Ga naar inhoud
GENEGEERD

nieuwe prepper

aiko_incr

Aanbevolen berichten

hey

ik zoek ijgenlijk naar een lijst of dingen die ik zou nodig hebben na een eventueele nuclaire oorlog (indien ik overleef natuurlijk )

momenteel kan ik iets van een 80€ per week uitgeven of opsparen per week inclusief medicatie noodrantsoenen hab ik gevonden moet nog kopen specefiek mre 

dan nog comunicatie (ham radio weet nog wel niet hoe goed dat daadwerkelijk gaat zijn in die omstandigheden en andere dingen naturrlijk

aangepast door aiko_incr
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 9-9-2024 om 10:51, aiko_incr zei:

hey

Ik zoek eigenlijk naar een lijst of dingen die ik zou nodig hebben na een eventuele nucleaire oorlog (indien ik overleef natuurlijk )

momenteel kan ik iets van een 80€ per week uitgeven of opsparen per week inclusief medicatie noodrantsoenen heb ik gevonden moet nog kopen specifiek me dan nog communicatie (ham radio weet nog wel niet hoe goed dat daadwerkelijk gaat zijn in die omstandigheden en andere dingen natuurlijk

Hartelijk welkom beste @aiko_incr

Heel fijn dat jij je bij ons hebt aangemeld.

Ook je bezorgdheid en er wat tegen willen doen is bijzonder in deze tijd, en is te prijzen.

Prachtig dat je €80,- per week kan uitgeven om je goed voor te bereiden, dat hebben wij bij lange na in het verleden niet kunnen doen als extreem minima of te wel Budget preppers.

Als je goed verdient kan je met deze tips heel veel besparen en besteden aan wat goed bij je past.

https://forum.preppers.nl/topic/1076-zijn-er-ook-budget-preppers-aanwezig/page/29/#comments

Mocht ik het zijn vergeten,

Met een vriendelijke groet,

JJ&A

JJenA

Van het Bushcraft forum.

J.J

De Oude.Wilgen.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, aiko_incr zei:

@aiko_incr,

Om contact te krijgen met de andere preppers in tijd van de SHTF, hebben we krachtig communicatie apparatuur apart opgeborgen en kunnen die gebruiken als de heleboel plat ligt en de regels om te overleven gelden.

Om normaal die apparatuur te gebruiken moet je eerst je papieren halen, en er zonder kan je ze wettelijk nog niet gebruiken, maar de omstandigheden wat wij in gedachten hebben kunnen we het uit de kast halen, en hulp bij elkaar zoeken, dat is al uitgekiend en vast gelegd, daar door weten we van elkaar waar een ieder ongeveer woont, wij preppers zijn heel voorzichtig in het geven van onze woon adressen, enkel degenen die elkaar al veel jaren kennen (en ontmoet) weten dat van elkaar, en zijn er vriendschappen ontstaan.

Wat ook heel handig is om je voor te stellen, zodat we meer weten waar je wensen liggen en hoe je al bezig bent, bij aanschaf van spullen raad pleeg altijd eerst het forum, zodat je het beste krijgt voor je waardevolle geld.

https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke die onzettend lange lijst en essay met tips ben ik niet veel mee en wat is hier juist allemaal de bedoeling van deze essay ik stel gewoon maar een vraag van wat ik juits percies nog nodig heb behalve wat ik juist gezecht heb hier breek ik mijn brein over en weet ik totaal niks en ik weet dat er ham radio lecentie verijst is voor normal gebruik maar ik praat ook niet over normaal gebruik mag ik geen beright mnaken of wat is hier de bedoeling van ik kan mijn concentratie hier niet op houden op meerdere paragrafen aan tekst en ik heb 80 euro vrij besteden aan wat ik wil sta onder bewindvoering  80 krijg ik iedere week die budget tips heb ik niet echt nodig mischien helpt het dat ik zeg dat ik autisme en adhd heb waardoor deze essay aan paragrafen en muur van tekst heel fel het omgekeerde teweegbrengt van wat de bedoeling is maar mag ik geen beright plaatsen dan of waarom dit heele muur en wel niet dat ik erg goed ben in typen van engels of nederlands maar spreken wel hopelijk mag ik tocg ergens en bericht plaatsen anders moet ik het zelf maar iets zoeken en kopen hopen dat het werkt of ergens anders vragen stellen niet kwaad ofzo maar erg verward met deze rare respons 

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zon 26 delen of meer aan teks kan ik totaal niet aan uitkomen duas ik zou graag vragen om een kort antwoord te geven zonder die tips die niet echt relevant zijn aan het onderwerp of gewoon te zeggen of ik een beright mag maken of niet en wanneer wel of niet wat dit allemaal is enzo snap ik helemaal niks van 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel eerlijk, hoe zie je de wereld na een nucleare oorlog. Als deze er echt zou komen zijn wij (diegenen zonder bunker waarin je 100 + jaar kunt leven) gewoon de pineut want als er al geen schade door de bom of blast is, dan zitten we vast wel met de gevolgen van een radioactieve wolk die over komt drijven.  

