pjotr78
Lid niveau 2-
Items
161 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Nieuwsbrief
Ja
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
pjotr78's prestaties
Survivor (4/11)
144
Reputatie
-
Maar zonder slotje zouden jij en anderen ook hun kennis kunnen delen 🧐😇 Ik weet dat ze bestaan maar niet welke modellen of merken (mag ook geen motor rijden) maar zeker een interessant topic. GreetZ, Pjotr78
-
Wat je hier natuurlijk niet moet vergeten is dat de dubbellucht club met name is gericht op de grotere oude bussen zoals de modellen 407,508,609 en nieuwer de Vario modellen bussen met achter "dubbellucht" dus twee wielen per kant. De weinige kleinere modellen die je binnen de club ziet zijn de oudere modellen 206/207/307 etcdie zich ook binnen "nomade" hebben verenigd . Dus dat je er weinig mb100 bussen (enkellucht) bij de club dubbellucht ziet is niet vreemd, de kans dat je er een moderne sprinter tegen komt is ook niet zo groot.. Greetz, Pjotr78 (Dubbellucht eigenaar en clublid)
-
@carismo ik denk zeker ook dat er bepaalde (duurdere) messen zijn waarmee het prima kan, maar die zou ik liever niet riskeren, dan zou ik liever zo'n mes van een euro of 5 willen riskeren. Maar dat is uiteraard persoonlijk. greetz Pjotr78
-
Dat is een goeie vraag, ik denk ook dat de vraag wat ver gezocht is, en niet goed voor de boom, maar als je perse zoiets wil proberen zou ik niet een mes van 60 of meer euro willen riskeren, dan liever een van een euro of 5 met risico op schade of niet meer (goed) uit de boom krijgen
-
Een van de meest goedkope en simpele maar robuuste messen die ik ken is de hultafors HVK (rond de 5 euro) en voor mij een mes wat ik overal heb liggen, in de auto, in de bus, in de schuur, in de gereedschapskist etc. Etc. Simpel mes, roestend staal, maar voor dat budget ook een waarvan je het niet erg vind als er wat mee gebeurt of je raakt het kwijt, een echt werkmes waar je niet zuinig op hoeft te zijn. En ook een waar je dus desnoods de slijptol langs trekt om m wat scherper te maken (ik weet het, vloeken in de kerk, maar in de garagewerkplaats van een vriend wel de methode die gebruikt wordt). Voor de beeldvorming een stukje geknipt, geen directe links maar wel de info om de filmpjes te vinden. Well chaps, here it is, the video for the long awaited and discussed knife destruction tests, thanks to everyone who offered some input to the tests i should do, unfortunately, it wasn't possible to do them all this time round. Enjoy. YouTube - Knife Test - Hultafors HVK - Part 1 of 5 YouTube - Knife Test - Hultafors HVK - Part 2 of 5 YouTube - Knife Test - Hultafors HVK - Part 3 of 5 YouTube - Knife Test - Hultafors HVK - Part 4 of 5 YouTube - Knife Test - Hultafors HVK - Part 5 of 5 EDIT: ik zie net dat de video's nu op privé staan. Einde EDIT
-
pjotr78 startte met het volgen van Keyser Suze
-
Bug Out tijdens de winter. Wie is er klaar voor?
pjotr78 reageerde op homerun's topic in Survival Algemeen
Ook hier is de basis een bug-in, met hout en kachel om het warm te houden (CV gaat normaal ook bijna niet aan), Maar uitgaande van het scenario uit de originele post waarin we voor een bug out moeten gaan: Onze oude dieselbus (1980) doet het wellicht nog, zo ja, dan gaan we daarmee op pad, voldoende ruimte om alles mee te nemen. We hebben ervaring op de gletsjers op Spitsbergen met de eerste decimeter sneeuw, de bergen in Schotland waar de eerste sneeuw valt en kamperen in Nederland met -15 (en 6 maanden zwanger). Inmiddels hebben we twee kinderen (nu 1 en 6,5) met slaapzakken waarmee je ze zeker tot -15 kan warmhouden, en met thermo/merinowol onderkleding, en eventuele extra fleece / wollen dekens. Zoals gezegd, als de bus het doet, alles er in pleuren en gaan, doet de bus het niet, dan te voet, al of niet et stijgijzers en pickels, en met voldoende gear om het warm te houden. en te slapen/koken etc Daarnaast genoeg keuze uit katoenen en nylon tentjes in diverse maten, met al of niet tarpjes erbij etc. . Dan eventueel kijken of we van twee (fiets)karren eenvoudige sledes (pulka's) kunnen maken, vast aan een (oude) klimgordel. Alleen sneeuwschoenen zijn dan de grote afwezigen. Maar om die te knutselen hebben we ook genoeg materiaal voor handen. Al met al genoeg kampeer ervaring ook in de winter om me daar niet al te druk over te maken, transport/verplaatsing bij 50cm of meer aan sneeuw is natuurlijk wel een punt, maar in nederland ook niet direct te verwachten, en dan voldoen onze karren nog prima. GreetZ, Pjotr78 -
Welke zaklamp is geschikt als EDC?
