Ga naar inhoud
GENEGEERD

P2000 semafoon zinvol


FKAGB

Aanbevolen berichten

Is het nou nog zinvol om een P2000 semafoon aan te schaffen? De kosten vallen op zich erg mee en ik kan het wel waarderen als ik toch een beetje kan meekijken met wat er zoal gebeurd. Met name als er wat groots gebeurd lijkt te zijn en de overheid zegt dat er niks aan de hand is, kan het inzetten van een enorme macht aan bijvoorbeeld brandweer een signaal zijn dat er meer is dan de overheid wil vertellen (ik woon in Spijkenisse, op een steenworp van de Botlek........).

 

Met het mogelijk stoppen van het C2000 systeem in 2017 is het echter nog maar voor heel korte tijd een zinvolle investering. Nou worden dit soort grote projecten nogal eens op de lange baan geschoven, maar is er iemand hier die wat dichter bij het vuur zit en er wat over kan vertellen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is het nou nog zinvol om een P2000 semafoon aan te schaffen? De kosten vallen op zich erg mee en ik kan het wel waarderen als ik toch een beetje kan meekijken met wat er zoal gebeurd. Met name als er wat groots gebeurd lijkt te zijn en de overheid zegt dat er niks aan de hand is, kan het inzetten van een enorme macht aan bijvoorbeeld brandweer een signaal zijn dat er meer is dan de overheid wil vertellen (ik woon in Spijkenisse, op een steenworp van de Botlek........).

 

Met het mogelijk stoppen van het C2000 systeem in 2017 is het echter nog maar voor heel korte tijd een zinvolle investering. Nou worden dit soort grote projecten nogal eens op de lange baan geschoven, maar is er iemand hier die wat dichter bij het vuur zit en er wat over kan vertellen?

 

C2000 stopt niet; P2000 stopt (waarschijnlijk). Dat is slechts het P(ager) deel van 't C(ommunicatie)2000 systeem. Het T(etra)2000 systeem blijft gewoon bestaan.

 

In de nieuwe aanbesteding is encryptie optioneel maar de kans is groot dat dat er dus gewoon in komt. Aangezien Motorola stop met Flex (het pager protocol) is de kans dat de huidige pagers nog iets doen na 2017 zo goed als nul.

 

Zonde van je geld dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar even een snelle afweging gemaakt. Als TSTFH heeft die pieper maar weinig zin. Dan weet ik toch wel dat het mis is. Voor de zaken die minder prominent in het nieuws komen heb ik 3 euro uitgegeven aan een app die de P2000 meldingen toont. Die komen real-time binnen. Zo heb ik toch de mogelijkheid mee te lezen zonder dat ik veel geld betaal voor een pieper die ik over 2 jaar waarschijnlijk niet meer kan gebruiken. Dat, gecombineerd met het feit dat toch niet alle meldingen via P2000 verstuurd worden blijkt uit een zoektocht op internet, zorgde ervoor dat ik 3 euro een betere uitgave vond dat 130.

 

Ik heb trouwen de 112 NL-Pro app geïnstalleerd. Werkt zo te zien heel goed. Meldingen komen realtime binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...