Husteng Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Hoi, Als beginnend prepper kom ik graag in contact met een preppers uit Flevoland. Liefst 'oude rotten' die al jaren bezig zijn zodat ik wat kan leren. Heb zelf bv. 65 m2 moestuin in mijn achtertuin en zit aan een kelder te denken voor seperate opslag. Wie woont er in Flevoland en wil eens met me meedenken? Groet, Husteng Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 zit je boven in flevoland of onder? ik zit erg boven in flevoland, maar waar wil je hulp mee, er kan hier op het forum veel worden meegedacht! En heb je al een kelder, of wil je deze maken? ik zou gewoon bij het begin beginnen en langzaam maar zeker uit bouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Ik zou in Flevoland m'n spullen op zolder bewaren. Mits die boven NAP uitkomt. Zit die daaronder dan zou ik verhuizen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thexder Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Ik zou in Flevoland m'n spullen op zolder bewaren. Mits die boven NAP uitkomt. Zit die daaronder dan zou ik verhuizen. Ik acht Flevoland toch net iets veiliger dan de randstad regio. Flevoland heeft hele goede dijken en de gemalen werken elektrisch. Laten er nu net een heleboel windmolens in Flevoland staan. When SHTF hoeven we alleen maar de bruggen met het oude land op te blazen om zelfvoorzienend te zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Als je de gemalen aan de gang kan houden en de medewerkers niet in paniek naar huis rennen om bij vrouw en kinderen te zijn. Als er geen EMP komt die de gemalen uitschakelt. Ja dan zou je het daar goed uit kunnen houden. Ik zou toch een contingency plan bedenken voor het geval er wel wat aan de hand is met de bemaling. Moet ik ook zit ook onder NAP, maar wel op 4 hoog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thexder Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 De polder loopt niet direct vol hè, daarnaast werken de gemalen automatisch. Zelfs als er even een shtf situatie zich voordoet dan nog is er tijd genoeg om de gemalen later alsnog aan te slingeren, prioriteit heeft het opblazen van de bruggen met het 'oude land' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Husteng Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 midden flevoland. heb nog geen kelder maar heb besloten niet weg te gaan maar te blijven als de shit hits the.... ik denk dat ik hier alles heb wat ik nodig heb, water dicht in de buurt, grote tuin, fruitbomen (kersen, appels, peren en walnoot). Ik ken de omgeving en er zijn hier dicht in de buurt veel vis en jachtmogelijkheden. nu nog mijn eigen zonnepanelen en diepe waterput en ik ben zo goed als onafhankelijk. die kelder wil ik gebruiken als opslag voor alle goederen, maar hoe bouw ik het onopvallend en heb ik een vergunning nodig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Ik ben ook benieuwd of je een vergunning nodig hebt. Het lijkt me niet want een 1,5m diepe vijver graven in je tuin mag ook. Je zit alleen met het grondwater probleem. @Husteng ik denk dat we in dezelfde omgeving wonen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Husteng Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 wat heb jij gedaan of wat ben jij allemaal aan het doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Kelders zijn altijd link ivm met grondwater...het word een bootje en gaat opdrijven Er moet dan een contructeur naar kijken en je zal dan kleefpalen moeten laten slaan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Husteng Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 kleefpalen, zijn dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 @Husteng preppen gewoon voorraadje opbouwen en veel lezen over de natuur enzo. Alle tips op deze forum in me opnemen. Dingetjes kopen die ik anders nooit zou kopen zoals een 90L waterton of watervaste lucifers enzo. Wat experimenteren met groente drogen en voedsel wecken. Eigenlijk wat iedereen doet. Woon je bij het kasteel of bij oostvaardersplassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 kleefpalen, zijn dat? Heipalen die het opdrijven voorkomen door grote weerstand in de grond Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 prioriteit heeft het opblazen van de bruggen met het 'oude land' Ik vraag me af wat je daarvoor gaat gebruiken. Bruggen zijn nogal stevig. Dus je hebt veel springstoffen nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Husteng Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Oostvaardersplassen,jij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Kasteel. Flevoland is inderdaad een natte boel als SHTF te lang duurd. Die Noach was nog zo gek niet met z'n ark,alleen zou ik het niet volproppen met dieren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Kasteel. Flevoland is inderdaad een natte boel als SHTF te lang duurd. Die Noach was nog zo gek niet met z'n ark,alleen zou ik het niet volproppen met dieren Johan Huibers gaat de nieuwe zondvloed wel overleven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ark_van_Johan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Johan Huibers gaat de nieuwe zondvloed wel overleven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ark_van_Johan Haha, dat zal hij zeker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.