Ga naar inhoud
GENEGEERD

De proefrit van vandaag


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Na 2007 IS een moderne wagen he! Dus met ecu en gans de rest van elektronica...

En het klopt, gewone roest kan je behandelen, voor de contacterosie moeten alle alu platen los en moet er scheidingsmateriaal tussen de alu en ijzer... een groot werk, al zijn er die het doen.

Als je weet waar je aan begint (en dat komt zo over), doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wordt er altijd zoo ziek van als ik een Belg hoor over diesel en terreinwagens ..... Ik was per 3 maanden namelijk ongeveer net zoveel kwijt aan mijn Freelander TD4 als mijn maatje in België PER JAAR!! voor dezelfde auto :mad:

@tom666 : ik ben er alweer ff uit met die landrovers, maar als er ook maar iets in die Def zit van BMW of in het magazijn naast iets van BMW gelegen heeft ga dan voor die Jeep of Aziaat. In die Freelander van mij (en meer dan diverse anderen) bleef alles heel wat engels was en ging alles verrot wat van BMW was ..... en die BMWtroep is duur .... heel duur.... 1950,- voor 2 brandstofpompjes duur....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wordt er altijd zoo ziek van als ik een Belg hoor over diesel en terreinwagens ..... Ik was per 3 maanden namelijk ongeveer net zoveel kwijt aan mijn Freelander TD4 als mijn maatje in België PER JAAR!! voor dezelfde auto :mad:

@tom666 : ik ben er alweer ff uit met die landrovers, maar als er ook maar iets in die Def zit van BMW of in het magazijn naast iets van BMW gelegen heeft ga dan voor die Jeep of Aziaat. In die Freelander van mij (en meer dan diverse anderen) bleef alles heel wat engels was en ging alles verrot wat van BMW was ..... en die BMWtroep is duur .... heel duur.... 1950,- voor 2 brandstofpompjes duur....

 

 

Zeer juist...een Aziaat is kwalitatief 100 x beter..ik kijk gewoon nog 2 maand rond en denk heel goed na voor ik mijn centen uitgeef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer juist...een Aziaat is kwalitatief 100 x beter..ik kijk gewoon nog 2 maand rond en denk heel goed na voor ik mijn centen uitgeef.

 

Men lijkt (vooral in zuid Afrika) erg tevreden over de amarok van volkswagen. maarja het is geen defender :p

 

Als je zo'n icoon wilt hebben gewoon doen, net als een vrouw

Je weet dat het een money pit is, toch houd je ervan!

 

of koop een oude laro voor de hobby en een moderne zuiniger wagen waar je ook kilometers mee kunt maken.

- toyota hilux

- nissan navara

- vw amarok

- isuzu D-Max

- ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Amarok vind ik een prachtige wagen en heb 'm al in een paar heeeuuule mooie uitvoeringen gezien ..... maar van degene die ik tegenkom die er een hebben hoor ik wat minder positief nieuws.

 

Maar dat kan er ook aan liggen dat ze liever een andere van de lease hadden gehad.

Met die truckers is het ook zo dat als ze door de baas van een DAF in een Scania gestopt worden die Scania helemaal kut is ...of het nou zo is of niet ... en andersom idem ;)

 

Ik zelf zou nu gaan voor iets van Subaru of Toyota (maar dat ben ik en niet jij ;) ) ....... en als ik wat extra centen zou hebben en ongeacht of hij goed is: een Toyota Tundra 4drs met kunststof huif over de bak en roofrack, snorkel, BFG AT's, Warn Bumpers voor en achter, liftkit, een bak aan verlichting, in legergroen ge-plastidipt.......etc etc ..... lekker onopvallend zegmaar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Amarok vind ik een prachtige wagen en heb 'm al in een paar heeeuuule mooie uitvoeringen gezien ..... maar van degene die ik tegenkom die er een hebben hoor ik wat minder positief nieuws.

 

Maar dat kan er ook aan liggen dat ze liever een andere van de lease hadden gehad.

