Ant62 Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een zonnepaneel als druppellader voor een 12 v accu? Wat gebeurt er als ik meerdere panelen parallel schakel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Ik gebruik er momenteel eentje voor mijn auto.ligt achter het voorraam. Ik heb er mijn multimeter nog niet aan gehangen. Maar wel dat wel doen. Ik zal de resultaten laten weten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Via de aanstekeraansluiting of iets aparts? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Je zullen er voor moeten zorgen dat de laadstroom groter is dan de ontlaadstroom van je auto accu (en die is weer afhankelijk van de grootte van het amperage van je accu ) en er voor zorgen dat er geen stroom terug vloeit naar het laadpaneel ( blokkeerdiode ) hier een stukje over accu's http://accu.startpagina.nl/prikbord/13540428/alles-over-het-opladen-van-de-accu maar volgens mij zijn deze dingen gewoon in de handel om je auto accu te laden . gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Ik heb een zonnepaneel druppellader aan een accu hangen. Had de (bijna nieuwe) accu uit de auto gehaald toen hij naar de sloop ging. Zo blijft hij goed. Heb het paneel gekocht bij de Makro voor 10 euro. Ik kan er eigenlijk niets bijzonders over zeggen. Het lampje knippert dus hij zal wel opladen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ant62 Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2013 Bedankt voor jullie reacties en tips, ik ga er eens mee aan de slag en laat jullie mijn ervaring weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 12 augustus 2013 Delen Geplaatst: 12 augustus 2013 Wat voor een (deep cycle) accu heb je? Probeer er achter te komen wat de zelfontlading is via de fabricant. Die info heb je nodig om de capaciteit van het zonnepaneel te bepalen. Een te groot paneel is duurder en staat de overtollige capaciteit als warmte af naar de omgeving. En dan ook nog rekening houden met de verschillen zomer / winter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.