Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOL van Range (Opstart fase)


Range

Aanbevolen berichten

@FincaInSpanje,

 

Dankjewel voor de tip. Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat vochtproblemen voorkomen dienen te worden. Inderdaad zoals stuudje rept over het earthship model gaat het ook die kant op. Echter vervang ik de autobanden door earthbags. Polypropeen zakken worden ook gebruikt bij watersnoodrampen dus ik ga er vanuit dat ze vochtwerend zijn :D! Daarnaast ga ik maar een meter de grond in waardoor ik weinig 'ernstige vochtproblemen' verwacht. Door vloerverwarming te gebruiken en het hele huis aan alle kanten in te graven op alleen de voordeur na voor 1 meter hoop ik gelijkmatige warmte verspreiding te realiseren. De warmte zou alleen kunnen ontsnappen door een raam open te zetten en door te kiezen welk raam je open zet kun je de temperatuur verschillen heel precies reguleren in huis.

 

Uiteraard betreft het niet afwerken van de earthbags alleen aan de buitenkant tussen de grond en de meter diep waar ik heb gegraven. Je ziet er immers toch niet meer van op den duur. PP-zakken zijn ook brandwerend, pesticide vrij, en verschuift niet mits gebruik makend van prikkeldraad tussen de zakken. Dit is als cement voor bij bakstenen.

 

Betreffende de deurhoogte.

 

Waar ik nu woon is mijn voordeur toch echt bijna 240 cm hoog. Hierbij tel ik wel de randen en deurpost mee. Doe ik dit niet dan zit ik 231 cm ongeveer. Vreemd maar ik geloof je wel hoor :). Belangrijkste is dat ik deuren kies met een standaard maat zodat onderdelen makkelijk te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn huis in Spanje staat met de achterwand ook 1 meter in de grond. De muren zijn 60cm dik maar toch problemen. En dat terwijl ik 500-600 meter boven zeeniveau zit. Zie vochtprobleem 1 meter in de grond.

 

1.jpg.51090ad56b4fd697beb7e68cc82d5284.jpg

 

Dus eerst heb ik een stuk muur en vloer uitgehakt. Voer eerst opgevuld met waterproof beton.

 

2.jpg.7038582dae3dc67eec3a9cd8b37654fd.jpg

 

Daarna heb ik de muur laagje voor laagje opgevuld met waterproof beton. Probleem is nu voor 10-15 jaar opgelost.

 

3.jpg.f0950f5c52f979880776e90a2c3d3910.jpg

 

Ik ga dit echter ook doen aan de buitenkant van de muur en daardoor is het probleem voor altijd opgelost (zeg ik vol vertrouwen).;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb bij het speuren op Youtube een voorbeeld gevonden van de mass rocket heater die ik als een vuistregel ook zou willen toepassen in mijn BOL die ik wil bouwen.

 

 

In het filmpje heeft hij overigens de mass rocket heater knap ver door ontwikkeld dat mijn technische kennis en kunde boven de pet gaat. Ik zou eerder op de rocket mass heater een bol of iets in die richting die drinkbaar water kan bevatten willen monteren waarbij de rocket mass heater voor de verwarming van het water verzorgd. De bovenplaat van dat ding haalt temperaturen dichtbij het kookpunt van water.

 

Kan iemand mij vertellen wat die lange zwarte flexibele buizen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kwam een product van GEP tegen genaamd: 'Rainsafe'

 

Het claimt met dit waterfilter om van alle regenwater drinkwater te kunnen maken.

 

http://www.regenwater.com/gep/regenwater-opvangen/regenwaterfilters/rainsafe

 

Youtube filmpje:

 

2 vragen:

1. Heeft iemand nog op of aanmerkingen waarom ik dit NIET zou moeten aanschaffen?

2. Ik heb linksom en rechtsom gezocht maar kon geen prijs van dit ding vinden. Mocht het jullie ook niet lukken, dan ga ik overmorgen wel emailen.

 

Oh ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik het idee om zelf te bouwen voorlopig laat varen. Ik heb niet de technische kennis of omgeving in huis om dit waar te maken. Dat is niet erg, zodra ik vanuit mijn basis die wel heb, ga ik er alsnog voor :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen,

 

Het ziet er naar uit dat een eigen BOL bouwen voorlopig een te grote uitdaging wordt om te halen, Werken vanuit een fundering is iets wat mij toch meer ligt totdat ik het aandurf kapitaal en materialistisch gezien om een netwerk er voor op te zetten/vragen.

 

Dit neemt niet weg dat ik bezig blijf om naar zelfstandigheid te knokken en ik wil graag dat dit draadje open blijft zodat ik er kan posten als ik vragen heb. (en dit geldt idem dito voor anderen)

 

Alvast bedankt :)!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen,

 

Het ziet er naar uit dat een eigen BOL bouwen voorlopig een te grote uitdaging wordt om te halen, Werken vanuit een fundering is iets wat mij toch meer ligt totdat ik het aandurf kapitaal en materialistisch gezien om een netwerk er voor op te zetten/vragen.

 

Dit neemt niet weg dat ik bezig blijf om naar zelfstandigheid te knokken en ik wil graag dat dit draadje open blijft zodat ik er kan posten als ik vragen heb. (en dit geldt idem dito voor anderen)

 

Alvast bedankt :)!

 

Er zijn zat mensen met bouwkundige kennis op het forum. Architecten, aannemers, bouwvakkers, Timmerlieden en elektriciens en handige henkies die je zeker zouden willen helpen. Daar ben ik van overtuigd. Niet zo snel opgeven @Range, want van afstel komt meestal uitstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje,

 

Ik geef helemaal niet op, maar op dit moment kan ik niet datgene bieden als tegenprestatie waar de manuren tegenover staan. We zijn geen filantropische plek, jullie moeten ook (over)leven in een vijandig systeem.

 

Als ik het aanpak, dan doe ik het goed. Dat vergt voorbereiding en ik ben naarmate ik mij meer aan het inlezen ben gegaan erachter gekomen dat het nog flink schort in mijn voorbereiding.

 

Dus dit ga ik rechtzetten opdat wanneer ik een beroep doe op een professional dat we snel aan de slag kunnen en tegenslagen kunnen voorkomen. Dat is belangrijk gezien ik géén buffer heb om tegenslagen op te vangen en wat dan?

 

Ik ben mij bewust van de tijdsdruk en die ga ik ook zeer zeker halen, maar een huis bouwen is een iets te grote stap voor mijn huidige situatie dan een huis kopen en die dan opknappen/geschikt maken voor zelf voorzienend wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...