Ga naar inhoud
GENEGEERD

Slaapgebrek en schade


Aanbevolen berichten

@Loreen, wegens bezuinigingen worden de artikelen op nu.nl tegenwoordig geschreven door klukkluk. Soms wordt hij zelfs uitgeleend aan de/het NRC.

 

De taalbeheersing in de journalistiek gaat al jaren achteruit, of de taal vernieuwd zich zo snel dat het voor ons oudjes niet meer logisch is.

 

On topic: Ik vind 10 uur wel een lekkere tijd om te beginnen hoor. :-)

 

klukkluk.jpg.e10b007c45cf51b3c53edc9678e8202f.jpg

 

edit: foto toegevoegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Loreen, wegens bezuinigingen worden de artikelen op nu.nl tegenwoordig geschreven door klukkluk. Soms wordt hij zelfs uitgeleend aan de/het NRC.

 

De taalbeheersing in de journalistiek gaat al jaren achteruit, of de taal vernieuwd zich zo snel dat het voor ons oudjes niet meer logisch is.

 

On topic: Ik vind 10 uur wel een lekkere tijd om te beginnen hoor. :-)

 

klukkluk.jpg.e10b007c45cf51b3c53edc9678e8202f.jpg

 

edit: foto toegevoegd

 

"Ons oudjes?"

Ha, ga jij maar lekker in je tipi oud zitten wezen, ik voel me lekker piepjong!

Gisteren de mentor van mijn dochter nog een hartverzakking bezorgd toen ze er achter kwam dat ze voor het eerst in haar carrière ouder was dan een "ouder van" :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loreen. mensen die nog waarde hechten aan correct en begrijpelijk Nederlands lijken tegenwoordig uit de tijd, vandaar "oudjes". Dat zegt niets over je geboortejaar. Gelukkig voel ik mijzelf ook nog altijd jong, maar als ik zie hoe professionele taalgebruikers de taal verhaspelen, voel ik mij wel eens uit de tijd. Dat was in "mijn tijd" uit den boze, terwijl het tegenwoordig schering en inslag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loreen. mensen die nog waarde hechten aan correct en begrijpelijk Nederlands lijken tegenwoordig uit de tijd, vandaar "oudjes". Dat zegt niets over je geboortejaar. Gelukkig voel ik mijzelf ook nog altijd jong, maar als ik zie hoe professionele taalgebruikers de taal verhaspelen, voel ik mij wel eens uit de tijd. Dat was in "mijn tijd" uit den boze, terwijl het tegenwoordig schering en inslag is.

 

Oud, jong, het is allemaal zo relatief.

Maar ik snap je punt. :o

 

Wat ik overigens ook echt ontzettend ernstig vind, is dat ik net een mail kreeg van de docent met een paar behoorlijk ernstige missers. Om het toch ontopic te houden, de laatste keer dat ik voor 4 uur 's nachts sliep kan ik me zo gauw niet herinneren, en als ik mijn posts na lees merk ik dat dat behoorlijk zichtbaar begint te worden. Moet er stiekem best (heel) vaak fouten uit vissen. Fouten maken is menselijk... Maar als je dan als docent zijnde echt grove grammaticale fouten maakt, dat vind ik toch wel erg hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...