Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hechtset en benodigdheden bestellen


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nou ik stel voor dat iedereen een familielid meeneemt die een lelijke pukkel of moedervlek heeft dan snij ik hem weg en mag de prepper het gat dichtmaken....

 

Dacht aan mijn schoonmoeder.......

Kun je die wegsnijden en de pukkels en moedervlekken overlaten:confused:

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier even naar als je wil 'leren hechten'

en...

en deze....

 

uiteraard moet je ALLEEN schone wonden hechten! Als er viezigheid (zand, smeerolie, smerige bacterien) in de wond zijn gekomen, dan sluit je de kat in de kelder op zoals dat heet; er zijn dan beestjes onder de huid ingehecht, en die gaan ontsteken. Dan komt er pus uit de wond en dan moet je de hechtingen verwijderen, zodat de pus eruit kan. Dus een 'fraaie' snee, omdat je uitschiet met je Mora in je been, die kun je wel hechten. Heb je je gesneden terwijl je een varken uit staat te benen, dan moet je wond gewoon droog verbinden. De wond doet er dan langer over om te genezen, want hij moet van onderaf dicht groeien. Daarmee voorkom je, dat je smerig materiaal opsluit, en er zich pus gaat vormen, met alle mogelijke narigheid vandien.

Je kunt een wond schoonspoelen met: schoon (eventueel gekookt en afgekoeld) water, water met een beetje chloor of jodium, bier, wijn, water met 10% alcohol, en zelfs, als je niets anders hebt, met urine (ja inderdaad, gewoon in de wond plassen!). Zeewater werkt ook uitstekend. Water waarin je wat kaliumpermanganaat hebt opgelost, is ook ideaal.

Een pussende wond, of vieze wond, dus NOOIT hechten. Eventueel kun je, om het bloeden te verminderen, WEL bij een lange diepe wond, een stuk of twee, drie, stevige hechtingen plaatsen, om de twee a drie centimeter. Daarmee wordt het bloedverlies aanzienlijk minder, en kan de wond nog voldoende pus eruit werken tussen de kieren die er zijn. Na een week tot tien dagen haal je hechtingen er altijd weer uit!

 

Diepe wonden kunnen in de diepte worden gehecht met oplosbare hechtingen; echter, je moet dan uiterst steriel te werk gaan en dat lijkt mij voor de meesten nogal moeilijk.

Wonden waar botten uitsteken, geldt hetzelfde voor. Schoonspoelen als verontreinigd, trekken aan het gebroken lichaamsdeel totdat alles weer in lijn staat, of ongeveer. Eventueel kun je het jezelf makkelijker maken, als je een schoon, steriel metalen object hebt, zoals je mes die je in een vlam hebt gehouden, om op het bot te duwen. Alles met beleid uiteraard en je niets aantrekken van het geschreeuw van de patient. Die licht je van tevoren in. Spalk aanbrengen aan de niet-wond-zijde, wondverband over het prikgat. En mij even bellen natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...