hamster Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Vond een leuk DIY projectje op het wereld wijde web voor diegene die graag knutselen willen, zelf kende ik het niet en heb geen camerat die ik uit elkaar kan halen. om dit te kunnen maken hier dan de download Hamster. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 @hamster: Leuk idee. Je ziet wel eens van die knijpkatten uit WOII, die doen het meestal gewoon nog. Lijkt me ook een goede optie om de stroom hiervoor te leveren, zo'n oplaadbare batterij heeft een aanzienlijk kortere levensduur dan zo'n dynamootje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Ik zal 'm bij gelegenheid eens uitelkaar schroeven. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Ik zal 'm bij gelegenheid eens uitelkaar schroeven. @phaelin dat is nergens voor nodig , als je het glaasje eraf haalt (is bajonet sluiting ) dan het lampje wat erin zit (is 2,5 volt 0,2 A ) eruit halen en er een iets zwaarder lampje voor terug zet en daar het glaasje van doorvijlt aan de bovenkant kun je met het gloeidraadje een stukje char cloth aan steken . @hamster @Raycoupe ik ken deze dingen maar dan om of een clf te laten branden of als taser , char cloth is niet gevoelig voor de vonkjes van de een ontlading (misschien de onlading direct door een stukje char cloth stof te laten vloeien ) althans mij is het nooit gelukt om hiermee char cloth aan het gloeien te krijgen wel met zo'n dynamo en een open gevijld gloeilampje , het is allemaal wel erg fragiel maar het werkt wel . gr will het is 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @Wafels @Raycoupe @phaelin tnx voor de info maar zodra ik een cameratje heb ga ik het toch proberen misschien met een condensator met een iets grotere opslag en inderdaad ik ken deze opstelling ook als taser, nu ik hierover aan het bomen ben een elek. vliegenmepper heeft dezelfde opstelling en die koop je voor nop bij de action moet ik vandaag toch zijn (hou van deze winkel) nu ik jou opmerking lees @Wafels span een dun koperdraadje er tussen en je hebt precies wat jij bedoelt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @hamster dat klopt dat kan ook , maar dat koperdraadje moet wel erg dun zijn ,misschien dat een dun stukje ijzerdraad nog beter is (heeft iets meer weerstand) wat aansteken betreft et zo'n flitsdeel van een wegwerp camera die van Fuji gebruiken ze het meeste om om te bouwen gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Kun je dan niet veel handiger gewoon zo'n piezo aanstekertje voor 't gasfornuis kopen? Zoals je vroeger had toen 't nog niet in 't fornuis zelf zat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Kun je dan niet veel handiger gewoon zo'n piezo aanstekertje voor 't gasfornuis kopen? Zoals je vroeger had toen 't nog niet in 't fornuis zelf zat? Ja, als je dan toch bij de Blokker bent, vergeet dat ding en koop aanstekers. Mocht je nou bij een SHTF elke aansteker, lucifer, firesteel, batterij met staalwol, etc, etc. opgebruikt hebben maar wel een wegwerpcamera hebben liggen en een zonnepaneeltje, dan blijft het een leuk knutselobject. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @phaelin en natuurlijk dat cameraatje op de hoek halen bij de hema weet je zeker dat je voorzien bent maar zoals ik al het is een knutselprojectje en geen must have daarvoor zijn er VEEL betere voorbeelden te noemen hamster Ja, als je dan toch bij de Blokker bent, vergeet dat ding en koop aanstekers. Mocht je nou bij een SHTF elke aansteker, lucifer, firesteel, batterij met staalwol, etc, etc. opgebruikt hebben maar wel een wegwerpcamera hebben liggen en een zonnepaneeltje, dan blijft het een leuk knutselobject. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.