Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlot van sappakken


Tom

Aanbevolen berichten

Een leuk initiatief van een jongen om een goed doel te sponseren

Deze is gemaakt van pakken en wat hout en motortje er tussen en varen maar (misschien iets geweest voor wonderboy)

 

Maar wellicht kunnen we er ideeën mee opdoen om wat spullen te bewaren en zo indien nodig een vlot te maken, iets sterker dan karton van de sappakken. weet zo niet wat, maar er is vast wel iets.

Je hoeft dan geen boot klaar te hebben liggen maar de bouwmaterialen hiervoor

 

Dus dit is de link met het vlot van de sappakken

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=169516#prettyPhoto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom Iedeeen kun je genoeg op doen op dit gebied , maar kun je eerst wat uitleg geven wat er de bedoeling van is ? wat wil je met dit vlot ?

Is het bedoelt bij overstromingen of wil je er een rivier of kanaal mee oversteken of naar een eilandje varen ?? Want net als dit vlotje is redelijk degelijk

gemaakt en goed bestuurbaar maar wel voor mooi weer . Als er wat grotere golven zouden lopen ben je met dit vlot nergens want de golven zouden er

gewoon overheen gaan spoelen .Dus graag eerst wat uitleg wat de bedoeling ervan is ,

Je kan een vlot heel simpel maken met erg basic materialen als een dekzeil met wat takken , tot meer high tech bijvoorbeeld met PVC buis ed

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels

 

Meer een idee om iets achter de hand te hebben aan materialen, voor een overstoming waarbij je vast zit op de bovenste verdieping en dan met een zelf bouw boot toch weg kunt. Ook eventueel een kanaal of rivier oversteken.

dus meer iets om voor weinig geld kunnen varen bij een overstoming. Al moet je deze boot dan we klaar hebben als het zover is.

De kartonnen sappakken zijn meer een stunt in het filmpje. Het gaat om het budget denk ik.

 

Wil laten zien dat een bootje redelijk eenvoudig te maken is en dan maar goed verstoppen. Bij een overstroming wil iedereen mee:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles liggen om een vlot gebouwen van 4 × 6 . Op een paar vaten na die ben ik nog aan het preppen . Mijn vlot moet op 3uur kunnen samen getimmerd worden . Dat wordt getrokken door een zodiac met motor . Zo kan bij een overstroming (die ik zie aankomen ) heel wat spullen mee .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom In geval van een overstroming zou ik geen dun plastic of karton verpakking materiaal gebruiken , want je moet er rekening mee houden dat er van alles drijft

of staat etc . Dingen die snel vrij scherp kunnen zijn . Maar om een vlot /bootje te maken voor in geval van , zul je beter eerst je eigen goed moeten informeren over de gevaren

van in/op een bootje/vlot te stappen Het heeft geen nut om zoiets te maken als blijkt dat je waarschijnlijk eerder nog sneller verdrinkt . Uitgaande dan van dat het een goede optie is

dan zou je inderdaad bepaalde dingen als een 4 of meer metalen olievaatjes te hebben , hout , spanbanden , staaldraad etc waterdichte verlichting is ook wel prettig en eventueel een overlevingspak . Op voorhand een keer zo'n vlot maken zodat je weet hoe je het moet maken . Je kan alvast bepaalde dingen van te voren klaarmaken zodat je het zo in elkaar kunt schroeven /binden etc

maar iets klein en onopvallend maken zal toch niet meevallen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles liggen om een vlot gebouwen van 4 × 6 . Op een paar vaten na die ben ik nog aan het preppen . Mijn vlot moet op 3uur kunnen samen getimmerd worden . Dat wordt getrokken door een zodiac met motor . Zo kan bij een overstroming (die ik zie aankomen ) heel wat spullen mee .

 

Geert

 

Jaja da's een flink vlot, daar passen in geval van nood ook wel 15 mensen op. Je bent duidelijk vééél verder dan ik/ons.

 

Dus à la "if you can't beat them, join them"... zullen we vrienden worden :D :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...