Cyberbeer Geplaatst: 6 mei 2012 Delen Geplaatst: 6 mei 2012 Ik kreeg van sommige Preppers vragen, waarom ik zwenkwielen in mijn BOB had zitten. Deze materialen horen eigenlijk niet in je BOB thuis(of wel). Ik zal dit even toelichten. Als ik tijdens mijn Bug out in het bos belandt en mijn partner wegens medische redenen niet verder kan lopen, dan maak ik een brancard waar ik mijn partner kan opleggen. Afhankelijk van het medisch probleem, ben ik genoodzaakt om externe hulp te zoeken in de bewoonde wereld. In het bos lopen met een brancard zonder zwenkwielen is nog geen probleem omdat de aarde zacht is. Zodra ik in de bewoonde wereld kom en op verharde wegen moet lopen dan komen mijn zwenkwielen heel goed van pas. Natuurlijk kan ik ook een brancard maken voor andere doeleinde:o Hieronder een voorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 6 mei 2012 Delen Geplaatst: 6 mei 2012 Ik hoop voor degene die je vervoerd dat je dat enkel doet op vlak asfalt. Op elke andere harde ondergrond gaat elke hobbel of kuil als trilling of schok door het lichaam van de gewonde wat dus een echte lijdensweg word. Leuk idee maar ik hoop nooit op jouw brancard terecht te komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 6 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2012 Nou urbanprepper, wat moet dat moet. Je mag dan even op een houtje bijten:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 6 mei 2012 Delen Geplaatst: 6 mei 2012 Deden de indianen ook hoor, brancards maken. Dan wel met takken en huiden / dekens, maar of je nu alleen achter gelaten wordt of meegenomen wordt op een hobbelige constructie; ik denk dat je dan liever dat laatste kiest Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 6 mei 2012 Delen Geplaatst: 6 mei 2012 Lijkt me geen pretje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 6 mei 2012 Delen Geplaatst: 6 mei 2012 niks te houtje bijten , gewoon een paar van deze wieltjes meenemen. zijn weliswaar wat groter maar ook wat breder, wat zowiezo al meer dempt en makkelijker over de ruwe grond rolt. http://www.maghetzijn.nl/transport/wielen/wielen/luchtbanden waarom je trouwens niet gelijk een steekwagen meeneemt(zodat je nog veeeeel meer spullen mee kunt nemen) geen idee maargoed mocht je er over willen denken? bij deze: http://www.overtoom.nl/steek-plateauwagen-spm-3-in-1_M300356.html?finalCatString=8563771665917833342%3B8563771665917833353%3B8563771665917833405%3B8563771665917833409&viewSize=30 zet inplaats van die kleine wieltjes die erop zitten van die kleine dikkere luchtbandjes erop en je bent klaar het is namelijk niet gezegd dat jou niks overkomt misschien moet je partner JOU wel vervoeren. ook fijn als dat horizontaal kan lijkt mij, ook een stuk minder zwaar voor het lichaam, zowel die van haar als van jou. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.