food prepper Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 beste forum leden en lezers. ik zoek al en tijd in Nederland blikken, en apparatuur om de blikken te kunnen dicht te sealen. het plan is dan bloem rijst suiker water enz in blik in te gaan maken ipv glas wat kan breken. de werking weet ik al, op youtube is te zien dat het in de VS onder de preppers de normaalste zaak van de dag is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 @food prepper, er zijn slagers die zelf ingeblikt vlees verkopen. ( online zijn diverse te vinden) wellicht kan je daar es informeren naar hoe je aan de apparatuur kan komen. of je spullen door hun in kan laten blikken? Ja, in Amerika kan je bij de Mormonen community's inblikken. cannen zogezegd,reuzehandig natuurlijk is dat. Hier zijn denk ik de slagers de enige optie. good to be back,trouwens! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 Deze zijn online te koop. Helaas wel heel prijzig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
food prepper Geplaatst: 20 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 prijzig ja, maar o zo handig. zeker als je aan blikken kan komen. ik zoek al en tijd niet meer op het net maar er zijn hand blik sluiters zoiets voor en frisdrank(zelf gemaakt bier)blikje met pulltab. al ik een zal kopen dan zal ik mijn diensten voor inblikken niet onder stoelen of banken gooien. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 € 5,04 30%OFF | Manual Can Sealing Machine Crimping Device Cans Sealer Sealing Glass Cans Beader Manually Seaming Machine https://a.aliexpress.com/_EwgXFzb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Legs conservenblikken https://legeblikken.nl/webshop/conservenblikken/conserven/500-ml-conservenblik.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 19 minuten geleden, Michael Lee Platt zei: € 5,04 30%OFF | Manual Can Sealing Machine Crimping Device Cans Sealer Sealing Glass Cans Beader Manually Seaming Machine https://a.aliexpress.com/_EwgXFzb Ik begrijp dat deze conservenblikken met inhoud wel door verhitting gesteriliseerd moeten worden. Dit doen die duurdere inblikapparaten automatisch. Hoe je dit met zo'n hand apparaatje moet doen weet ik niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 6 minuten geleden, Michael Lee Platt zei: Legs conservenblikken Zo, de handsluitmachine die je bij die blikkenshop kunt kopen, kost maar liefst €399 ! wel voor blikken van 800 ml. dat wel....😄 kost een paar centen,maar dan heb je natuurlijk wel wat ! thanx voor de link(s) ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 (aangepast) 2 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei: Zo, de handsluitmachine die je bij die blikkenshop kunt kopen, kost maar liefst €399 ! wel voor blikken van 800 ml. dat wel....😄 kost een paar centen,maar dan heb je natuurlijk wel wat ! thanx voor de link(s) ! Die van AlieExpress is maar €5,- voor €600 heb je volgens mij ook een echte professionele inblikmachine. Ik denk dat we die lege conservenblikken ook veel goedkoper kunnen vinden als we even verder zoeken 21 oktober 2022 aangepast door Michael Lee Platt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 3 minuten geleden, Michael Lee Platt zei: ik begrijp dat deze conservenblikken met inhoud wel door verhitting gesteriliseerd moeten worden. Ik lees je toevoeging! Ja dat vroeg ik mij ook al af.. Je kunt niet zomaar enkel sealen,toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 1 minuut geleden, mevr.Grijpstra zei: Ik lees je toevoeging! Ja dat vroeg ik mij ook al af.. Je kunt niet zomaar enkel sealen,toch? Nee, ik lees net dat die hand inblikapparaten niet geschikt zijn om voedsel te conserveren 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 2 minuten geleden, Michael Lee Platt zei: Nee, ik lees net dat die hand inblikapparaten niet geschikt zijn om voedsel te conserveren Dan krijg je zoiets, lijkt me een beetje overkill. Ik ga toch maar kijken naar vacuümverpakken in zakken denk ik https://bienfait.nl/product/proces-filtertechniek/procestechniek-procestechniek/verpakkingssystemen-en-toebehoren/inblikmachine/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 10 minuten geleden, Michael Lee Platt zei: Dan krijg je zoiets, Wauw,wat een beest !! Misschien iets voor in je schuurtje, als "handeltje" tijdens SHTF??!! Ik vacumeer ook ! Het meeste dan toch. Poeders niet. Dat wordt geen succes. Maar met de rest gaat dat "buutengeweun" 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
food prepper Geplaatst: 29 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2022 Op 21-10-2022 om 09:12, Michael Lee Platt zei: Nee, ik lees net dat die hand inblikapparaten niet geschikt zijn om voedsel te conserveren als je wilt inmaken in blik, is het zelfde als met en potje met schroef deksel. ik maak soep en de hele gamma van voeding in glazen poten van de jumbo,aldi,ah,coop enzenz.. als er maar een schroefdeksel bijzit (metaal). met blik kun je niet de oude verpakking gebruiken.. dit omdat het deksel om is gevouwen voor afsluiting. als je dus met blik wilt werken is dat eigenlijk net zo makkelijk als met potten. product in blik. deksel er op, dicht draaien, en in de high presser canner. 90minuten op 15 psi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 16 uur geleden, food prepper zei: als je wilt inmaken in blik, is het zelfde als met en potje met schroef deksel. ik maak soep en de hele gamma van voeding in glazen poten van de jumbo,aldi,ah,coop enzenz.. als er maar een schroefdeksel bijzit (metaal). met blik kun je niet de oude verpakking gebruiken.. dit omdat het deksel om is gevouwen voor afsluiting. als je dus met blik wilt werken is dat eigenlijk net zo makkelijk als met potten. product in blik. deksel er op, dicht draaien, en in de high presser canner. 90minuten op 15 psi. Volgens mij zijn die "high pressure canners" niet beschikbaar/betaalbaar voor de gemiddelde prepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
