Ga naar inhoud
GENEGEERD

----------->INBLIKKEN <------------------


food prepper

Aanbevolen berichten

beste forum leden en lezers.

ik zoek al en tijd in Nederland blikken, en apparatuur om de blikken te kunnen dicht te sealen.

het plan is dan bloem rijst suiker water enz in blik in te gaan maken ipv glas wat kan breken.

de werking weet ik al, op youtube is te zien dat het in de VS onder de preppers de normaalste zaak van de dag is.

 

va1375.00-blik-(inblikken)_1602686179.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@food prepper,

er zijn slagers die zelf ingeblikt vlees  verkopen.

( online zijn diverse te vinden)

wellicht kan je daar es informeren naar hoe je aan de apparatuur kan komen.

of je spullen door hun in kan laten blikken?

Ja, in Amerika kan je bij de Mormonen community's inblikken. cannen zogezegd,reuzehandig natuurlijk is dat.

Hier zijn denk ik de slagers de enige optie.

good to be back,trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
19 minuten geleden, Michael Lee Platt zei:

€ 5,04  30%OFF | Manual Can Sealing Machine Crimping Device Cans Sealer Sealing Glass Cans Beader Manually Seaming Machine
https://a.aliexpress.com/_EwgXFzb1448384353-176141666.thumb.jpg.1fd6909d66f847c10ec6085981ad060b.jpg

Ik begrijp dat deze conservenblikken met inhoud wel door verhitting gesteriliseerd moeten worden. Dit doen die duurdere inblikapparaten automatisch. Hoe je dit met zo'n hand apparaatje moet doen weet ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Zo, de handsluitmachine die je bij die blikkenshop kunt kopen, kost maar liefst €399 !

wel voor blikken van 800 ml.

dat wel....😄

kost een paar centen,maar dan heb je natuurlijk wel wat !

thanx voor de link(s) !

Die van AlieExpress is maar €5,-  voor €600 heb je volgens mij ook een echte professionele inblikmachine. Ik denk dat we die lege conservenblikken ook veel goedkoper kunnen vinden als we even verder zoeken

 

aangepast door Michael Lee Platt
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Michael Lee Platt zei:

Nee, ik lees net dat die hand inblikapparaten niet geschikt zijn om voedsel te conserveren

Dan krijg je zoiets, lijkt me een beetje overkill. Ik ga toch maar kijken naar vacuümverpakken in zakken denk ik

 

spacer.png

 

https://bienfait.nl/product/proces-filtertechniek/procestechniek-procestechniek/verpakkingssystemen-en-toebehoren/inblikmachine/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 21-10-2022 om 09:12, Michael Lee Platt zei:

Nee, ik lees net dat die hand inblikapparaten niet geschikt zijn om voedsel te conserveren

als je wilt inmaken in blik, is het zelfde als met en potje met schroef deksel.

ik maak soep en de hele gamma van voeding in glazen poten van de jumbo,aldi,ah,coop enzenz.. als er maar een schroefdeksel bijzit (metaal).

met blik kun je niet de oude verpakking gebruiken.. dit omdat het deksel om is gevouwen voor afsluiting.

als je dus met blik wilt werken is dat eigenlijk net zo makkelijk als met potten.

product in blik. deksel er op, dicht draaien, en in de high presser canner. 90minuten op 15 psi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, food prepper zei:

als je wilt inmaken in blik, is het zelfde als met en potje met schroef deksel.

ik maak soep en de hele gamma van voeding in glazen poten van de jumbo,aldi,ah,coop enzenz.. als er maar een schroefdeksel bijzit (metaal).

met blik kun je niet de oude verpakking gebruiken.. dit omdat het deksel om is gevouwen voor afsluiting.

als je dus met blik wilt werken is dat eigenlijk net zo makkelijk als met potten.

product in blik. deksel er op, dicht draaien, en in de high presser canner. 90minuten op 15 psi.

Volgens mij zijn die "high pressure canners" niet beschikbaar/betaalbaar voor de gemiddelde prepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 30-12-2022 om 10:33, Ted zei:

Volgens mij zijn die "high pressure canners" niet beschikbaar/betaalbaar voor de gemiddelde prepper

Ted deze zijn beschikbaar, en de kostprijs, ja dat is en ander verhaal.

en de pressure canner die ik heb heeft geen rubber ring nodig om op druk te komen.

en ik ben er zeer tevreden mee meer omdat mij zoon er ook mee werkt en mijn kleinkinderen kijken mee.

dus 3 generaties. dus de kostprijs val dan weer mee want je koopt het veelal niet voor je zelf.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 29-12-2022 om 18:18, food prepper zei:

als je wilt inmaken in blik, is het zelfde als met en potje met schroef deksel.

ik maak soep en de hele gamma van voeding in glazen poten van de jumbo,aldi,ah,coop enzenz.. als er maar een schroefdeksel bijzit (metaal).

met blik kun je niet de oude verpakking gebruiken.. dit omdat het deksel om is gevouwen voor afsluiting.

als je dus met blik wilt werken is dat eigenlijk net zo makkelijk als met potten.

product in blik. deksel er op, dicht draaien, en in de high presser canner. 90minuten op 15 psi.

Wat is het effect hier van, desinfecteert de "high presser canner" alleen de buitenkant, of trekt het de pot vacuum?

Leg het uit alsof ik 6 jaar oud ben alstjeblieft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 15-2-2023 om 18:44, food prepper zei:

zoiets, maar dan zonder rubberen ring. want die gaan toch stuk.

en de amircan canner 921 heeft geen rubberen ring nodig om op druk te komen.

 

Screenshot-2020-12-31-at-10_11_32.png.9264d42475baa5b0a66317addd503b5c.png

zoiets dus.....

 

Hoi ik vraag mij af waar deze te koop kan zijn in Nederland, ik zoek precies die en krijg van alles over Amerika. 

Ik kijk naar Amerikaanse preppers o.a. op youtube en nu na een tijd ben ik ervan overtuigd dat deze een goede keuze zou zijn en ik er toch maar 1 wil aanschaffen maar ik zoek en zoek en vind niets, ja ik las ergens dat het rond de 450eu moet kosten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...