Met die truckers is het ook zo dat als ze door de baas van een DAF in een Scania gestopt worden die Scania helemaal kut is ...of het nou zo is of niet ... en andersom idem ;)

 

Ik zelf zou nu gaan voor iets van Subaru of Toyota (maar dat ben ik en niet jij ;) ) ....... en als ik wat extra centen zou hebben en ongeacht of hij goed is: een Toyota Tundra 4drs met kunststof huif over de bak en roofrack, snorkel, BFG AT's, Warn Bumpers voor en achter, liftkit, een bak aan verlichting, in legergroen ge-plastidipt.......etc etc ..... lekker onopvallend zegmaar :D

 

 

Dat is juist. De Amarok is nu niet echt een pick up om van waaaaaw over te lopen. Minder trekvermogen , motor te veel opgefokt door Volkswagen om toch aan bepaalde prestaties te voldoen.

Hier missen ze het punt waarom het bij een pick up gaat.

De Isuzu Rodeo die ik had was werkelijk een beest van een pick up met een 3.0 l turbo diesel een heel erg sterke wagen waar heel makkelijk aan te sleutelen was .

Onderhoud was simpel ed. Door privé omstandigheden moeten verkopen met heel erg veel pijn in het hart.

De D-max is zeker een heel erg goede wagen maar daar ligt nu een commonrail diesel in.

Heel sterke motor maar minder een ''vrachtwagen gevoel''. In den beginne had de D-max wat problemen met de injectiepomp maar die euvels zijn er uit nu.

Ik heb 13 jaar lang bij een Volvo vrachtwagen concessie houder gesleuteld en Isuzu en Nissan waren de merken die we erbij deden. Steeds heel sterke wagens en heel tevreden klanten.

Dat zijn zowel van Nissan als van Isuzu pick ups om U tegen te zeggen;

De Ford Ranger is iets minder maar voldoet .

De Mazda B2500 is een heel goede sterke wagen , alleen was het uitzicht niet zo erg pick up en beetje te braaf.

Amerikaanse pick up trucks zijn heerlijk maar als lichte vracht inschrijven is natuurlijk heel erg leuk fiscaal maar door het gewicht komt het er soms op neer dat er maar 3 personen overblijven ipv 5.

Vooral bij de Ford F150 en zeker 250 heb je prijs. De noodzaak voor de hoeveelheid personen bepaal je zelf maar bij eender welke pick up betaal je geen BIV ( belasting in verkeer stelling ) en jaarlijks slechts 148 euro taks voor een motor van jouw keuze . Enige voorwaarde is dat laadruimte volledig en niet demonteerbaar is afgesloten van de passagiersruimte en dat de lengte van de koffer minstens 50% van de wielbasis is. Het totaal gewicht inclusief alle inzittenden mag niet meer zijn dan 3500KG.

Bij gewone wagens betekend dit dat de zetels achteraan er uit moeten maar bij grotere voertuigen en pick ups doet dit probleem zich niet voor en rij je met een goedkope taks met 5 personen.

Dit natuurlijk enkel in België en niet voor onze Nederlandse vrienden.

 

Dus daarom kijk ik nu heel erg goed rond en bekijk ik of het echt nodig is dat ik 5 plaatsen moet hebben of niet. We hebben ook nog een familiewagen met 7 plaatsen ter beschikking. (met 4 kinderen kan dit niet anders ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist. De Amarok is nu niet echt een pick up om van waaaaaw over te lopen. Minder trekvermogen , motor te veel opgefokt door Volkswagen om toch aan bepaalde prestaties te voldoen.

Hier missen ze het punt waarom het bij een pick up gaat.

 

Ja, en dat vind ik best jammer/dom* (doorhalen wat n.v.t.is) want VAG heeft best mooie en sterke motorblokken ter beschikking die ze erin hadden kunnen leggen.

Ze waren tenslotte zo trots op die Touareg en dat vliegtuig... ik zeg gemiste kans ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...