Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

we bewaren de petroleum in onze schuur. Staat in de fles (20l) dicht op een plank. De schuur is enigszins geventileerd, van die kleine roostertjes, en kan in de zomer flink warm worden. Is dat qua veiligheid oké? Of wat is een betere plek om te bewaren, we wonen in een rijtjes huis en ik bewaar het liever niet binnen.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Welkom @Mae Heb je een kelder? Mooie koele plek. Of in de schuur een kleine kelder graven voor zulke zaken. 

Of zoals wij aan de achterkant van een schuur, op planken, in de schaduw van een grote laurierkershaag.

Daar staat ook de brandstof voor de benzineapparaten, geen centje pijn.

Mogelijkheden alom.

Geplaatst:

Ha Roel, dankjewel! Helaas geen kelder, wel een trapkast. De bodem van de schuur is van beton. Maar misschien kan ik onder onze overkapping bij de schuur een kast maken, al is dat alles ook op het zuiden en in de zomer flink warm.

Geplaatst:

Hoi Welkom @Mae

Zomaar een idee.

Ja zou een put kunnen metselen met een goede deksel er op.

Als je de put ook iets laat uitsteken heb je minder kans op dat het vol loopt met water.

Haha of je maakt het bovengronds in een hele dikke bult aarde en daar boven bouw je een "thee huisje op palen" met een luik ik de boden zodat je bij je spullen komt.

Geplaatst:

Als het om de veiligheid gaat, peteroleum zal door de warmte niet snel ontbranden. Als het om de geur gaat zo'n kan kun je zolang die ongeopend is best wel in huis bewaren daar ruik je niets van.

Heb je geen vliering of zolder?

• Leuk 1
Geplaatst:

Hoi drempler, dankjewel. Het gaat vooral om de veiligheid. Ik ben bang dat de petroleum ontbrandt wanneer het in de zomer erg warm wordt in de schuur. Onze zolder is al evenzo heet en met weinig ventilatie.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...