Ga naar inhoud
GENEGEERD

Baby draagdoek


Tom

Aanbevolen berichten

Baby Wrap sling oftewel een baby-draagdoek maken in 45 seconden.

 

Als je dus onderweg strand met je auto en er zit een baby bij dan pak je een lappie van een vlag of iets dergelijks en dan zelf een baby draagdoek maken, wel nu effe oefenen. (Of nog beter nu al een draagdoek in den auto leggen).

 

zijn ook nu al te koop en neemt geen ruimte in.

https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=&oq=baby+draag&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4NDKB_nlNL594NL594&q=baby+draagdoek&gs_l=hp..0.0j0i10j0l3.0.0.1.922685...........0.Yc_ Qs6QfaiU

 

 

 

 

En nog meer "vrouwendingen" op facebook van Mamy Mamy @Tom gaat natuurlijk zelf niet met een baby rond sjouwen :cool:

 

En Mamy Mamy heeft natuurlijk ook facebook

 

https://www.facebook.com/mamy.mamy.1276

 

Ja mensen sinds @Tom (met een spatie aan het eind) opa is heb ik al zo'n 100 potjes Olvarit geprept, misschien iets te veel.

Eerdaags maar eens proeven of het ook voor opa's en oma's te eten is:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

er zijn veel winkels waar je draagdoeken kan halen , als je meer wil weten over draagdoeken ga dan eerst informatie opzoeken op een forum zoals dragen en voeden en koop niet zomaar iets.

 

en lappie van een vlag werkt dus echt niet

ps koop nooit een baby bungel ( babybjorn ) die zijn zijn echt slecht voor de heupen en geslachtdelen van een kleine ( kruishanger )

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn veel winkels waar je draagdoeken kan halen , als je meer wil weten over draagdoeken ga dan eerst informatie opzoeken op een forum zoals dragen en voeden en koop niet zomaar iets.

 

en lappie van een vlag werkt dus echt niet

ps koop nooit een baby bungel ( babybjorn ) die zijn zijn echt slecht voor de heupen en geslachtdelen van een kleine ( kruishanger )

 

Als je de lengte ziet van de gemiddelde draagdoek (sinds vijf weken worden ze hier weer volop gebruikt, nu onze zoon (5,5 een klein zusje heeft gekregen) denk ik ook niet dat een standaard vlag of lappie werkt. Je kan er vast wel een ondersteunend item mee maken, maar een volwaardige draagdoek zal het niet zomaar zijn. Misschien dat een flinke lengte stof dan beter werkt (ga eens naar de markt en haal een flink stuk stretchy tricot en ga daar eens mee oefenen (de goedkoopste oplossing als nood-oplossing.) Nog fijner draagt een goede doek, inderdaad een investering, maar als je een goeie hebt kan je er wel een paar jaar mee vooruit (dagelijks gebruik) en als ik mijn vrouw mag geloven ;-) is het dragen en voeden forum daar inderdaad een goede startplaats voor qua informatie .

 

voordeel van een kind op de buik is natuurlijk dat je ook een rugzak mee kan nemen. Dit werkt bij een draagdoek beter dan bij een babybjorn of iets dergelijks.

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de lengte ziet van de gemiddelde draagdoek (sinds vijf weken worden ze hier weer volop gebruikt, nu onze zoon (5,5 een klein zusje heeft gekregen) denk ik ook niet dat een standaard vlag of lappie werkt. Je kan er vast wel een ondersteunend item mee maken, maar een volwaardige draagdoek zal het niet zomaar zijn. Misschien dat een flinke lengte stof dan beter werkt (ga eens naar de markt en haal een flink stuk stretchy tricot en ga daar eens mee oefenen (de goedkoopste oplossing als nood-oplossing.) Nog fijner draagt een goede doek, inderdaad een investering, maar als je een goeie hebt kan je er wel een paar jaar mee vooruit (dagelijks gebruik) en als ik mijn vrouw mag geloven ;-) is het dragen en voeden forum daar inderdaad een goede startplaats voor qua informatie .

 

voordeel van een kind op de buik is natuurlijk dat je ook een rugzak mee kan nemen. Dit werkt bij een draagdoek beter dan bij een babybjorn of iets dergelijks.

 

GreetZ,

Pjotr78

 

 

 

persoonlijk heb ik nog nooit een rugzak op gehad terwijl ik mijn dochter droeg, lijkt me wel een kwestie van vaak oefenen met draagmethodes voor je comfortabel kunt combineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

potjes.... overbodig.... Mijn jongste 2 Kids hebben nooit potjes gehad. Bij de oudste wist ik niet beter.

 

baby's hoeven pas bij gevoed te worden zodra ze zelf overeind kunnen zitten. rond de zes maanden oud. Dan kunnen ze gewoon eten wat de pot schaft. akten wat rekening houden met zout en pittige kruiden. Ook beter voor de smaak ontwikkeling. Google eens rapley methode. Als een kind het zelf kan pakken en in de mond stoppen en zelf overeind blijft is het goed genoeg. boontjes. aardappels. brood. bloemkool. wortels. Het hoeft niet eens gepureerd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

potjes.... overbodig.... Mijn jongste 2 Kids hebben nooit potjes gehad. Bij de oudste wist ik niet beter.

 

baby's hoeven pas bij gevoed te worden zodra ze zelf overeind kunnen zitten. rond de zes maanden oud. Dan kunnen ze gewoon eten wat de pot schaft. akten wat rekening houden met zout en pittige kruiden. Ook beter voor de smaak ontwikkeling. Google eens rapley methode. Als een kind het zelf kan pakken en in de mond stoppen en zelf overeind blijft is het goed genoeg. boontjes. aardappels. brood. bloemkool. wortels. Het hoeft niet eens gepureerd te worden.

 

Vergeet gecorigeerde leeftijd niet ( kind dat te vroeg is geboren is pas later toe aan vast voedsel ) , rond de 6 maanden is de maagvlies pas goed ontwikkeld , van te voren is het nog poreus en heb je kans dat ze last gaan krijgen van de maag bij vast voedsel , ik raad ook de boeken van stevan kleintjes aan kinderdietist en ook rapley adviseur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet gecorigeerde leeftijd niet ( kind dat te vroeg is geboren is pas later toe aan vast voedsel ) , rond de 6 maanden is de maagvlies pas goed ontwikkeld , van te voren is het nog poreus en heb je kans dat ze last gaan krijgen van de maag bij vast voedsel , ik raad ook de boeken van stevan kleintjes aan kinderdietist en ook rapley adviseur

 

Daarom is de graadmeter ook niet 6 maanden, maar zelfstandig overeind kunnen blijven. :) maar potjes,prakjes, prutjes is in principe overbodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dragen van je kind moet vooral veilig zijn, van juist geweven stof (jacquard of kruiskeper), maar is de meest ideale manier van vervoeren als je t ons vraagt! ;)

 

En hier ook een rapley kindje hoor... Moeder natuur heeft t prima bedacht, bijvoeden wanneer een kind t kán!

 

Dus mijn tip? Zoek op youtube naar goede filmpjes over draagdoeken knopen (fwcc, rucksack, double hammock, etc), verdiep je in borstvoeding (tot minimaal 2 jaar) borstvoeding.com is een hele nuttige bron, en rapley (baby led weaning) of koop het boek "eten voor de kleintjes" van Stefan kleintjes!

 

Paar wasbare luiers, wasbare zoogcompressen en cheeky whipes en meer heeft een mens niet nodig om baby's groot te brengen in tijden van nood! (Of gewoon hier en nu! ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...