Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bol te huur

Day

Aanbevolen berichten

Goede dag, beste mede preppers

Ik ben opzoek naar gelijkgestemde en heb de mogelijkheid om samen met een aantal van ons samen te werken.

Ik heb een stukje grond in Normandie Frankrijk met genoeg ruimte voor een voedselbos en moestuin.

U zult begrijpen dat ik een niet te grote groep wil maken en dat er af en toe (bij voorbeeld in een vakantie) ook wat gewerkt moet worden.

Er zijn mogelijkheden om een (sta)caravan of camper mee te nemen of een klein (20M2) huisje te bouwen.

Honden en katten zijn ook welkom, als deze een chip en vaccinaties hebben.

Grote is bespreekbaar vanaf 100M2 t/m 1000M2 

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

M.V.G. Day

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beste @Day,

Welkom op het forum,

Ik ben jaren in Frankrijk geweest, regio Brassy.

Daar is mooie natuur te vinden, bergen met bossen zover je kan kijken.

Ik zelf heb helaas geen interesse in een stukje grond (mijn vrouw houdt niet zo van Frankrijk).

Maar misschien zijn hier andere preppers die hier interesse in hebben.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerard zei:

Beste @Day,

Welkom op het forum,

Ik ben jaren in Frankrijk geweest, regio Brassy.

Daar is mooie natuur te vinden, bergen met bossen zover je kan kijken.

Ik zelf heb helaas geen interesse in een stukje grond (mijn vrouw houdt niet zo van Frankrijk).

Maar misschien zijn hier andere preppers die hier interesse in hebben.

Beste Gerard,

bedankt voor je reactie, ik geloof meteen dat de regio waar je het over hebt mooi is, zit zelf ook in een parc naturel, 

met heuvels en bossen (wil het in mijn regio geen bergen noemen),

en het zal natuurlijk niet voor iedereen interessant zijn om te vluchten als het in Nederland escaleert. 

Als ik in Nederland de mogelijkheden had die ik hier heb was ik waarschijnlijk in Nederland gebleven.

• Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2024 om 14:58, Madeliefje zei:

Frankrijk lijkt mij nou niet echt een land om naartoe te vluchten!

Met de covidhoax waren ze daar knettergek 😷

Beste Madeliefje,

Bedankt voor je reactie, ze zijn nog steeds knettergek hier, als je hier iemand verteld dat de prikjes misschien wel giftig zijn kan je tot 60.000 Euro boete krijgen.

Als je in Nederland een grote tuin hebt en toch naar buiten kon snap ik wel dat je niet naar Frankrijk wil vluchten.

Mensen met een kleine tuin of balkon zullen er waarschijnlijk anders naar kijken, je zou maar 12 hoog wonen en zonder stroom zitten en je hond moeten uitlaten.

Dan ben je er binnen 1 dag klaar mee, denk ik.

Ik bedoel maar, voor sommige van ons kan het rust geven dat je elders een plek hebt waar water, eten en onderdak en genoeg brandhout is,

en we t.z.t zelf dagelijks vers brood kunnen bakken (kijk tip: keuringsdienst van waarde frans brood).

Ik had nog niet verteld dat mijn terrein iets meer is dan 30.000 M2, waar ik vrij kon bewegen, en met zo'n oppervlakte is er altijd wel iets te doen.

Als je dan de oogst van de zomer in Weckpotten hebt zitten en af en toe een eend, kip of konijn kan slachten heb je met niemand iets te maken.

Hier is dat nog heel gewoon en kan je in de kleine supermarkt in het dorp Weckpotten en ringen/pakking scoren, ik had dat graag op de 

basisschool geleerd maar helaas.

Om een idee te geven hoeveel 30.000 M2 is, dat is iets meer dan 4 voetbalvelden (zie afbeelding)

M.V.G. Day

hectare.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...