Ga naar inhoud
GENEGEERD

Interessant product


driehart

Aanbevolen berichten

Ik heb uiteraard ook sap op de schappen staan.

100% puur sap wel te verstaan. Frisdrank en al die andere nepsapjes daar doe ik niet aan.

 

Twee interessante: 100% puur appelsap in 1,5 literpak en druivensap in 1 literpak van de Lidl.

 

Als deze op de tht datum komen (ze kunnen er ruim overheen is mijn ervaring) dan giet ik ze in een vergistingsfles.

Van de appelsap maak ik appelcider of appelwijn van de druiven uiteraard wijn.

Producten zijn nu ineens veel langer houdbaar en lekker uiteraard, hik.

Dit kan overigens alleen met puur sap.

Als je een boerenlandwinkel in de buurt heb dan kan je ook wat grotere kartonnen pakken kopen met puur sap in meerdere smaken.

De appel-peer vind ik ook bijzonder lekker.

 

Je kan van de appel- en druivenwijn ook nog wat apart houden en het laten verzuren (azijnzuur bacterie). Je hebt dan respectievelijk appelwijnazijn en wijnazijn. Nuttige producten en gezond.

 

 

Daarnaast is het ook nog eens een leuke bezigheid.

 

Elke avond hoor ik wel een blubje uit een waterslot van een gistfles.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb uiteraard ook sap op de schappen staan.

100% puur sap wel te verstaan. Frisdrank en al die andere nepsapjes daar doe ik niet aan.

 

Twee interessante: 100% puur appelsap in 1,5 literpak en druivensap in 1 literpak van de Lidl.

 

Als deze op de tht datum komen (ze kunnen er ruim overheen is mijn ervaring) dan giet ik ze in een vergistingsfles.

Van de appelsap maak ik appelcider of appelwijn van de druiven uiteraard wijn.

Producten zijn nu ineens veel langer houdbaar en lekker uiteraard, hik.

Dit kan overigens alleen met puur sap.

Als je een boerenlandwinkel in de buurt heb dan kan je ook wat grotere kartonnen pakken kopen met puur sap in meerdere smaken.

De appel-peer vind ik ook bijzonder lekker.

 

Je kan van de appel- en druivenwijn ook nog wat apart houden en het laten verzuren (azijnzuur bacterie). Je hebt dan respectievelijk appelwijnazijn en wijnazijn. Nuttige producten en gezond.

 

 

Daarnaast is het ook nog eens een leuke bezigheid.

 

Elke avond hoor ik wel een blubje uit een waterslot van een gistfles.

 

Driehart

 

Doe je dat alleen in een gistfles of giet je er nog wat bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte

 

Er gaat wat suiker bij en gist. Daarna op kamertemperatuur lekker laten bluppen.

Als er interesse is naar een recept dan plaats ik het wel. Je hoeft dan niet van alles te meten (suikergehalte, alcoholgehalte ed.) om de juiste waarden te krijgen.

 

Driehart

 

Sofie wil hier wel meer van weten, lijkt me ideaal en een goede reden voor de inkoop van deze twee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte

 

Er gaat wat suiker bij en gist. Daarna op kamertemperatuur lekker laten bluppen.

Als er interesse is naar een recept dan plaats ik het wel. Je hoeft dan niet van alles te meten (suikergehalte, alcoholgehalte ed.) om de juiste waarden te krijgen.

 

Driehart

 

en missbir wil dat ook graag leren.. ;o)

 

keep on prepping..

 

xxbirgittexx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte

 

Er gaat wat suiker bij en gist. Daarna op kamertemperatuur lekker laten bluppen.

Als er interesse is naar een recept dan plaats ik het wel. Je hoeft dan niet van alles te meten (suikergehalte, alcoholgehalte ed.) om de juiste waarden te krijgen.

 

Driehart

Ik drink zelf geen alcohol en ben nog net geen lid van de blauwe knoop. Maar het is wel handig om te weten als je sap bijna over datum is. Weggooien is zonde! Altijd handig om te preppen ook als ruilmiddel. Dus zoals je al leest zijn er inmiddels meerdere preppers geinteresseerd in het recept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...