553[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20554[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20555[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20555[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20556[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20557[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20558[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20563[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]20559[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20560[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20561[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20562[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het pak is Nieuw en voorzien van Tig zakken aan de buitezijde .

Gezien ik totaal niets kan vinden op Internet probeer ik het hier even .

 

Maritieme piloten en helicopter redders van de luchtmacht hebben deze pakken vaak aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maritieme piloten en helicopter redders van de luchtmacht hebben deze pakken vaak aan.

 

Dat ik niets kan vinden komt waarschijnlijk doordat het een Prototype is geweest en slechts heel beperkt uitgereikt aan een speciale eenheid :confused:

Dat zag je wel vaker bij de luchtmacht .

Defensie koopt niet graag in eigen land ! Veel te duur . Maar weet je dat veel andere landen wel de hier gefabriceerde uitrusting en kleding inkopen .

Nederland levert Kwalitatief hoogwaardig spul . Maar zelf aankopen ho maar ;)

En die militairen maar op eigen kosten inkopen doen :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik niets kan vinden komt waarschijnlijk doordat het een Prototype is geweest en slechts heel beperkt uitgereikt aan een speciale eenheid :confused:

Dat zag je wel vaker bij de luchtmacht .

Defensie koopt niet graag in eigen land ! Veel te duur . Maar weet je dat veel andere landen wel de hier gefabriceerde uitrusting en kleding inkopen .

Nederland levert Kwalitatief hoogwaardig spul . Maar zelf aankopen ho maar ;)

En die militairen maar op eigen kosten inkopen doen :o

Dat is niet enkel in NL zo spijtig genoeg...
Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 Het kan dat de pakken geweest zijn van een helicopter groep bij de marine, rond die tijd is de marine luchtvaart dienst opgeheven en over gegaan naar de luchtmacht.

Dus was het toen nog budget van een inderdaad aparte eenheid, ik kan wel even informeren wat betreft die pakken als je daar prijs op stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 Het kan dat de pakken geweest zijn van een helicopter groep bij de marine, rond die tijd is de marine luchtvaart dienst opgeheven en over gegaan naar de luchtmacht.

Dus was het toen nog budget van een inderdaad aparte eenheid, ik kan wel even informeren wat betreft die pakken als je daar prijs op stelt.

 

Heel graag :o die eventuele Info.

Ik ken weliswaar genoeg mensen bij Defensie en zo ook bij de Luchtmacht . Maar kan pas vanaf maandag gaan bellen :o En dan nog geen Garantie dat ik wijzer wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet zo gaan doen, ik vond mezelf echt ontzettend grappig! :mad:

 

Al vind ik mierenneuker in dit geval ook erg grappig :o

 

Ik neuk wat af zeg, paar dagen terug was ik nog kommaneukster, nu mierenneuker, wat een bofkont ben ik toch.

 

Je bent gewoon een " ja dat "

En ja mijn toetsenbord heeft kuren . En helaas krijg ik die D niet meer toegevoegd ??

Maar jij moet mij dat toch kunnen vertellen hoe ik die D er nog bij krijg .;);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is gewoon de i vergeten..... mierenn**ker :D

 

Jij hebt het tenminste goed geraden ( Vermeld ) ( :o Zo zie je maar Mannen weten meer dan een lerares Nederlands ;) Zou ze wel ???

 

Nog even en we zijn Gigantisch OFF TOPIC ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...