Highway Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 ... en weer een mooie ontwikkeling http://www.duurzaamnieuws.nl/huis-warm-gasrekening-nul-solar-freezer/ De Solar Freezer is een installatie waarin zonnecollectoren worden gecombineerd met een warmtepomp en een flexibele rubberen ‘bufferzak’. De zak wordt in de kruipruimte van het huis geplaatst en wordt gevuld met water, dat wordt verwarmd door de zonnecollectoren. De warmtepomp is gekoppeld aan de bufferzak en onttrekt de warmte aan het water. Dat afkoelt af tot min 1 graad en wordt zo in schaafijs omgezet. Tijdens het proces komt veel energie vrij voor de centrale verwarming en de warmwatervoorziening. Restwarmte wordt opgeslagen in een boiler. Het ijs in de waterzak wordt telkens opnieuw ontdooid met behulp van de energie uit de zonnecollectoren, waardoor het proces zich kan blijven herhalen. http://www.solarww.nl/producten/solar-freezer/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daan Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 ziet er goed uit. en je zou dat water evt. ook nog bij een shtf kunnen gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 Ik zou wel eens een energie balans verhaal willen zien. Volgens "zij die het weten" bestaat er geen gratis energie. Waar draait die warmte pomp op ? Je gebruikt de warmte van de zon (alleen overdag) om water te verwarmen (principe van een zonneboiler) dan haal je die warmte er weer uit (met verlies) middels een warmtepomp (die ook energie verbruikt toch ?) dan ga je weer warm water maken voor je cv en boiler. Of mis ik nu iets ? Ik zeg niet dat het niet werkt maar of het energie neutraal of besparend is vraag ik me toch wel af. Wat als je nu direct de zonnecolectoren warm water laat maken voor CV en boiler ? Volgens mij kun je uit die warme zak niet meer energie krijgen dan dat je er via de collectoren in stopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 28 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2014 Het product van de broers vermindert het gasverbruik voor verwarming met 95%. http://www.kennispark.nl/nl/nieuws/3757-solar-solutions-world-wide-biedt-unieke-oplossing-voor-verwarming/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
drent Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Warmte stijgt op, idem voor warm water, dus ik denk dat dat zelfde principe dit systeem in beweging houd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 en wat kost het? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.