Kciroj Geplaatst: 25 juni 2015 Delen Geplaatst: 25 juni 2015 Wat als; we straks m.b.v een metformine preparaat veel ouder gaan worden? Alvast maar wat metformine gaan inslaan preppers? Wat denken jullie hiervan, ook hoe de overheid en/of verzekeraars hiermee om zullen gaan met een vergelijkbaar toekomstbeeld? http://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/medisch/%E2%80%98ouderdom-is-een-ziekte%E2%80%99/ar-AAc6lTI? Greetz, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Japio Geplaatst: 25 juni 2015 Delen Geplaatst: 25 juni 2015 Ouderdom is voor de meeste mensen een levensfase die met gebreken komt. Over een levensfase kan iedereen verschillend reageren, het ligt er ook aan hoe de persoon zelf in elkaar steekt. In mijn kijkwijze is ouderdom dan ook geen ziekte, het zijn enkel de jongere generaties die dat over ouderdom denken. In de meeste culturen zijn ouderen mensen die gerespecteerd worden om hun levenswijsheid. In de westerse wereld zien we de ouderen meestal als lastige mensen waarmee de jongeren geen raad weten. Ouderdom is in mijn ogen geen ziekte, want er kunnen zoals premier Rutte zegt piepjonge zeventigers zijn als stokoude dertigers. Het is hoe je er tegen aankijkt. Wat is volgens jullie de norm, als jullie ouderdom als ziekte zien, wat kan dan de remedie zijn? In mijn ogen is ouderdom geen ziekte, maar het levert wel gebreken op, en voor die gebreken worden medicijnen gebruikt. Wij hopen allemaal op een lang leven, laten we dan ook van het leven genieten, en de mooie dingen zien die het biedt, bij heel zijn en ziek zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.