Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kleding & schoeisel t.b.v. bug out en hiking


SHTF

Aanbevolen berichten

Koop sinds 5 jaar alleen maar kleding bij de Boerenbond. De kleding van 5 jaar geleden zijn nog steeds niet versleten. Zo goed zijn ze!

Net als de schoenen, hoewel ik moet zeggen, die houten klompen lopen even kut, maar dat went sneller dan een vent. :) haha

En ze gaan ook zo lekker lang mee.

 

Maar persoonlijk kies ik toch liever voor de rubberen variant, 50% goedkoper en gaan net zo lang mee. Alleen die dure, dat is ideaal als je veel moet staan. Maar ik vermoed dat je bij een SHTF niet veel rechtop hoeft te staan.

 

Ook bij bouwmarkten verkopen ze dezelfde kleding, alleen zijn ze daar 10% duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vorig jaar een paar bergstappers gekocht, niet ingelopen. Zo meegenomen voor een week lang wandelen in Zwitserland, iedere dag gewandeld en geen blaar gehad hoor. Neem je tijd met passen in de winkel, maak gebruik van hellingen en oefenbaantjes in de winkels, want met dalen en stijgen moeten ze goed zitten en geen vervelende drukpunten hebben. Zitten ze in de winkel goed, dan geen problemen. Ik zou wel een schoen nemen met het B sigment, aangezien de bedoeling is om met rugzak te gaan lopen neem ik aan dus meer druk oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Meindels en Lowa's schoenen, van de eerste de safari-versie voor de zomer en de 2e voor de winter. Hierbij nog schapenleren laarzen gevoerd met schapenwol (Canterbury Sheepskin, New Zeeland) en geox sandalen.

 

Qua kleding: voor de zomer veel katoen en lange mouw, voor de winter skijassen en pakken van The North Face, wollen (ja haha lekker ouderwets) onderkleding, lange onderbroek en t-shirt en shirt met lange mouw, valt best mee dat kriebelen, ff een nachtje in de vriezer en het jeukt niet meer, wel warm.

 

Qua sokken, ook lekker ouderwets: geitenwollen sokken voor de winter en katoen voor de zomer. Dan een goed regenpak .. Thats it! (ik heb uiteraard als een goede vrouw betaamt nog kasten vol met kleding, maar bovenstaand is voldoende)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Persoonlijk vind ik een werkbroek te zwaar uitgevoerd als je gaat hiken. Ze gaan wel heel lang mee onder zware omstandigheden maar ik zie het echt als werkbroeken en geen broeken om lange tochten mee te maken.

Heb onlangs de fjallraven g1000 broeken aangeschaft maar nog niet veel gebruikt (ja, die zijn van een andere prijs categorie). Dus nog even afwachten eerste indruk is wel goed. Hiervoor veel van wofcamper gedragen maar dat vond ik weer net wat te kwetsbaar.

Indien je goedkoper kleding van de betere buitensport zaken wilt hebben is een trip naar de designer outlet roermond zeker de moeite waard. Je vind hier de kleding veel goedkoper omdat ze uit een oude collectie komen of een minimaal productie foutje hebben. Hier kan je ook terecht voor schoenen maar moeten ze dan wel net in je maat hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...