Ga naar inhoud
GENEGEERD

Complete Voorbereidingsuitrusting voor een Gezin van Vier Personen


svd

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op het gebied van preppen, maar ik ben geïnteresseerd in het samenstellen van een voorbereidingsuitrusting voor ons gezin van vier personen.

Ik heb mijn oog laten vallen op het "Compleet noodpakket in een grote rugzak" dat beschikbaar is op www.prepshop.nl.

Je kunt het product bekijken via deze link: https://www.prepshop.nl/noodpakketten/detail/218/compleet-noodpakket-in-rugzak-large.html.

 

Daarnaast overweeg ik om het boek "SAS Survival Handboek: De extreme editie" aan te schaffen. Wat denken jullie van deze keuze? Is het een goede investering, of is het misschien te prijzig? Ik hoor graag jullie mening hierover.

 

De inhoud van de rugzak omvat de volgende items:
- 4x Seven Oceans noodrantsoen (500 gram - 2440 kcal per stuk)
- 4x Seven Oceans lang houdbaar drinkwater (500ml per stuk)
- 2x Prepshop aansteker M3L (kindveilig)
- 3x FireDragon eco brandstoftabletten (6 stuks in een zak)
- FireDragon Folding Cooker brandertje
- Light My Fire Firesteel Bio Scout in Rusty Orange of Rocky Red
- 2x Waterbestendige en windbestendige stormlucifers in een doosje
- Morakniv Companion MG Stainless mes in RVS groen
- Waterbestendig notitieboekje (klein)
- Uni-Ball SN-220SF Power Tank 1.0 outdoor pen (Zwart)
- Mil-Tec kompas (zwart)
- Mil-Tec RVS mok / drinkbeker (300 ml)
- Mess Tin set / pannenset van geanodiseerd aluminium
- Mil-Tec opvouwbare bestekset 6-in-1 van RVS
- 5x Globetrotter Fruitkeks (energierijke koekjes)
- 5x Trek'n Eat Trekking Biscuits / Hartkeks (energierijke snacks)
- 2x BCB Bad Weather Bag noodbivakzak (Oranje)
- Waterdichte zak / waterzak (Zwart)
- Fox Outdoor Waterdichte hoes met nekband (Oranje)
- 2x BCB Snap-Seal Bags waterdichte ziplock zakken (10 stuks)
- 2x Care Plus desinfecterende handgel (100ml) met Aloë Vera
- HeltiQ wegwerpwashandjes (20 stuks)
- 4x Thermopad handwarmer (2 stuks per set)
- 4x Nooddeken / reddingsdeken dubbelzijdig (210 x 160 cm)
- 3M 8810 mondkapje / masker FFP2 NR D (20 stuks)
- Care Plus First Aid Kit Professional EHBO-set
- Sawyer Micro Squeeze SP2129 waterfilter
- Aquatabs waterzuiveringstabletten (50 x 8,5 mg tabletten)
- Veldfles (1L) met aluminium mok (zwart)
- 4x Karabijnhaak met oog (6x60 mm) van RVS
- Mil-Spec Paracord 550 (Groen, 15 meter)
- Mil-Tec sneldrogende microvezel handdoek (Olijfgroen)
- Ripstop poncho en tarp (Zwart)
- NEBO 450 Redline Flex oplaadbare zaklamp met zoomfunctie (6x)
- 2x Bolsius stompkaars (80/48, wit)
- Midland ER200 Noodradio / zaklamp / powerbank
- 3x Mil-Tec glowstick (12 uur, groen)
- Mil-Tec camouflagetape Woodland (10m)
- Mil-Tec U.S. Assault Backpack / rugzak (Large, Groen - OD)
- 2x Trek'n Eat Zwitserse muesli met melk
- 2x Trek'n Eat Aardappelpotje met gebakken uien
- 2x Trek'n Eat tuingroenten-sojarisotto (vegetarisch)

 

Wat is jullie mening over deze uitrusting? Zijn er nog aanbevelingen of opmerkingen die jullie willen delen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi,

 

Ik vraag mij af wat het doel is waarvoor je het wilt aanschaffen. Is het bedoeld om mee te nemen wanneer je weggaat of is het voor in huis? Ik denk dat je een bepaalt scenario voor ogen moet / kan nemen en je daarop voorbereiden. Voor mij persoonlijk zit er heel veel in wat ik niet als eerste nood zie. Daarnaast zou ik geen voeding willen hebben waarvan ik niet weet wat de kwaliteit is en daar dan ook extra in gaan verdiepen; koop een paar proef producten om ook te testen of het bevalt. 

