Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Beste @boshuisje29

Ik heb ooit een Garmin wandel navigatie gehad, en die werkte prima.

Dat is wel meer dan 5 jaar geleden, er zal waarschijnlijk wel veel zijn veranderd in de verschiilende merken apparaten.

U kunt ook zelf kaarten maken op PDF (of printen) van de gebieden die u wilt bezoeken.

Dit zijn coordinaten kaarten, daar staat ook extra info op zoals Tankstations, hoogspanning masten, water wegen enzovoort.

https://forum.preppers.nl/topic/21401-ik-zoek-al-een-tijdje-naar-coordinaten-kaarten/#comment-443333

Reactie van CMFC1988

Dit is een makkelijke website om kaarten te maken naar wens, staan ook de coordinaten op 😁
https://scoutingtools.nl/kaarten

Geplaatst:

Humm...in mijn optiek kun je juist tegenwoordig veel meer wandel/kaarten downloaden/ bestellen dan ooit te voren. Internet staat er vol mee.

Ik vindt het nadeel van die navigatie dingen, dat die je willen houden op de gebaande wegen en ik juist dwars door een gebied wil trekken.

En ik heb al zeker helemaal geen behoefte aan een wandelroute van vijf of tien kilometer enz.  Ik wil enkel weten waar ik ben.

Als ik boshuisje was zou ik gaan voor een app op je phone. En een kompas in de rugzak.

• Leuk 1
Geplaatst:

Ben zelf ooit begonnen met een Garmin Etrex legend C wat destijds en leuk en geinig apparaatje was, tot dat de updates stoppen en erg geen kaarten meer voor ontwikkeld werden. Toen begon de opkomst van topo gps welke je op telefoon kon en tablet waar je voor weinig geld kaarten voor kon kopen, welke gelukkig wel telkens een update kregen. Toch miste ik iets van een handheld systeem die om de pols of aan je rug band van je tas kon, dus toen heb ik besloten om een garmin foretrex 601 te kopen. Ook een handig en leuk apparaat om te gebruiken voor het wandelen, maar helaas kon je geen kaarten erin zetten maar wel uitlezen via de telefoon of tablet wat eigenlijk een miskoop was. Daarna een langere tijd veel gps gebruikt op de telefoon maar dit vond ik niet praktisch en miste gewoon veel functies, daarna heb ik een garmin smart watch aangeschaft (Fenix 7X Solar) wat nog steeds een geweldig ding is. Maar toch bleef ik een simpel systeem missen die makkelijk in gebruik is en waar je naar eigen wens en voorkeuren aan kan werken, wat dus resulteerde in een zoektocht naar een gps systeem die nog recent was en waar je makkelijke kaarten op kan toevoegen en multifunctioneel was.

Dus zodoende heb ik vorig jaar een 2dehands garmin gpsmap64S gekocht met een shitload aan accessoires, wat in mijn optiek nog steeds een puik en functioneel apparaat is. De garmin was ram vol met wandel/fiets en waterkaarten van heel west Europa waar ik dus gretig gebruik van maak, je kan er alle kanten mee op van navigatie tot routes maken tot aan geocach. Van zon en maan stand tot vis en jaag tijden waypoints tot aan routes maken, en de integratie met de telefoon of tablet maakt het voor mij ideaal om routes te maken voor scouting.

Dus even kort en bondig !

Ja een gps systeem kan erg handig zijn en er is een vrij groot aanbod, dus bedenk goed wat je er mee wil doen en welke functies die moet hebben. 700 euro is een hoop geld voor iets waarvan je niet weet of het op voorhand bevalt, dus persoonlijk zou ik eerst gaan kijken of er een apparaat is wat aan je functie eisen voldoet en wat nog een beetje recent is. Zelf heb ik er destijds 200/250 voor betaald wat een schijntje was met alle kaarten en accessoires die ik er bij kreeg ( 2x geocach baken, temperatuur sensor, beschermhoes, karabijnhaak clip, fietshouder )

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...