Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water opslag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Water is super belangerijk, als je net als ik een keer uitdrogings verschijnselen hebt gehad (kan je zeggen dat dat echt geen pretjes is) weet je pas hoe belangerijk het is dat je genoeg water binnen krijgt.

Ik zou zeggen koop een paar water jerrycans met een tap kraantje (kun je op tafel zetten en er een glas onder houden)

https://www.jerrycanshop.nl/nl/20-liter-jerrycan-met-kraan-voor-levensmiddelen.html

Zelf heb ik 4 stuks staan totaal dus 80L water, hierin heb ik gewoon kraan water wat ik elk half jaar ververs.

Koop hierbij een water filter en haal het voordat je het opdrinkt nog even een keer door het water filter dan zit je sowieso altijd save qua bacterien etc. Het water wat je ververst kun je natuurlijk prima gebruiken voor de planten, wc, noem het maar op of je kiepperd het in de gootsteen aangezien die 80L water ook niet de wereld hebben gekost.

Opslaan in de kruipruimte kan prima voordat het daar vriest is het buiten wel heel erg koud.

20-liter-jerrycan-met-kraan-voor-water-en-levensmi.webp

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

@gerard je hebt meer in huis om te drinken dan alleen water . Dus drie dagen is al super easy.

En wat is er mis met een pannetje water koken.

@ allemaal 

ik heb nog een YouTube filmpje geplaatst,  hoe simpele oplossingen men had toen er nog geen water uit de kraan kwam. Men vergeet dat we pas anderhalve eeuw water uit de kraan hebben.   In die duizenden jaren daarvoor hebben we altijd prima overleefd.  En nogmaals ben blij dat je in Nederland woont.  Het stikt hier van het water en de regen . Dat is in veel landen wel anders.  En daar komt heel dat water verhaal van.
In Amerika zijn staten welke geen eigen waterbron hebben. In Afrika zijn ook regenwouden , maar ook gebieden met water schaarste.  In India heeft men veel waterbronnen zelf vervuild enz enz enz.

wij wonen in Nederland , of België.

Met diverse natuurlijke bronnen , grond water zo hoog dat we er vaak last van hebben .  Regen tot in den treure .  Het laatste waar wij ons druk over hoeven maken is wel water.  Opvang en zuiveringstechnieken is wel kennis wat je achter de hand moet hebben.

• Leuk 1
Geplaatst:

@Roely daar ben ik het helemaal mee eens.

Voordat we heel het land hadden geasfalteerd en chemicaliën in de rivieren loosden was het makkelijker om veilig water te vinden.

Nu is er nog steeds water te vinden, @Roely is daar veel beter in dan ik 😅.

Voor de veiligheid vind ik het fijn om beschikking te hebben over veilig water voor een paar dagen.

In een shtf situatie heb ik geen zin in buikgriep😉.

Voor de langere termijn is dat inderdaad geen oplossing, en word het regenwater, of andere betrouwbare bronnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...