Ga naar inhoud
GENEGEERD

De tijd...


Bob de prepper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@Heksenboot: Gewoon kerfjes zetten in een stok. 'k Neem aan dat je de maanden van 't jaar uit je hoofd kent. Af en toe een schrikkeljaar toevoegen.

Is veel eenvoudiger dan gaan zeulen met grote blokken steen.

 

Nee dank je, daar hebben we inderdaad Obelix voor nodig. Ik ga echt niet met die stenen slepen.

Hout verrot. Beton kan je gieten. Veel heb je niet nodig.

 

http://www.megalitica.be/megali/methode.htm

 

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=4487

In het verre verleden hebben diverse volkeren hun eigen soort kalenders gemaakt. Dit in verband om te weten welke maand en welke dag het zou zijn. De mensen in de oude beschavingen ontdekten al gauw dat de bewegingen van de diverse hemellichamen een vaste regelmaat vertonen. Zo konden ze de tijd en de jaarwisselingen in kaart brengen.

 

Ze ontdekte ook dat de zon anders opkwam in de winter, lente, herfst en zomer. Maar ook dat de maan een eigen manier had van opkomen en ondergaan. Hierdoor kwamen ze ook tot de conclusie dat de maan in 29 en halve dag om de aarde heen draaide. Dit hebben ze zeer duidelijk aangegeven bij het stenen bouwwerk van Stonehenge.

 

De mensen gingen toen diverse bouwwerken maken om zo te kunnen beoordelen wanneer de lente begon i.v.m. het zaaien van de oogst en wanneer de herfst begon om de oogst dan weer binnen te halen.

 

Deze eerste observatoria zijn indrukwekkende bouwwerken. Zeer groot maar ook soms weer zeer klein. Maar ze werkten uitstekend zelfs heden ten dagen werken ze nu nog steeds zeer nauwkeurig. Dat is te zien in de bouwwerken van Jaipur. Soms zijn ze nog beter als de huidige instrumenten. Hoe ze zoiets hebben kunnen bouwen verwonderd de mensen heden ten dagen nog steeds. Maar ook hoe nauwkeurig ze deze bouwwerken hebben gebouwd. Er zit haast geen afwijking in.

 

Zo kun je nu nog steeds diverse grote bouwwerken zien en vinden die in het verleden zeer nauwkeurig de zon en maan opkomsten voorspelden.

 

Bron:

 

http://www.volkssterrenwachtorion.nl/

 

Jaipur:

 

http://www.craigprince.com/media/images/India_2004/Jaipur_Observatory09-Small.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2-cent mening, als alle klokjes zijn uitgevallen (mocht het ooit voor komen) gaan we binnen korte tijd terug naar het opwindspul

 

Maar stel nu dat een massieve EMC-EMP alles laat doorbranden. Hebben we het zo druk met gewoon in leven blijven. Dat we vanzelf terugvallen naar opstaan met de haan. En slapen met de schemer. Zorgen voor familie, tuin en vee, en weer leren leven naar de seizoenen.

 

Mag van mij morgen al.

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mijn 2-cent mening, als alle klokjes zijn uitgevallen (mocht het ooit voor komen) gaan we binnen korte tijd terug naar het opwindspul

 

Maar stel nu dat een massieve EMC-EMP alles laat doorbranden. Hebben we het zo druk met gewoon in leven blijven. Dat we vanzelf terugvallen naar opstaan met de haan. En slapen met de schemer. Zorgen voor familie, tuin en vee, en weer leren leven naar de seizoenen.

 

Mag van mij morgen al.

 

Ries.

 

Dat moeten we dan maar eens gaan doen, Ries. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een horloge op kernenergie , al is ze 200 % safe ga ik niet dragen .

Jullie discuteren over kernrampen en kerncentrales en dan met zo een ding rond lopen nee bedankt .

 

 

Geert

 

Niet alle isotopen zijn even gevaarlijk. Tritium is relatief gezien veilig in vergelijking met uranium of plutonium.

Je moet het alleen niet gaan lopen snuiven ;)

Daarnaast heb je ook Radon gas dat bijna in ieder huis wel te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...