Tom Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Na veel uitzoekwerk eindelijk het grote moment voor menigeen een goede auto kopen wat voor preppers ook de BOV wordt en wij zijn slim dus een auto met een lage kilometerstand dan is er weinig kans op problemen en kun je nog jaren vooruit. Echter niet als het aan sommige louche handelaren ligt. Het kan ook zijn dat de handelaar zijn voorraad koopt op de autoveiling en daar zelf ook intrapt doordat de verkopende partij de auto aanbied met teruggedraaide teller. Maar wat is er aan de hand. Autoweek en Tros opgelicht leggen het haarfijn uit. De aanschaf van een uit het buitenland geïmporteerde auto kan heel interessant zijn. Vaak heb je voor een relatief lage prijs veel meer auto dan je hier voor dat bedrag kunt kopen. Maar pas op: er wordt veelvuldig geknoeid met kilometerstanden! En de onkosten lopen snel op door de slijtage die bij een hoge kilometerstand komt kijken Tros Opgelicht liet deze week zien hoe dit in zijn werk gaat voor 150 euro werd de kilometerteller digitaal teruggedraaid. Het programma heeft er in het verleden wel vaker aandacht aan besteed, maar deze aflevering was toch wel erg schrijnend, al is het maar om de boodschap dat er bij 30 tot wel 50 procent(!) van alle importauto’s met de kilometerstand gerommeld is De prijs die we betalen voor de VW Touran is 3500 euro. De onderhoudshistorie is inzichtelijk. Eenzelfde auto uit hetzelfde bouwjaar met ruim honderdduizend kilometer minder op de klok kost al snel het dubbele. Zo komen we een iets luxere Touran tegen waar de vraagprijs bijna 10.000 euro. Het is dus erg lucratief om de kilometerteller van een auto terug te draaien. Dus 5000 euro winst! De VW werd door de lage tellerstand flink meer waard en zorgt voor een vette winst! LEES VERDER OP AUTOWEEK http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/8011/ (in de link kun je rechts het programma aanklikken) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Gebeurt niet alleen met import er wordt ook met de NAP geknoeid. Laatst een auto ingeruild met 120K op de teller wat in werkelijkheid 360k bleek te zijn bij de NAP gelukkig was alles al ondertekend en vond de dealer het niet zo erg maar toch. ook in beheer van een garage is de stand aangepast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacob Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 In principe moet je een auto met een teruggedraaide klok er wel uit kunnen filteren. Zeker bij extreme verschillen. Veel lastiger is dat bij goed herstelde autoschades. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacob Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 In principe moet je een auto met een teruggedraaide klok er wel uit kunnen filteren. Zeker bij extreme verschillen. Veel lastiger is dat bij goed herstelde autoschades. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 15 januari 2015 Delen Geplaatst: 15 januari 2015 Het is oud nieuws, dit gebeurt al 10-tallen jaren. Ze halen een auto uit Duitsland, draaien de km terug en vragen NL kenteken aan. Daarna verkopen ze de auto met een vette winst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 15 januari 2015 Delen Geplaatst: 15 januari 2015 In een auto zit toch een onderhoudsboekje? Wel in belgie waar je ook komt met jou auto voor reparatie of onderhoud word de km stand bij gehouden ook digitaal . In garages , keuring plaatsen , banden centrales enz . Dit om fraude tegen te gaan . Normaal moet je het ook kunnen opvragen voor ingevoerde . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 15 januari 2015 Delen Geplaatst: 15 januari 2015 In een auto zit toch een onderhoudsboekje? Wel in belgie waar je ook komt met jou auto voor reparatie of onderhoud word de km stand bij gehouden ook digitaal . In garages , keuring plaatsen , banden centrales enz . Dit om fraude tegen te gaan . Normaal moet je het ook kunnen opvragen voor ingevoerde . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 15 januari 2015 Delen Geplaatst: 15 januari 2015 In een auto zit toch een onderhoudsboekje? Wel in belgie waar je ook komt met jou auto voor reparatie of onderhoud word de km stand bij gehouden ook digitaal . In garages , keuring plaatsen , banden centrales enz . Dit om fraude tegen te gaan . Normaal moet je het ook kunnen opvragen voor ingevoerde . Een boekje kun je vervalsen heel makkelijk. Digitaal wordt het alleen per land bijgehouden, dus als je een auto uit Duitsland haalt dan heeft de NL RDW geen gegevens van het verleden. Alleen als ze Europees zouden samenwerken, kun je dit enigszins voorkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 15 januari 2015 Delen Geplaatst: 15 januari 2015 Een boekje kun je vervalsen heel makkelijk. Digitaal wordt het alleen per land bijgehouden, dus als je een auto uit Duitsland haalt dan heeft de NL RDW geen gegevens van het verleden. Alleen als ze Europees zouden samenwerken, kun je dit enigszins voorkomen. RDW?? Maar goed . Weer al iets waar de Europese unie in faalt . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lovecrazy Geplaatst: 11 april 2015 Delen Geplaatst: 11 april 2015 Wel in belgie waar je ook komt met jou auto voor reparatie of onderhoud word de km stand bij gehouden ook digitaal . In garages , keuring plaatsen , banden centrales enz .??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.