hamster Geplaatst: 21 januari 2014 Delen Geplaatst: 21 januari 2014 hey preppers kwam deze tegen op youtube zou het echt zo kinderlijk eenvoudig zijn? in principe ja zij het voor korte tijd voor langere tijd denk ik toch dat je voor permanente magneet moet gaan . maar wat vinden jullie hiervan? Hamster. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 januari 2014 Delen Geplaatst: 21 januari 2014 Leuk @hamster. Ik heb wel eens gehoord, dat motoren zoals in boormachines, niet bedoeld zijn om lang achter elkaar te functioneren. Staat me iets van bij. Vooral bij grotere koppel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 21 januari 2014 Delen Geplaatst: 21 januari 2014 Ik zal eens een propeller maken, oude machines genoeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 januari 2014 Delen Geplaatst: 21 januari 2014 Hier een leuk overzicht van verschillende soorten motoren/dynamo's. (Boormachine is koolborstel-motor) http://www.zelfbouw-groenestroom.nl/reader.php?artikel=Dynamo%27s_voor_windmolens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Invictus Geplaatst: 22 januari 2014 Delen Geplaatst: 22 januari 2014 Leuk @hamster. Ik heb wel eens gehoord, dat motoren zoals in boormachines, niet bedoeld zijn om lang achter elkaar te functioneren. Staat me iets van bij. Vooral bij grotere koppel. Daar kon je wel eens gelijk aan hebben, heeft volgens mij te maken met het feit dat er relatief veel vermogen aan te pas komt in een een compacte motor en dat er daarom ingeleverd wordt op koelcapaciteit. Voor de verandering laat ik er maar geen rekensommen op los. Voor je het weet kom ik te boek te staan als de forum-pessimist die prachtige ideeen kapot rekent 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 22 januari 2014 Delen Geplaatst: 22 januari 2014 Daar kon je wel eens gelijk aan hebben, heeft volgens mij te maken met het feit dat er relatief veel vermogen aan te pas komt in een een compacte motor en dat er daarom ingeleverd wordt op koelcapaciteit. Voor de verandering laat ik er maar geen rekensommen op los. Voor je het weet kom ik te boek te staan als de forum-pessimist die prachtige ideeen kapot rekent Hehe. In het lijstje hierboven staat al dat het slijtingsgevoelig is en een hoge aanvangskoppel heeft. Vandaar dat het wordt afgeraden. Rekenze! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.