 

 

 

 

Scenario voor thuis:

Feitelijk is het een kwestie van voeding, medicatie / EHBO, water en warmte/vuur. De rest hebben mensen wel in huis om een poosje te kunnen overleven en vergt het niet heel veel meer dan dat in de basis. Buiten dit om kun je een enorme waslijst bedenken als extra (maar wellicht niet noodzakelijk om te overleven). 

 

Scenario voor in de auto:

Minimale voeding, x liter water, medicatie / EHBO, dekens, wc papier, waxinelichtjes en extra brandstof. Als je nu vast komt te staan kun je een paar dagen uit nood vooruit en naar een plek toe rijden waar de rest ligt of waar je heen wilt gaan.

 

Scenario voor vluchten vanuit huis:

Nood zak zoals je hebt omschreven, maar dan een stuk minder spullen om het gewicht te verlagen; en verdelen over meer zakken heen (mocht men opgesplitst raken, dan heeft iedereen iets). 1 zak voor 4 mensen is handig voor in een auto, maar te voet is het niet handig en zelfs onverantwoord in eerder genoemde situatie. Een paar tabletten om water te zuiveren zou iedereen moeten hebben in zijn zak als voorbeeld.

 

Probeer voor iedereen een tas te maken met basis spullen die noodzakelijk zijn om te overleven, luxe als gloeistaven, radio en etc is niet wat je direct nodig bent en al helemaal niet als je binnen Europa blijft. De kans is klein dat je hier een grot in gaat en alles wat daar mee te maken heeft is dan ook overbodig. Een kooktoestel is leuk, maar zelf vuur kunnen maken is beter en elk gezinslid zou dat moeten leren. Je neemt dan al minder mee en ook "voeding" wat je vind/jaagt kun je dan bereiden. Geloof mij maar (ervaring), uit nood kan iedereen een kip slachten als men honger heeft. 

 

Je moet voornamelijk techniek leren en weten hoe je spullen kunt gebruiken, touw is overal te vinden waar bebouwing is en dat zou ik in een nood situatie niet meenemen. Probeer dan ook te bedenken in welke omgeving je zit en wat al voor handen is, maar water is vaak wel een noodvoorwaarde dus een filter is wel een must in feite. 

 

Scenario DIG-in:

Er gebeurt iets en alles moet klaar staan om te gaan bunkeren, als eerste is veel schoon water van belang. Veel voeding in blik, glas of gedroogd, je moet rekening houden met een aantal weken op zijn minst. Eenmaal water en voeding is warmte van belang, vuur door kolen, hout, gas of wat dan ook is een goed begin (ook i.v.m. koken). Daarnaast persoonlijke warmte als isolatie dekens en zijlen om droog te blijven. Je hebt nu water, voeding en "bescherming", vervolgens komt de medicatie, EHBO en etc. Daarna kun je naar de meer luxe toe zoals persoonlijke hygiene en pannen, bestek, borden en etc. Maar mijn advies is wel om eerst vanuit de minimale basis te gaan denken en dan gaan uitbreiden zodat je geen overbodige spullen gaat krijgen waar je niets mee kunt. 

 

---

 

Uiteraard noem ik maar heel kort een paar dingen op en kun je er alle kanten mee op, maar nood is nood en bestaat uit het minimale van water, voeding, medicatie, warmte en uiteindelijk vuur. In feite wil je dit in elke scenario in de basis hebben, maar als je in huis opgesloten zit dan heb je weinig aan een luxe zak met spullen waar je maar twee dagen mee vooruit kunt komen. Vandaar de opmerking om te bedenken voor welke situatie het de bedoeling is. 

aangepast door Down
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...