Ga naar inhoud
GENEGEERD

Drinkwater destilleren (open project input welkom)


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo ik ben een nieuwe prepper.

 

Wie zich afvraagd hoe kom ik aan de naam cybpy. Het is het woordt Cyber maar dan in het klein. Cyb - py.

 

Ik vraag mij af waarom niemand op internet, althans dat ik niet tot nu toe gevonden heb, waarom ik niet de juist distillatie systeem kan vinden, maken of kopen kan voor niet al te duur. Ik heb wel ideeen gezien, maar om het zelf te maken, in elkaar te knutselen of te zoeken/kopen kan en klaar is een groot probleem daar ik niet de juiste gereedschappen en soms ook de kennis daarvoor heb.

 

Is er iemand die mij hierbij kan helpen. Ik wil een makkelijk meeneembare destillatiesysteem in elkaar zetten dat mee te nemen is in noodsituaties. Ik ben niet zo voor pilletjes, cloor en filtersystemen maar wil het echte werk krijgen in mijn lichaam.

Het idee heb ik er wel voor, maar om het zelf in elkaar te knutselen dat gaat momenteel niet.

 

 

Fijne dag.

 

dat er niet echt consequent één apparaat te krijgen is is waarschijnlijk ook omdat er zo verschrikkelijk veel manieren en systemen zijn dat het gewoon niet te doen is om echt één manier overal aan te prijzen die iedereen handig vind, bijvoorbeeld sommige mensen die vinden pilletjes weer handig en anderen de "lifestraws" weer helemaal geweldig. en weer anderen denken wel op tijd ergens in Scandinavië te zitten waar er veel zoetwatermeren zijn. en nog anderen gaan gewoon hun water 'schoonkoken' of in een plastic fles bewaren en de UV-straling van de zon het werk laten doen, of een zonne-destilatie apperaat. en dit is maar een voorproefje van wat er allemaal kan ( ik begrijp de frustratie ;) )

 

o en overigens, heel veel destillatie-systemen werken niet voordat het water eerst gefilterd ( of eigenlijk moet ik zeggen 'gefiltreerd' ) is, bijvoorbeeld al is het maar een plastic flesje waar de bodem uitgeknipt is, waar dan weer een lap stof aan de binnenkant is gelegd en die lap stof dan weer gevuld is met zand, waarbij veel smurrie al tussen het zand blijft zitten. als namelijk water in een destillatie-apparaat word gedaan wat nog verre van helder is door alle onopgeloste vervuiling in dat water dan slipt het destillatie apparaat dicht.

 

er zijn zo veel dingen te koop en bekant nog meer dingen waar je rekening mee moet houden bij elk individueel apparaat dat je door de druppels het gedestilleerde water niet meer ziet.

 

maar hier op de site staan al heel veel verschillende systemen die veelal wel de moeite waard zijn, bijvoorbeeld in de "budget sector" voor mensen met een kleine beurs, meestal zijn die dingen ook het simpelst te maken. maar overal staan wel reviews van mensen die praktisch vanuit hetzelfde oogpunt naar die producten kijken als u.

 

in elk geval heel veel succes nog en ook een fijne dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig filmpje op Dumpert over het drinken van ultra puur water.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6608619/199d40ac/ultra_puur_water_drinken.html

 

ook gezien ja, dit laat ook wel zien dat gedestilleerd water alsnog veel mineralen zou moeten hebben omdat we anders al lang hier hadden gehoord dat het gedestileerde water van mensen geen smaak had. en dan had iedereen wel overgegaan op filtersystemen en pilletjes denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@konijn

 

In mijn analistentijdperk kon ik het ook niet laten om te proeven.

 

Het smaakt he-le-maal naar niks. Echt plat water wat alleen maar nat is.

 

Juist de mineralen en opgeloste zouten geven water hun smaak.

 

Heb je wel eens water uit de bergen gedronken ? Heerlijk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@konijn

 

In mijn analistentijdperk kon ik het ook niet laten om te proeven.

 

Het smaakt he-le-maal naar niks. Echt plat water wat alleen maar nat is.

 

Juist de mineralen en opgeloste zouten geven water hun smaak.

 

Heb je wel eens water uit de bergen gedronken ? Heerlijk !

 

heel vroeger toen ik 6 was, :o ik was erg kieskeurig en kende de smaak van water niet echt, dus ik wist het bergwater ( Oostenrijk ) ook niet echt te waarderen. maar ik wil het nog wel is doen, niet persé bergwater drinken maar in elk geval naar Oostenrijk, en dan komt het bergwater vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...