Dat wil niet zeggen dat ik je nu afraad om te preppen. Maar misschien iets anders dan je hebt voorgesteld.  

Ik heb geen HAM-radio en ga het ook niet nemen. Ik heb er weinig ervaring me en in het geval van een nucleaire bom heb je ook nog eens kans dat de EMP je spul kapot maakt. Ik ga me er niet in verdiepen omdat ik genoeg te doen heb. Maar als jij het wil zijn er vast cursussen, maar dan zul je misschien moeten sparen, of je zoekt andere preppers/radio enthousiastelingen niet dat leuk vinden. Er zijn vast fora te vinden.  

Wat betreft preppen raden de meesten aan voor morgen te preppen ipv doom scenario's. Waarom? Omdat alles wat je klein doet helpt je ook al in de grote scenario's. Vooral met een beperkt budget is het verstandig kleine stappen te nemen en langzaam verder uit te bouwen naar een langere overbruggingsperiode.  

Hoe wil je preppen? Kun je blijven zitten waar je woont? moet je je verplaatsen? Heb je vrienden/familie/kennissen waarmee je in een SHTF kunt samenwerken? Want alleen = geen. Zelfs als het geen preppers zijn, kunnen ze nog steeds waarde meenemen. Je hoeft niet alles zelf te kunnen of alleen te doen.  

MRE's zijn duur en uiteindelijk niet eens oneindig houdbaar (wat het anders nog wel waard was geweest) Dus tenzij je het niet erg vind om je MRE's na de TMH op te eten en nieuwe bulk te kopen kun je het misschien anders doen (maar dat moet iedereen voor zich bepalen. 

Meestal wordt aangeraden je normale voorraadkast uit te breiden met wat je normaal ook eet. Ik heb mijn kast op TMH-jaartal gesorteerd. Nieuwe boodschappen gaan in een ander deel van kast en ik eet uit het 2024-deel.  

Je kunt 10+ jaar opslag voedselvoorraden aanschaffen. Denk hierbij aan gedroogde bonen, linzen, mais, rijst en evt ook granen. Weet dan wel hoe je dit klaar maakt en kijk een beetje naar de inhoud stoffen of je een beetje gevarieerde daarvan hebt. Vooral bonen en linzen komen in verschillende smaken en zijn erg gezond. Kijk goed hoe je ze opslaat. Want ongedierte en ect schimmel (door vochtige ruimtes) zijn vervelende verrassingen.  

Water voorraad. Je moet 1x wat geld uitgeven aan speciale Jerrycans, maar dan kun je voldoende drinkwater opslaan en deze ook jaarlijks rouleren. (water tabletten zijn ook verstandig)  

Medicijnen: ik weet niet of je wat gebruikt, maar kijk of je een voorraadje kunt opbouwen. Naast de normale pijnstilling en EHBO-spullen.  

Zonder koken heb je geen eten-> dus kookspullen. Als je jezelf aanleert op hout te koken, heb je geen dure gas-spullen nodig. Alleen één of 2 degelijke pannen. En hout is in het buitengebied meestal wel te vinden.  Voor eten zou je ook kunnen moestuinieren, maar als je uitgaat van een nucleare situatie is dat misschien niet zo heel gezond. 

Daarnaast heb je nog veel meer wat ik zo niet opnoem. De lijst van JJ&A zal hierin wel heel compleet zijn, maar ik heb het niet doorgelezen (sorry) Verlichting, warmte, etc. Zoiets simpels als reparatie spullen voor autobanden (als je een auto hebt) of fietsbanden, dekens. 

En skills -> koken, repareren, voedsel herkennen, en nog veel meer. 

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2024 om 17:59, aiko_incr zei:

voor wat ik leesdsa waaren het vooral bespaar tips waar ik niet zo veel aan heb omdat betalen van mijn facturen geen probleem zijn maar dit helpt wel wat bedankt

Bedankt voor je tip beste @aiko_incr

Ik ga zeker rekening houden met volgende vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...