driehart Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Ik heb de Alan 42 multi binnen, met lange antenne. Coax komt later. Vanavond even bekijken of ik wat berichten op kan pikken. Welk kanaal is het beste om op af te stemmen of zal ik de zoekfunctie laten lopen en kijken of er activiteit is. update: Ik heb wat communicatie op kunnen pikken, dus het werkt allemaal. Geinig Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Ik heb net mijn antenne binnen ga morgen eens het bakje installeren . Wat was het test kanaal ook alweer En het oproep kanaal En dat van de truckers Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 4 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2013 @Geert, Ik laat 'm gewoon zoeken en dan stop hij zelf bij een kanaal waar activiteiten zijn. De lange antenne die ik erbij gekocht heb is trouwens echt een MUST. Dit is een enorm verschil met de originele. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 @Geert, Ik laat 'm gewoon zoeken en dan stop hij zelf bij een kanaal waar activiteiten zijn. De lange antenne die ik erbij gekocht heb is trouwens echt een MUST. Dit is een enorm verschil met de originele. Driehart @driehart het bakje dat ik heb is nog uit de prehistorie , je moet echt aan de knop draaien om een kanaal te vinden waar activiteiten op zijn. Ik krijg de cwr maar niet afgesteld . Hoe moet die naald ook alweer staan ? Moet die meter er blijven tussen staan of mag die er tussen uit . Moet ik dat buiten testen of mag dat ook binnenhuis . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Hier moet echt even een communicator bij komen:confused: Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Hoewel het niet voor alles geldt, is voor een antenne langer altijd beter. Dus neem de langste antenne, tenzij die te groot is om praktisch mee te kunnen omgaan. Daar kom je alleen maar achter als je hem gaat proberen. Dit soort antennes komt helemaal afgesteld. Daar hoef je niks maar aan te doen. heb je een link naar een bouwplan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 heb je een link naar een bouwplan? Je wilt een bouwplan voor een kant en klare 27mc portofoon antenne? Die heb ik niet voor je. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Je wilt een bouwplan voor een kant en klare 27mc portofoon antenne? Die heb ik niet voor je. neu ik hoopte dat je een link had voor een ground plane antenne voor aan een 27 MHZ bakkie. Ik denk dat ik maar een Dipool ga maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 neu ik hoopte dat je een link had voor een ground plane antenne voor aan een 27 MHZ bakkie. Ik denk dat ik maar een Dipool ga maken. Aha dat is heel wat anders. Op onderstaande site staan veel voorbeelden van antenenes zelfs gemaakt van van die traploopveren. Dat moet voldoende inspiratie opleveren. Sowieso bevat dit site een schat aan informatie dus zeer de moeite waard om goed door te nemen. http://pa0fri.home.xs4all.nl/Ant/Antmateriaal/antmateriaal.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2013 @12gauge, Dit is m Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.