Ga naar inhoud
GENEGEERD

cb via internet


Hans

Aanbevolen berichten

omdat ik in Duitsland woon zoek ik daar ook vaker. Ik heb een side gevonden waar je een drietal programma´s gratis kunt downloaden. Een cb via internet. Na installatie verschijnt er een front van een cb bak op je scherm en kun je meeluisteren en ook praten. Ook is er een Getaway programma, heb ik nog niet bekeken en een AFU (amateur funk) Radio 0.4. De naam is: http://www.virtual-cbfunk.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
is dit programma waar jij naar linkt eigenlijk niet een chatprogramma maar dan als cb radio aangekleed?

of gaat alles daadwerkelijk naar een gateway en de ether in?

 

Kan jij het testen? Klinkt wel interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan jij het testen? Klinkt wel interessant.

 

het volgende staat op de homepage zag ik al

 

 

Was ist Virtual-CBFunk?

Mit Virtual-CBFunk haben wir für Euch eine etwas „andere“ kostenlose Voice-over-IP (VoIP)- Plattform geschaffen, die es den Nutzern ermöglicht, völlig unkompliziert und anonym im klassischen CB-Funk-Stil weltweit miteinander über das Internet zu sprechen. Mit „richtigem“ Funk hat unser Programm nur auf den Gateway-Kanälen zu tun, ansonsten kann man es schon eher mit einem „Computerspiel“ vergleichen, mit dem man CB-Funk „spielen“ kann.

 

programma nr 1 is een Voice IP (VoIP) programma aangekleed als 27mc, 1 richtingsverkeerd met spraak mogelijk (net al bij een radio)

 

programma nr2 is een gateway programma, opzich leuk maar hangt nog steeds erg aan internet

wat overigens wel leuk is om nu mee te spelen om een remote te draaien (zender+antenne op een andere locatie dan waar jij zit)

maar dat vergt aardig wat technische kennis om dat draaiend te krijgen en te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
het volgende staat op de homepage zag ik al

 

 

Was ist Virtual-CBFunk?

Mit Virtual-CBFunk haben wir für Euch eine etwas „andere“ kostenlose Voice-over-IP (VoIP)- Plattform geschaffen, die es den Nutzern ermöglicht, völlig unkompliziert und anonym im klassischen CB-Funk-Stil weltweit miteinander über das Internet zu sprechen. Mit „richtigem“ Funk hat unser Programm nur auf den Gateway-Kanälen zu tun, ansonsten kann man es schon eher mit einem „Computerspiel“ vergleichen, mit dem man CB-Funk „spielen“ kann.

 

programma nr 1 is een Voice IP (VoIP) programma aangekleed als 27mc, 1 richtingsverkeerd met spraak mogelijk (net al bij een radio)

 

programma nr2 is een gateway programma, opzich leuk maar hangt nog steeds erg aan internet

wat overigens wel leuk is om nu mee te spelen om een remote te draaien (zender+antenne op een andere locatie dan waar jij zit)

maar dat vergt aardig wat technische kennis om dat draaiend te krijgen en te houden

 

Ah, okee thanx. Wel leuk als oefening dus.

Als het te technisch is, kan je net zo goed gewoon een bakkie gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, okee thanx. Wel leuk als oefening dus.

Als het te technisch is, kan je net zo goed gewoon een bakkie gebruiken.

 

mwa als oefening nee kun je beter gewoon met een bakkie aan de gang gaan en zelf een antenne solderen en de wereld rondlullen

 

over gateways (FRN - Free Radio Network) staat hier wat beschreven

 

http://www.freeradionetwork.eu/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
mwa als oefening nee kun je beter gewoon met een bakkie aan de gang gaan en zelf een antenne solderen en de wereld rondlullen

 

over gateways (FRN - Free Radio Network) staat hier wat beschreven

 

http://www.freeradionetwork.eu/

 

Yep.

Maar een progje vooraf om te kijken of het wat voor je is vind ik toch wel grappig.

Scheelt weer apparatuur aanschaffen.

 

Thanx voor de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Binnenkort draait hier in Nunspeet en In ermelo een frn gateway op een pmr kanaal.

 

@Heksenboot je kan als oefening bij de volgende papa romeo ronde volgende week dinsdag wel in de teamspeak komen.

Kun je al het een en ander oefenen zoals op Je beurt wachten en spreken etc.

 

@12gauge de wereld rondlullen werkt prima met een zelfbouw 27mc antenne.

Vandaag verbinding gemaakt met oa Cyprus op de dipool antenne ;)

Kan in morse nog eenvoudiger door zelf een zender en ontvanger (of gecombineerd) te maken.

 

Die frn gateway in de lucht brengen is niet zo heel moeilijk als je weet waar je mee bezig bent.

De valkuil zit natuurlijk in het weten waar je mee bezig bent.

Ben vanavond nog even aan het solderen geweest er voor en het zal morgen een deel van de dag gaan kosten maar dan ben ik wel zo ver dat ik hier de boel onder Linux heb draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...