Ga naar inhoud
GENEGEERD

Solar Freezer


Highway

Aanbevolen berichten

... en weer een mooie ontwikkeling :D

 

http://www.duurzaamnieuws.nl/huis-warm-gasrekening-nul-solar-freezer/

 

De Solar Freezer is een installatie waarin zonnecollectoren worden gecombineerd met een warmtepomp en een flexibele rubberen ‘bufferzak’. De zak wordt in de kruipruimte van het huis geplaatst en wordt gevuld met water, dat wordt verwarmd door de zonnecollectoren. De warmtepomp is gekoppeld aan de bufferzak en onttrekt de warmte aan het water. Dat afkoelt af tot min 1 graad en wordt zo in schaafijs omgezet.

 

Tijdens het proces komt veel energie vrij voor de centrale verwarming en de warmwatervoorziening. Restwarmte wordt opgeslagen in een boiler. Het ijs in de waterzak wordt telkens opnieuw ontdooid met behulp van de energie uit de zonnecollectoren, waardoor het proces zich kan blijven herhalen. http://www.solarww.nl/producten/solar-freezer/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou wel eens een energie balans verhaal willen zien. Volgens "zij die het weten" bestaat er geen gratis energie.

Waar draait die warmte pomp op ?

Je gebruikt de warmte van de zon (alleen overdag) om water te verwarmen (principe van een zonneboiler) dan haal je die warmte er weer uit (met verlies) middels een warmtepomp (die ook energie verbruikt toch ?)

dan ga je weer warm water maken voor je cv en boiler.

 

Of mis ik nu iets ?

Ik zeg niet dat het niet werkt maar of het energie neutraal of besparend is vraag ik me toch wel af.

 

Wat als je nu direct de zonnecolectoren warm water laat maken voor CV en boiler ? Volgens mij kun je uit die warme zak niet meer energie krijgen dan dat je er via de collectoren in stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...