Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Benzine branders, sproeier schoonmaken


Raycoupe

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Raycoupe mij svea123 kan opgepompt worden. Echter, dit doe ik alleen met winterse dagen (onder nul). Overige keren, prime (voorverwarmen) ik het brandertje met wat spiritus. Zeker een minuut of 1-3 afhankelijk van de wind en temp. Hierna blijft ie goed op druk en krijg ik een mooie blauwe vlam met genoeg druk erachter. Weet je zeker dat ie niet lekt en/of druk verliest (bijvoorbeeld op het overdruk ventiel)?

 

Erg jammer dat je de moed al opgeeft. Ik zou graag een foto van je brandertje willen zien als ie (slecht) brand. Ik heb het idee dat ie in het begin wel even goed brandt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe mij svea123 kan opgepompt worden. Echter, dit doe ik alleen met winterse dagen (onder nul). Overige keren, prime (voorverwarmen) ik het brandertje met wat spiritus. Zeker een minuut of 1-3 afhankelijk van de wind en temp. Hierna blijft ie goed op druk en krijg ik een mooie blauwe vlam met genoeg druk erachter. Weet je zeker dat ie niet lekt en/of druk verliest (bijvoorbeeld op het overdruk ventiel)?

 

Erg jammer dat je de moed al opgeeft. Ik zou graag een foto van je brandertje willen zien als ie (slecht) brand. Ik heb het idee dat ie in het begin wel even goed brandt?

 

Er zit al heel wat tijd in die dingetjes, tweede fles wasbenzine is alweer bijna op. :)

In het begin lekte de vuldop inderdaad, toen bleek het kraantje de boosdoener. Nu blijven ze wel onder druk, zelfs al wat afgekoeld, hoor je bij het losschroeven een luid gesis.

Ook heb ik ze wel eens te vol gegooid, dat werkt dus ook niet. Twee derde vol maximaal, anders krijg je ook geen druk.

 

Het vreemde is gewoon dat het twee keer heel aardig heeft gebrand, tien keer matig en 20 keer beroerd.

 

Met die geimproviseerde lonten begonnen ze sterk, maar kwamen snel zonder puf.

De twee keer dat er eentje wel behoorlijk brandde, ging dat juist heel langzaam steeds beter branden. Tankje werd voelbaar heter na een kwartiertje.

 

Vandaag heb ik minimaal drie keer geprimed iedere keer. Net zolang tot het tankje goed heet werd (stond veel wind).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...