Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hout schroef spijter


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@hakin9

 

Tuurlijk....geen probleem hoor. Ik denk dat ik er zeker 6 maanden over heb nagedacht om tot actie over te gaan. Mijn voorbeelden komen van het net en heb gewoon gemaakt wat voor mij juist leek.Daarvoor heb ik een zware diesel motor die tegen een serieus stootje kan.. Ik hoop zeker dit weekend te kunnen testen...de actiefilm volgt....

 

Ik maak me ook niet druk om de pk's maar om de krukaslagers. Maargoed de tijd zal het leren. evt kun je er altijd nog een as naast zetten met een korte vsnaar in 2 auto lagers. die kunnen heel wat meer druk dwars op de as hebben dan krukaslagers.

 

Maar laten we er vanuit gaan dat ik er naast zit en je jaren plezier hebt van je gave machien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me ook niet druk om de pk's maar om de krukaslagers. Maargoed de tijd zal het leren. evt kun je er altijd nog een as naast zetten met een korte vsnaar in 2 auto lagers. die kunnen heel wat meer druk dwars op de as hebben dan krukaslagers.

 

Maar laten we er vanuit gaan dat ik er naast zit en je jaren plezier hebt van je gave machien.

 

Dat is zeker mogelijk en heb ik al in mijn bezit.

Maar bekijk het zo...ik draai met een Dewalt schroefmachientje houtschroeven van 6x160 mm lengte in een balk hout op 14 volt.

Dus een diesel van 300cc en 28pk die heeft gedient als trilplaat zal het zeker aankunnen denk ik om een splijter van 0 naar diameter 80mm door een blok hout te draaien.

Daarnaast is het hout nog niet droog ook he dus dat is een voordeel als 1 ''smering'' voor de splijter en 2 het hout is dan zeker nog niet zo hard dan dat het gedroogd is.

De as die ik heb liggen met een polie en een vliegwiel van een oude wasmachine zou ik willen gebruiken om dezelfde config te gebruiken met een electromotor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de splijter is geleverd....pfff 1 ding...linkse draad. Of ik maak een overbrenging zodat deze de juiste richting draait ...dus motoras naar achter ...pully beneden pully erboven en externe as of ik bestel een nieuwe met rechtse draad. Mochten dit wel even vermelden maar kom...voor alles is een oplossinggemonteerde-splijter.jpg.f268ab648e6f66065bb6160bf57144c9.jpg

 

Dus zoals te zien is de montage perfect zoals ik het wilde ...

 

Nu hoor ik van de mensen in Polen dat rechtse draad een ''speciale'' bestelling is dus ga ik morgen horen hoe dit op te lossen...

Zoniet wordt het ong zoals op tekening...splijter-tek-2.jpg.5432e0fb566316a21b3996e9490f2bf8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...