Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers in de USA zoeken ook naar de juiste plek voor hun BOL


Longmen

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een BOL kan vanalles zijn.

Een plek op gepaste afstand van je eigen woning waar je denk te kunnen overleven c.q. afwachten tot de kust 'thuis' weer veilig is.

De BOL kan dus best een appartementje elders zijn waar je b.v. een jaar voeding hebt klaarliggen en af en toe op vakantie heen gaat.

Een ander houdt meer rekening met ineenstorting van de samenleving over een groter gebied en zoekt het in een plek ver van de steden.

Het ligt maar net aan het scenario waar je rekening mee wilt houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BOL kan vanalles zijn.

Een plek op gepaste afstand van je eigen woning waar je denk te kunnen overleven c.q. afwachten tot de kust 'thuis' weer veilig is.

De BOL kan dus best een appartementje elders zijn waar je b.v. een jaar voeding hebt klaarliggen en af en toe op vakantie heen gaat.

Een ander houdt meer rekening met ineenstorting van de samenleving over een groter gebied en zoekt het in een plek ver van de steden.

Het ligt maar net aan het scenario waar je rekening mee wilt houden.

 

Een apartementje elders is volgens mij ook een 2de woning/huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi :) dat geeft de huizenverkoop hier weer een boost, als jij het probleem hier niet ziet zullen er ongetwijfeld meer zijn die dat niet zien :D

 

grunn, kom en prep !

 

Misschien komt het ook door mijn bouwkundige achtergrond en het gegeven dat vooral ouwe meuk instort. Goed gefundeerde woningen zijn minder kwetsbaar. Dus aandacht gaat uit naar een goede fundering en wellicht iets stevigere constructie. Maar dergelijke elementen zal een echte Prepper sowieso essentieel vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het ook door mijn bouwkundige achtergrond en het gegeven dat vooral ouwe meuk instort. Goed gefundeerde woningen zijn minder kwetsbaar. Dus aandacht gaat uit naar een goede fundering en wellicht iets stevigere constructie. Maar dergelijke elementen zal een echte Prepper sowieso essentieel vinden.

 

dus als ik het goed begrijp zeg jij dat men huizen moet bouwen die tegen aardbevingen moeten kunnen in een gebied waar die van nature niet voorkomt om in het geval van door de mens veroorzaakte aardschokken er toch tegen te kunnen? Prima logica ! *rijkt Godel een veer aan*

 

"Groningen moet ingrijpender op de schop dan tot nu toe bekend. Niet 90.000 woningen in Groningen zijn onveilig bij een zware aardbeving en moeten worden verstevigd maar 152.000 van de in totaal 212.500 huizen en appartementen in het gaswinningsgebied."

(geciteerd uit: http://www.nrc.nl/nieuws/2015/04/20/veel-meer-groningse-huizen-onveilig-bij-beving-dan-bekend/ )

 

Helaas is daarvan lang niet alles "ouwe meuk" al is het wel een gegeven dat ouwe meuk natuurlijk als eerste instort. Het lijkt me dat voor die conclusie geen"bouwkundige achtergrond" nodig is . *kuch*

 

ik zou zeggen, geniet lekker van het groningse gas en als je nog wat centjes en kennis over hebt, investeer het in groningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...