jobs Geplaatst: 3 april 2014 Delen Geplaatst: 3 april 2014 Sommigen van jullie weten wellicht al voldoende, anderen hebben het al gezien. Dave Canterberry heeft een serie video's over veel aspecten van vuur maken. Zie de links hieronder en/of zoek op 'Fire School'. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
silver Geplaatst: 3 april 2014 Delen Geplaatst: 3 april 2014 Thanks, deze had ik nog niet bekeken. Ga dat vanavond eens bekijken op m'n gemak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2014 Nummer 10: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 18 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2014 11 en 12: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Ik ben even zo vrij aflevering 13 te posten, interessant ivm met de firerods / firesteels die meesten hier wel zullen hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 24 april 2014 Delen Geplaatst: 24 april 2014 @AWOL Een kleine handige toevoeging op het filmpje van de Fireschool , als je eerst voorzichtig met je schraper (mes) wat van je fire steel afschraapt en op je aanmaakmateriaal laat vallen ontbrand dit aan als je de firesteel gebruikt met als resultaat een kort moment waarin meer warmte vrijkomt wat je aanmaakmateriaal makkelijker laat ontbranden .althans voor mij werkt dit prima gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 24 april 2014 Delen Geplaatst: 24 april 2014 @AWOL Een kleine handige toevoeging op het filmpje van de Fireschool , als je eerst voorzichtig met je schraper (mes) wat van je fire steel afschraapt en op je aanmaakmateriaal laat vallen ontbrand dit aan als je de firesteel gebruikt met als resultaat een kort moment waarin meer warmte vrijkomt wat je aanmaakmateriaal makkelijker laat ontbranden .althans voor mij werkt dit prima gr will Inderdaad, ik heb Dave dit al wel eens in een ander filmpje horen vertellen, raar dat hij het hier niet doet (vergeten wellicht). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 24 april 2014 Delen Geplaatst: 24 april 2014 Je kan ook een kampvuurtje maken met de auto: http://www.dumpert.nl/mediabase/6595015/db70553e/kampvuur_maken_met_de_auto.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 1 mei 2014 Delen Geplaatst: 1 mei 2014 Filmpjes zijn leuk maar oefening baart kunst. Ik maak al bijna 9 jaar vuurtjes. Sinds ik 7 ben zit ik op scouting, ik kan zeggen dat de filmpjes qua info over de manieren van vuur maken echt TOP zijn, maar na 12/13 filmpjes kan je niet beter vuur maken. Mijn advies: oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Probeer behalve een firesteel ook eens met een smeulend kooltje een bos droog gras aan te krijgen. Dat zal je nog lelijk tegen vallen de eeste keer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.