Ga naar inhoud
GENEGEERD

Container ombouwen tot huisvesting?


Joosty09

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik kwam deze container tegen op inter net (https://onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/5685/kavels/1) en vroeg me af of dit omgebouwd kan wordn om huisvesting van te maken. Heeft iemand hier ervaring mee of tips om het om te bouuwen?
Ik zat zelf te denken om de hele binnenkant er uit te halen, buitenkant is nog goed dnek ik. Of zijn die computers en scheikundige dingen nog goed te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 4 maanden later...

Mijn broertje is architect en heeft me het een en ander uitgelegd over een bestemmingsplan. Persoonlijk lijkt mij het ontzettend zinvol om in een container woning te wonen. Het is relatief goedkoop, en je het zo bont maken als je zelf wilt. 
Echter zit je in Nederland met een bestemmingsplan. Als een nieuw te bouwen woning niet binnen het "straatbeeld" zal je zo'n plan amper van de grond krijgen, België en Duitsland zijn hier een stuk makkelijker en goedkoper in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel is dat die containers slecht te isoleren zijn, metaal geleidt nogal goed warmte.

Isolatie aan de binnenkant + aftimmering neemt extra ruimte in beslag en die is al niet groot, 244 cm breed, 259 hoog. Met slechts tien centimeter isolatie + aftimmering hou je 220 breed over...

Isolatie aan de buitenkant vergt weer een extra weerbestendige laag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...