pjotr78 reageerde op fightermo's topic in Survival uitrusting algemeen
Persoonlijk ben ik al een aantal jaren zee tevreden met een fenix LD10, wekt op 1 AA. en geef voldoende licht maar is ook voldoende te dempen. Heb er ook nog een witte en oranje "cone" een roodfilter en een diffusor bij. Die gaan mee op uitstapjes. Bij dagelijks gebruik in mijn zak of aan de riem gewoon de kale zaklamp. Speciaal voor dit model gekozen vanwege brede beschikbaarheid AA batterijen (standaard veel beschikbaar op het werk die aar heel even gebruikt zijn) en compact formaat en lichtopbrengst. Mogelijk inmiddels vervangen door ander mode als LD 11. Ik ben het wat dat betreft eens met @AWOL een EDC-lamp gebruik je veel en dan moeten dus batterijen makkelijk, snel en goedkoop kunnen verkrijgen. Zeker in een SHTF zal je eerder een paar AA of AAA batterijen ergens uit kunnen halen dan een CR123 of iets dergelijks. (kijk even in huis om me heen, telefoon, babyfoon, klokje, afstands bediening allemaal AA/AAA alleen in een heel oud analoog fototoestel een CR123 Iets om in je overweging mee te nemen. GreetZ, Pjotr78 -
Zelf hematoompje opereren in het veld.. .. wtf
pjotr78 reageerde op contact combat's topic in Gezondheid, medisch en verzorging
Die Valentino is gewoon een enorme dodo natuurlijk , maar die rus is wel en bikkel om dit zo ff te doen. Heeft @Keyser Suze nog vakkundig commentaar? Zal wel nodig geweest zijn om de boel te ontlasten zodat hij in ieder geval veilig gebied kon bereiken. Heb ook wel eens met zo'n driedubbeldik, zwart been gelopen (heel veel trappen op gehad) en dat was geen pretje. Toen helaas nog stom/eigenwijs genoeg om er niets mee te doen en gewoon een klus op het strand te doen, ruim 24 uur slepen met spullen in de hitte. Daarna toch maar rust genomen. Heeft een behoorlijk tijd geduurd tot mijn been weer normaal was, maar er is weldegelijk een en ander beschadigd, bij lange dagen staan /lopen in de warmte is dat been aanmerkelijk dikker en zit er meer vocht in. Dat wordt dus steunkousjes als ik later groot ben :-( GreetZ, Pjotr78 -
@tom666 Dat ziet er mooi uit man, klasse werk!! En prachtig dat het voornamelijk hergebruikt materiaal is:cool: daar houd ik altijd wel van. Ik wil toch nog even reageren op je wielen. (moet niets zeggen want ik heb fietskarren die kant en klaar zijn, maar toch, jij ent goed in de gelegenheid om een en ander zelf aan te passen ) Er zijn in mijn ogen wel valide redenen te benoemen waarom het wellicht toch (ooit) een optie kan zijn om je wielen te vervangen voor wielen die gelijk zijn aan die van je (trekkende) fiets.. Rolweerstand, mijn ervaring is toch wel dat een aanhanger met kleinere wielen zwaarder fietst dan een met grotere wielen. Verschillende effecten op terrein, kleinere/smallere wielen zakken sneller weg in bijvoorbeeld modder etc.kan je actieradius dus nadelig beinvloeden. En zeker ook uitwisselbaarheid, stel dat je de fiets en kar voor een SHTF nodig hebt, dan kan je toe met minder reserve materiaal (1 maat binnen en buiten band IPV 2 maten) en zou je wellicht bij ernstigere materiaal pech (velg gebroken) je fiets of kar in elk geval rijdend/rollend kunnen houden waardoor je alsnog meer gear mee kan nemen dan wanneer je alles op de rug moet mee torsen. Wellicht zijn er nog wel eens wielen te krijgen in de juiste maat voor weinig (marktplaats etc.) . Gewoon een gedachtegang waar je wellicht iets mee kan. Nogmaals, wat een prachtjob, KLASSE!! GreetZ, Pjotr78
-
Dus nu op naar de bouwmarkt en een voorraadje schone potten kopen, voor een maand of drie? ;-P
-
Heb helaas recent mijn radiateur van de bus naar de KL**en geholpen, deze laten repareren bij de firma v,d.Bijl in Haarlem, deze gaven de tip om bij een klein (vindbaar)lek in de radiateur er een bolletje witbrood tegenaan te drukken/in te persen door de hitte zou dit gaan aanbakken en weer een heel eind mee kunnen. GreetZ, Pjotr78
-
Heb zelf ook van die tornado 2000 fluitjes, gekocht om te gebruiken tijdens de momenten dat ik als (evenementen) verkeersregelaar weleens op een drukke weg sta. In de praktijk niet veel nodig gehad, maar wat een takke herrie geven die dingen, en inderdad oerdegelijk. Nog een tip, zorg er voor dat het ding niet ergens onderin je rugzak zwerft, maar dat je m in geval van nood direct beschikbaar hebt, dus met een touwtje aan je jas ofzo. Ook geschikt om een aanvaller een flinke piep in de oren te geven.. GreetZ, Pjotr78
-
persoonlijk heb ik goede ervaringen met de sterkste fietskaart van Nederland: http://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/de-sterkste-fietskaart-van-nederland-zuid.html werkt altijd, en is gedetailleerd genoeg om je route te bepalen, met pontjes etc. er ook op. GreetZ, Pjotr78
-
Prachtig nummer, persoonlijk vind ik deze versie nog iets beklemmender https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=T8aPnm6lIWY (puur de audio dan natuurlijk, juist door die tere stemmetjes, die beelden bij diverse uitvoeringen zijn behoorlijk heftig.) GreetZ, pjotr78
-
[Aankondiging] SHTF Prepper Alert Systeem: ZEBRALERT
pjotr78 reageerde op Dr.Prepper's topic in Communicatie
Ook hier ontvangen afgelopen zaterdag om 17:13. GreetZ, Pjotr78- 82 antwoorden
-
- alert
- alert systeem
-
(en 5 meer)
Getagd met: