Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn firebox: F.B.


Flos

Aanbevolen berichten

In mijn jas waar mee ik altijd in bossen en velden loop zit een beetje van alles .

Mes , verband kit , lucifers , aansteker , wc papier , ducktaep , papieren zakdoekjes enz .

Maar er steekt ook een blikken doosje in 85mm bij 105mm bij 20mm . Mijn firebox .

Daar steekt in .

2 esbet tabletten ,

1 Fire stick ,

1 aansteker ,

1 zakje vaseline ,

1zakje met watte in vaseline gedrongen ,

3 storm lucifers ,

5 cowboy lucifers ,

1 prop watte ,

En sinds vandaag een tube seconden lijm .

Het doosje wordt dicht gehouden met 3 fietsband ringen .

Zo heb ik ingeval van nood vele mogelijkheden om een vuurtje te stoken .

20131220_113209.jpg.ff5ef964582fe24146fe4b58dd5cc385.jpg

20131220_113313.jpg.a9280982cd3b720fe587c6e1e05114bf.jpg

 

Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
leuk en handig voor in je bob , mischien kan je er nog een zippo erbij stoppen want zo'n aansteker gaat niet lang mee en zippo kun je met alles vullen als je er een stukje fietsband rond doet beperk je de verdamping van de vloeistof

 

ik doe met een BIC aansteker een paar maanden, en dan zeker 40 fikkies op een dag, dat is best lang kan ik je zeggen

een namaak zippo doet het werk net zo goed als een echte zippo scheelt alleen 30 euro ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPV een Zippo zou ik dan eerder de peanut lighter aanraden. Gaat weliswaar minder brandstof in maar door de o-ring verdampt de brandstof niet zoals in een Zippo en is daarmee betrouwbaarder. Zippo is ook wel erg groot en zwaar voor in zo'n blikje.

Zelf heb een peanut imitatie van TrueLight waarover ik eerst niet zo tevreden was. Ik heb echter de lont en het katoen (of wat het ook is) uit een Zippo gehaald en voor de peanut gebruikt en dat ding werkt nu zeer goed en houdt ook meer brandstof vast.

 

http://prepshop.nl/buitenleven/vuur/peanut-lighter-mini-aansteker-op-benzine

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , met die nep zippo's moet je wel wat geluk hebben anders gaan ze stuk ( ik heb nooit geluk )

ik heb het wel niet zo met die bic dingen zippo (achtigen) hun je hervullen met wat je maar wil en in een shtf zul je wel een bus white spirit of iets anders vinden

hoe zit het eigenlijk met die magnesium sticks ? dat handvat neemt vrij veel plaats in ik laat dat eraf

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , met die nep zippo's moet je wel wat geluk hebben anders gaan ze stuk ( ik heb nooit geluk )

ik heb het wel niet zo met die bic dingen zippo (achtigen) hun je hervullen met wat je maar wil en in een shtf zul je wel een bus white spirit of iets anders vinden

hoe zit het eigenlijk met die magnesium sticks ? dat handvat neemt vrij veel plaats in ik laat dat eraf

 

http://www.belgianbuyer.com/

 

goedkope neppers (heb er al vaker gekocht)

 

http://www.belgianbuyer.com/sale/lots/lots.htm

 

koop er een doos lonten en vuursteentjes bij en je bent klaar ;)

 

heb van alles 3 dozen staan en 1 doos benzine bussen (van ebay)

 

heel af en toe doe ik voor de hobby oude zippo's/ronson's van vrienden etc maken die emotionele waarde hebben

daar houd je goede vrienden aan over, zeker als het dingen zijn die ze van overleden vaders etc gekregen hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , met die nep zippo's moet je wel wat geluk hebben anders gaan ze stuk ( ik heb nooit geluk )

ik heb het wel niet zo met die bic dingen zippo (achtigen) hun je hervullen met wat je maar wil en in een shtf zul je wel een bus white spirit of iets anders vinden

hoe zit het eigenlijk met die magnesium sticks ? dat handvat neemt vrij veel plaats in ik laat dat eraf

 

De Fire stick zat origineel in het doosje . Samen met de brandstof tabletten .

De rest heb ik zelf aangevuld .

Moest er iets bij moeten komen en het doosje te klein wordt , dan kan ik alsnog het handvat het stukje touw en zelfs de schraper weg halen . Maar voorlopig pas alles er nog in .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fire stick zat origineel in het doosje . Samen met de brandstof tabletten .

De rest heb ik zelf aangevuld .

Moest er iets bij moeten komen en het doosje te klein wordt , dan kan ik alsnog het handvat het stukje touw en zelfs de schraper weg halen . Maar voorlopig pas alles er nog in .

 

Geert

Hahaha onze doosjes zijn bijna identiek had ook dat firekitje gekocht en die ook aangevuld met vanalles wat vindt jij van die firesteel? ik vind hem erg matig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...