driehart Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 Met de alom bekende vonkmakers zijn al pagina's volgeschereven. Ik wil deze toch echt even onder de aandacht brengen. Het is goedkoop en mijn nummer 1. Simpelweg omdat je hem met één hand kan bedienen en ja je andere had vrij houdt voor het brandbare materiaal. Het kost ook nog eens weinig moeite om hem te gebruiken en geeft super vonken http://www.wildkamp.nl/Hasmi-komaansteker_pr_880409 Natuurlijk ook elders te verkrijgen. Driehart 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dedoofy Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 Ziet er geinig uit, licht van gewicht neem ik aan ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Ik zoek zoiets om mijn gasstel aan te steken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Ik zoek zoiets om mijn gasstel aan te steken. Word bij veel bedrijven gebruikt om lastoortsen mee aan de steken. Kijk eens bij een laswinkel zou ik zeggen of een technische groothandel zullen ze ook wel hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Dat heb ik al gedaan, maar ze zijn veel te groot. In grootmoeders tjd had je ze wel en werden ze gebruikt @joost5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Met de alom bekende vonkmakers zijn al pagina's volgeschereven. Ik wil deze toch echt even onder de aandacht brengen. Het is goedkoop en mijn nummer 1. Simpelweg omdat je hem met één hand kan bedienen en ja je andere had vrij houdt voor het brandbare materiaal. Het kost ook nog eens weinig moeite om hem te gebruiken en geeft super vonken http://www.wildkamp.nl/Hasmi-komaansteker_pr_880409 Natuurlijk ook elders te verkrijgen. Driehart Ja mooi ding om erbij te hebben. Andere manier van vuur maken met 1 hand is een (wegwerp-)aansteker.... ook als hij leeg is: kapje eraf en je maakt een vonk. Aanstekers heb je altijd bij je. Extra vuursteentjes ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 misschien een hervulbare kaarsenaansteker? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Vroeger vaak gebruikt; nog niet in me opgekomen dit als firesteel te gebruiken. thnxs voor de tip Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BOBO Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 geinig ding al getest in vochtige omstandigheden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Ik heb zo een ding in mijn werkplaats werkt met een vuursteen . Als hij nat is doet hij het niet . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BOBO Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Ik heb zo een ding in mijn werkplaats werkt met een vuursteen . Als hij nat is doet hij het niet . Geert oké dat is wel wat minder maar is makkelijk op te lossen door deze in een waterdichte verpakking te plaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 14 mei 2013 Delen Geplaatst: 14 mei 2013 wij hadden ze in de werkplaats naast de acytyleen brander.........vuursteen rood gloeiend maken en dan op de grond smijten onwijze vonkenregen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 Als het vochtig is doet het ding niets of heel weinig. Ik vindt het ding niet echt lekker om een vuurtje te maken Als cv-monteur vroeger dat ding regelmatig gebruikt , is leuk om een soldeerbout of gas/zuurstof combinatie aan te steken maar je moet de punt er goed insteken dit zal met tondel hetzelfde zijn. Neoclyps Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.