marie71 Geplaatst: zondag om 16:36 Geplaatst: zondag om 16:36 Hai, Ik wil graag een plan maken voor het geval dat er iets gebeurt waardoor ov het niet meer doet. Kinderen studeren verder weg, wij werken op verschillende punten. Hoe zorgen we dat als er geen communicatie mogelijk is we thuis komen en dat we veilig zijn? Ik ben normaal erg creatief maar ik merk dat ik dit heel lastig vindt. Ik ga er vanuit dat het thuis veilig is. Spreken we af dat we naar huis fietsen? Of naar een ander familie lid dat in de buurt woont? Zorg je voor een overnachting in deze buurt van de locatie waar je bent? Hoe? Ik weet het echt niet. Ik wil zeker weten dat iedereen van ons gezin veilig is. Maar hoe. Groetjes Marie Quote
gerard Geplaatst: zondag om 20:07 Geplaatst: zondag om 20:07 Mijn basis ga in voor bug in (thuis blijven), daar heb ik mijn voorraad en spullen en bekende omgeving. Een plan maken is best wel lastig omdat het erg afhankelijk is van de situatie. Een grote stroomuitval geeft andere problemen dan bijvoorbeeld een syberaanval of een terroristische aanslag. Zolang ik nog redelijk veilig na huis kan, zal ik dat doen. Wanneer dat niet meer mogelijk is, zal ik naar andere voor mij bekende plekken gaan. Communicate kan lastig zijn, als telefoonverkeer uitvalt kan je nog mailen. Maar als dat ook niet meer gaat kan ik ook niet meer communiceren. Het is dan niet anders. Voor korte afstanden kan ik met een portofoon nog communiceren maar dat is tot +/_5km. Er zijn wel oplossing zoals satelliet telefoons maar daar zit wel een prijskaartje aan. Het is goed om dat met gezinsleden af te spreken, zodat iedereen weet wat ieder doet. Quote
gerard Geplaatst: zondag om 20:35 Geplaatst: zondag om 20:35 Beste @marie71 Misschien kunt u zich voorstellen in https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/ Geen verplichting, maar wel leuk voor de leden 😉 Groet Gerard Quote
Panoramix Geplaatst: zondag om 22:42 Geplaatst: zondag om 22:42 Gewoon naar huis lopen of fietsen inderdaad, is toch een goed plan. Je kunt op je gemak 25 km per dag lopen ( dat is zo een vijf uur wandelen). Er zijn veel mensen die voor hun plezier 80 km op een dag lopen. Heel Nederland ligt nog vol met duizenden km van die wandelroutes . Uit de tijd van voor de ov 😉 daarbij blijken ook nog heel veel meer forenzen te zijn . Samen kom je een heel eind . Quote
marie71 Geplaatst: zondag om 23:44 Auteur Geplaatst: zondag om 23:44 1 uur terug, Panoramix zei: Gewoon naar huis lopen of fietsen inderdaad, is toch een goed plan. Je kunt op je gemak 25 km per dag lopen ( dat is zo een vijf uur wandelen). Er zijn veel mensen die voor hun plezier 80 km op een dag lopen. Heel Nederland ligt nog vol met duizenden km van die wandelroutes . Uit de tijd van voor de ov 😉 daarbij blijken ook nog heel veel meer forenzen te zijn . Samen kom je een heel eind . Daar ben ik er ooit 1 van geweest, 80 km binnen 24 uur 🙈 Quote
marie71 Geplaatst: zondag om 23:44 Auteur Geplaatst: zondag om 23:44 3 uren geleden, gerard zei: Beste @marie71 Misschien kunt u zich voorstellen in https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/ Geen verplichting, maar wel leuk voor de leden 😉 Groet Gerard Ga ik zeker doen, dank voor de tip. 1 Quote
Panoramix Geplaatst: maandag om 11:25 Geplaatst: maandag om 11:25 Aldus als je gewoon afspreekt dat iedereen naar het ouderlijk huis komt , hoef je verder niet te communiceren tijdens een ramp. Gewoon afwachten tot iedereen er weer is. En dan maar verder kijken. Er zijn ook mensen die in een potentieel overstromingsgebied wonen. Deze zouden kunnen kiezen voor een ander verzamelpunt. ( als dit, dan dat) Stel in een heel vreemd verhaal, dat er aliens landen of er een invasie is van de chinezen oid . Dat betekent helemaal niet dat heel het infrastructuur meteen plat ligt. In ww2 reden er ook nog treinen 🤭 En als je dit gek uit wil breiden kun je de leden van het gezin een rugzakje met een betonschaar en een gevuld portemonneetje schenken . Dan kunnen ze voor tussenliggende gedeeltes ook makkelijk 1 van de 23 miljoen fietsen gebruiken. Wat ze verder in dat rugzakje wensen te doen, moeten ze zelf maar kijken. ik ken jullie situatie niet. Maar echte creativiteit is pas nodig als een van de gezinsleden invalide is of dusdanig ver studeren. Dat ze niet in twee dagen thuis kunnen komen. Dan kun je vooraf wat tussenstops kiezen. Of inderdaad een ander verzamelpunt. Het geeft in elk geval rust en maakt communicatie in die eerste fase overbodig, als je dergelijke afspraken hebt gemaakt met je gezin. waarschijnlijk heb je een dochter , dat je je zo druk maakt . Over mijn zoons zou ik geen seconde stress hebben. Een andere afspraak zou dan kunnen zijn . Jij blijft thuis en papa/ mama komt jou ophalen . je moet het zo simpel en praktisch mogelijk zien te houden. 1 Quote
marie71 Geplaatst: maandag om 20:33 Auteur Geplaatst: maandag om 20:33 9 uren geleden, Panoramix zei: Aldus als je gewoon afspreekt dat iedereen naar het ouderlijk huis komt , hoef je verder niet te communiceren tijdens een ramp. Gewoon afwachten tot iedereen er weer is. En dan maar verder kijken. Er zijn ook mensen die in een potentieel overstromingsgebied wonen. Deze zouden kunnen kiezen voor een ander verzamelpunt. ( als dit, dan dat) Stel in een heel vreemd verhaal, dat er aliens landen of er een invasie is van de chinezen oid . Dat betekent helemaal niet dat heel het infrastructuur meteen plat ligt. In ww2 reden er ook nog treinen 🤭 En als je dit gek uit wil breiden kun je de leden van het gezin een rugzakje met een betonschaar en een gevuld portemonneetje schenken . Dan kunnen ze voor tussenliggende gedeeltes ook makkelijk 1 van de 23 miljoen fietsen gebruiken. Wat ze verder in dat rugzakje wensen te doen, moeten ze zelf maar kijken. ik ken jullie situatie niet. Maar echte creativiteit is pas nodig als een van de gezinsleden invalide is of dusdanig ver studeren. Dat ze niet in twee dagen thuis kunnen komen. Dan kun je vooraf wat tussenstops kiezen. Of inderdaad een ander verzamelpunt. Het geeft in elk geval rust en maakt communicatie in die eerste fase overbodig, als je dergelijke afspraken hebt gemaakt met je gezin. waarschijnlijk heb je een dochter , dat je je zo druk maakt . Over mijn zoons zou ik geen seconde stress hebben. Een andere afspraak zou dan kunnen zijn . Jij blijft thuis en papa/ mama komt jou ophalen . je moet het zo simpel en praktisch mogelijk zien te houden. Thanks! Hier heb ik serieus wat aan. We zijn dus echt op de goede weg. Ze hebben beide inderdaad allebei 150 cash achter hun telefoon voor een taxi aan te betalen oid. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.