Mantequilla Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 @Mantequilla dat is de manier waarop ze in de gevangenis vuur maken , in een survival situatie werkt het inderdaad ook maar echt lang branden doet het niet en je moet goede tondel bij de hand hebben . gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 ... vuurtje met een li-on batterij (weet je meteen wat je in je broekzak of tussen je kleding hebt) Beter doe je dat niet dussss.. http://www.dumpert.nl/mediabase/6611598/8a6399d0/spijker_door_lipo_accu.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SuzieQ Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Ja dat zag ik laatst op orange is the new black.. Ik proberen, nee hoor! Haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 ... vuurtje met een li-on batterij (weet je meteen wat je in je broekzak of tussen je kleding hebt) Beter doe je dat niet dussss.. http://www.dumpert.nl/mediabase/6611598/8a6399d0/spijker_door_lipo_accu.html Je vergeet de hedendaagse electrische auto waar enkele tientallen tot enkele honderden kilo's van dit soort fijne batterijen ingebouwd zit. Ook de prius heeft een flink pakket lithium accu's. Zou er geen ongeluk mee willen hebben want dan ben je letterlijk goed gaar. De reden dat ze van die veiligheids sterretjes krijgen is omdat vanwege milieu en veiligheids regels de crash tests niet met accu's uitgevoerd mogen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 met wat staalwol en een 9 volts kan je ook een mooie fire starter maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
samurai Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 Interessant, en een goede aanduiding voor Macgyverism, nl manieren zoeken om vuur te maken met alles wat in je omgeving omhanden is. Er zijn betere vuurstarters, veel ervan met huis tuin en keukenmiddeltjes te maken, en wijdverbreid aanwezig. En zeker ook als snelle en brandzekere tondel te gebruiken, handig om er eens wat onderzoek naar te doen. Kan ze niet vermelden daar dit ook een beetje onder wapens valt, al zijn er zeker onschuldig, een aansteker kan uitgaan door wind, deze middeltjes zeker niet ;-).. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ron Doe Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 Ik wil niet flauw doen, maar mijn beste ervaringen heb ik (en zal ik waarschijlijk ook wel houden) met mijn Zippo. Ik heb bij de 'sigarenboer' twee magazijntjes gehaald met losse vuursteentjes èn ik heb 3 busjes Zippo-brandstof op voorraad. Neem er altijd eentje mee als ik langer ga hiken. Ga ik één of hooguit twee dagen weg neem ik altijd minimaal twee wegwerpaanstekers mee met een vuursteentje. Deze zijn verpakt in cellofaan en eentje heb ik er altijd in een van de zakken op mijn broek, en eentje in een vliegvisvest of dagtourrugzakje. Ik heb ook àltijd mijn Zwitserse zakmes bij me en ik heb dus altijd vuur mee kunnen maken (ook voor de lol, dus niet in nood-situaties). Maar, ieder zijn meug natuurlijk en als iemand een ander idee heeft hou ik me altijd aanbevolen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.