phaelin Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Ik kreeg van iemand een paar topjes met zaadjes, dus ik dacht leuk voor op m'n balkon voor de katten Nu lees ik dat 't ook nog andere medicinale waarde heeft. Koortsverlagend enzo. Dus da's mooi meegenomen. Maar... 't komt niet op (heeft 3 weken in potjes met potgrond gestaan die ik gemaakt heb van oude kranten). Kan aan die zaadjes gelegen hebben natuurlijk, dus ik heb via internet nu een klein zakje nieuwe besteld om te proberen. Maar mocht dat ook niet lukken, wat doe ik dan verkeerd, en kun je ze ook stekken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Kattenkruid kan je scheuren. Dat betekent dat je van een pol een deel afsteekt en ergens anders plaatst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 31 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2014 Ok, zaadjes staan in de potgrond, in een kweek kastje uit de zon. Afwachten maar weer dus. Heb ondertussen iemand gevonden die 't als onkruid in z'n tuin heeft dus als 't niet lukt neem ik daarvandaan wel een paar plantjes mee. Maar 't zou leuk zijn als 't me zelf zou lukken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 31 maart 2014 Delen Geplaatst: 31 maart 2014 Misschien is de potgrond te rijk en moet je het wat verarmen met zand ...... 'k zeg niet dat dat het is, maar in sommige gevallen wil dat werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RImStone Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 Het ene plantje is het andere niet, wat word er gezegd over de kiemtijd etc? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 1 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2014 Op 't zakje met zaadjes staat 14-21 dagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RImStone Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 Dan denk ik ook dat het aan de grond ligt, het is en blijft natuur waar je mee 'speelt'...dus je moet een dosisje geluk hebben ook. Ik zal eens kijken of ik kattenkruid op de kop kan tikken ergens, wellicht dat ik er dan achter kom hoe of wat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 1 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2014 Ik heb ze hier vandaan: http://www.123zaden.nl Kattenkruid, paar klimplantjes, wat akela en andere bloemetjes voor in m'n bloembakken. Ik zal de rest, inclusief wat ik aan kattenkruid zaadjes overheb halverwege deze maand ook eens gewoon buiten zaaien. Kijken wat er gebeurt. Jaren hiervoor kocht ik gewoon plantjes en pootte die erin maar ik probeer dit jaar een beetje te bezuinigen dus... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.