Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] boek: 'Overleven op je eigen km2' door Dick Strawbridge


carsten888

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Riesie: Mooi, moderne dieptekas!

'k Heb het boekje uit 1982 van Pieter Boxman, waarin diverse types worden beschreven. In mijn tuin is het wel mogelijk, maar toch een flink bouwproject, dus voor nu hou ik het bij m'n moestuin.

@Raycoupe, het is zelfs zo gek. Een goede vriend van mij heeft echt een topbaan. Maar is ook heel erg met het milieu bezig. Hij dacht dus, ik gooi mijn pracht villa vol met het laatste op het gebied van zonne en hitte collectoren. Let wel, de gehele zuidzijde van zijn huis is gedaan.

Wat schertst mijn verbazing, een aanmaning krijgen van de gemeente. Dat hij te veel stroom terug levert aan het net EN HIER VOOR MOET BETALEN. Hij wordt dus gewoon gezien als leverancier. Beetje mag, en daar krijg je geld voor, te veel en je betaald.

 

Nederland if you think it cant be taxed, we invent it right here.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb m dus sinds kort ook, een echte aanrader voor degene die van rare en nuttige projecten houd, als je een beetje handig bent staat er genoeg info in om iets te kunnen maken

het enigste waar ik mee op zou letten zijn de nederlandse wetten en regels omdat daar geen rekening mee gehouden is, verder leuk boek om op je gemak door te bladderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

En sommige mensen overleven op nog minder dan een km2 voor veertig jaar, wat een verhaal.

Veertig jaar in Rusland afgelegen leven, zonder nog maar even het benul dat WWII aan de gang was.

http://www.smithsonianmag.com/history-archaeology/For-40-Years-This-Russian-Family-Was-Cut-Off-From-Human-Contact-Unaware-of-World-War-II-188843001.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...