Panoramix Geplaatst: 7 maart Geplaatst: 7 maart (aangepast) Ineens verkopen ze weer firesteels op Ali . En dan moet je niet die van 0,45 cent kopen natuurlijk . Het enige is dat ze het geen Ferro rod noemen dus opletten op het bijbehorende filmpje. in het kader van kunjenietgenoegvanhebbedingetje . Heb ik er een besteld . Als het binnen is dan en update. Hexagonale 12,7x153 mm €11,76 ( daar durven ze bij bol 43 euro voor te vragen ) Ik weet niet hoe het kan maar profiteer ervan ! 7 maart aangepast door Panoramix 2 Quote
Panoramix Geplaatst: 13 maart Auteur Geplaatst: 13 maart (aangepast) Ik weet niet waarom . Maar zag dat ze nu ook ineens weer lucifers verkopen. dus voor al uw storm lucifers of waterproof lucifers enz voor de Bush-bush of in jullie Noodpakket. survival kaarsen , survival kerosine zaklampjes . Fakkels. Alcoholstove. Alles wat brandt mag weer geleverd worden schijnbaar . 13 maart aangepast door Panoramix 1 Quote
Panoramix Geplaatst: maandag om 15:17 Auteur Geplaatst: maandag om 15:17 De firesteel is binnen . Het heeft wel lang geduurd maar oké ( drie weken) Bear Grylls survival firestarter Magnesium flint rod , noemen ze het. En het is echt helemaal prima voor dat geld €5 zonder verzenden. Staand proberend vielen wat vonken tot de grond die nog een beetje na branden. Als je er nog geen of niet genoeg hebt , zeker een aanrader! 15 cm Fun. 2 Quote
Panoramix Geplaatst: 17 uren geleden Auteur Geplaatst: 17 uren geleden (aangepast) Hoesje gemaakt ! 16 uren geleden aangepast door Panoramix Van mijn vrouw moest het stiksel anders .. aldus 2 Quote
JJ&A Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden (aangepast) Een prachtige set, knap gedaan maar waar zit de schraper. Heb je ze zijkanten geselt om het zo af te sluiten en weerbaar te maken, en waar mee heb je dat gedaan??? Ik probeer nog een keer aan de zwarte kit te komen die ze gebruiken bij brandstofstations, die is behoorlijk weerbaar en slijtvast. Kan je nog een snelkoppeling er bij zetten waar het besteld kan worden. 13 uren geleden aangepast door JJ&A Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Ik heb de randen niet afgewerkt (kan altijd nog ) . Je kunt dat afschuinen, schuren en tot hoogglans polijsten met een olie of een wax ( niet met kit) . Dat is meer iets esthetisch dan verduurzaming. Het zal met de verloop van tijd zelf wel wat gladder worden. Het is maar een bescherm hoesje voor de firesteel . Dus ja ik vindt het zelf niet zo nodig . Het opleuken met de druïde vindt ik zelf wel leuk, omdat die ook op andere fire kitjes staat bij mij. Btw het witte is lamsleder en het blauwe impala leer, dus de firesteel is waarschijnlijk eerder versleten/ op, dan het hoesje. De schraper met oranje paracord zit gewoon achter de fire steel geschoven. ( zie eerdere foto’s). Ik ben nooit zo’n fan geweest van die dingen , dus kan zijn dat die na verloop van tijd toch verdwijnt. Belangrijk De firesteel zelf komt van AliExpress waar ook het topic over gaat. Dus ja een link!? Kijk gewoon op AliExpress. ( er staan er genoeg op) Het ging erom dat die firesteels niet altijd verkocht worden op Ali. Door de jaren heen zijn ze regelmatig voor langere tijd niet te koop geweest voor ons op Ali . Dus vraag niet hoe het kan , maar profiteer ervan. Dezelfde firesteel wordt momenteel bij bol.com aangeboden voor €43. Tevens verkopen ze ook weer lucifers , storm lucifers en waterproof lucifers . Dat is zeker 10 jaar geleden dat je die kon kopen via Ali. ( het kan dus zomaar zijn dat over een maand of wat , dit alles weer niet verkocht wordt aan Nederland) Misschien overbodig maar ten aanvulling, dat is hetzelfde met bepaalde messen op AliExpress , die dan niet aan Nederland geleverd mogen worden. En dan van de ene op de andere dag ineens wel weer verzonden worden aan Nederland. @JJ&A installeer gewoon de AliExpress app en ga lekker shoppen. Dat is echt prima geregeld en je bent beschermd. Als je het niet op tijd binnen hebt krijg je gewoon je centen terug. ( ook bij schade of retourneren) Het enige waar je op moet letten . Zoals gezegd bv met deze firesteels is dat je niet de aller goedkoopste aanklikt bv die van 45 cent. En met al het andere , er staat natuurlijk heel veel nep en namaak merken te koop. En kleding zijn Aziatische maten. Je snapt natuurlijk wel dat een nordface jas van 8 euro een nepper is . Of een kizer mes van twee tientjes. Echter als je een merk koopt wat toch al in China geproduceerd wordt bv Kershaw messen , dan krijg je stiekem toch een echte 😉 Vaak staan op de foto’s dan niet het merk , maar als je het ontvangt staat het er wel op . ( met een briefje erbij om daar geen foto’s van te plaatsen in de commentaar sectie). tot slot , leder is bijvoorbeeld in Nederland al een heel ruim begrip , in China helemaal 🤓 Zelfde als dat ze een magnesium staafje ook een firesteel noemen. Dus kijk altijd goed naar de bijbehorende foto en filmpjes en of de commentaar sectie. Alvorens je iets koopt. 1 uur geleden aangepast door Panoramix Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.