food prepper Geplaatst: 2 februari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2023 Op 30-12-2022 om 10:33, Ted zei: Volgens mij zijn die "high pressure canners" niet beschikbaar/betaalbaar voor de gemiddelde prepper Ted deze zijn beschikbaar, en de kostprijs, ja dat is en ander verhaal. en de pressure canner die ik heb heeft geen rubber ring nodig om op druk te komen. en ik ben er zeer tevreden mee meer omdat mij zoon er ook mee werkt en mijn kleinkinderen kijken mee. dus 3 generaties. dus de kostprijs val dan weer mee want je koopt het veelal niet voor je zelf..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 12 februari 2023 Delen Geplaatst: 12 februari 2023 Op 29-12-2022 om 18:18, food prepper zei: en in de high presser canner. 90minuten op 15 psi. wat is dit voor apparaat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
food prepper Geplaatst: 15 februari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2023 Op 12-2-2023 om 19:03, Ted zei: wat is dit voor apparaat? beste Ted, klik op mijn avatar dan zie je en foto als banner met de presser canner er op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 15 februari 2023 Delen Geplaatst: 15 februari 2023 (aangepast) 5 minuten geleden, food prepper zei: beste Ted, klik op mijn avatar dan zie je en foto als banner met de presser canner er op. een snelkookpan? 15 februari 2023 aangepast door Ted Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
food prepper Geplaatst: 15 februari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2023 (aangepast) zoiets, maar dan zonder rubberen ring. want die gaan toch stuk. en de amircan canner 921 heeft geen rubberen ring nodig om op druk te komen. zoiets dus..... 15 februari 2023 aangepast door food prepper 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 15 februari 2023 Delen Geplaatst: 15 februari 2023 Op 29-12-2022 om 18:18, food prepper zei: als je wilt inmaken in blik, is het zelfde als met en potje met schroef deksel. ik maak soep en de hele gamma van voeding in glazen poten van de jumbo,aldi,ah,coop enzenz.. als er maar een schroefdeksel bijzit (metaal). met blik kun je niet de oude verpakking gebruiken.. dit omdat het deksel om is gevouwen voor afsluiting. als je dus met blik wilt werken is dat eigenlijk net zo makkelijk als met potten. product in blik. deksel er op, dicht draaien, en in de high presser canner. 90minuten op 15 psi. Wat is het effect hier van, desinfecteert de "high presser canner" alleen de buitenkant, of trekt het de pot vacuum? Leg het uit alsof ik 6 jaar oud ben alstjeblieft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 17 februari 2023 Delen Geplaatst: 17 februari 2023 @food prepperBegrijp ik het goed dat de high pressure canner de potjes vacuum trekt en ontsmet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mommyofboys Geplaatst: 3 augustus 2023 Delen Geplaatst: 3 augustus 2023 Op 15-2-2023 om 18:44, food prepper zei: zoiets, maar dan zonder rubberen ring. want die gaan toch stuk. en de amircan canner 921 heeft geen rubberen ring nodig om op druk te komen. zoiets dus..... Hoi ik vraag mij af waar deze te koop kan zijn in Nederland, ik zoek precies die en krijg van alles over Amerika. Ik kijk naar Amerikaanse preppers o.a. op youtube en nu na een tijd ben ik ervan overtuigd dat deze een goede keuze zou zijn en ik er toch maar 1 wil aanschaffen maar ik zoek en zoek en vind niets, ja ik las ergens dat het rond de 450eu moet kosten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
food prepper Geplaatst: 15 juni Auteur Delen Geplaatst: 15 juni Op 17-2-2023 om 10:45, 1A Auditor zei: @food prepperBegrijp ik het goed dat de high pressure canner de potjes vacuum trekt en ontsmet? sorry voor de late reactie .......... hele late reactie. de uitkomst is inderdaad vacuum en ontsmet door de hoge temp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
food prepper Geplaatst: 15 juni Auteur Delen Geplaatst: 15 juni Op 4-8-2023 om 00:15, mommyofboys zei: Hoi ik vraag mij af waar deze te koop kan zijn in Nederland, ik zoek precies die en krijg van alles over Amerika. Ik kijk naar Amerikaanse preppers o.a. op youtube en nu na een tijd ben ik ervan overtuigd dat deze een goede keuze zou zijn en ik er toch maar 1 wil aanschaffen maar ik zoek en zoek en vind niets, ja ik las ergens dat het rond de 450eu moet kosten ook voor u, mijn excuus voor deze late reactie. maar en antwoordt op uw vraag.... i.d. deze canners zijn niet de goedkoopste maar ze gaan meerdere generaties mee. en ze gaan niet stuk en zijn ook op houtvuren te gebruiken. ik heb deze met canner op eBay gekocht. kijk goed welke je koop niet te klein de mijne voldoe aan al mijn wensen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.