12gauge Geplaatst: 12 september 2012 Delen Geplaatst: 12 september 2012 nu ik die fantastische kit van KS gekocht heb (HULDE) ben ik toch eens gaan denken om mn ehbo gedeelte eens goed uit te breiden, natuurlijk heb ik pleisters, latex handschoenen, wat verband enzo nu zat ik er aan te denken om met dit uit te breiden; 1x Handschoenen polyethyleen (PE) glad 100st 1x Handschoenen polyethyleen (PE) geruwd 100st 1x Nobatop NW kompres 5x5cm bulk (200) 1x Noba steriel HG kompres 5x5cm 12lgs (60) 1x Noba steriel HG kompres 5x5cm 12lgs (60) 1x Noba steriel HG kompres 10x10cm 12lg (60) 1x Nobatop NW kompres 10x10cm bulk (200) 1x Nobafix 4cm x 4m (20) (verband) 1x Nobafix 10cm x 4m (20) (verband) 4x Noba synthetische wattenrol 10cm x 3m 1x Dermaplast Elastic 4cm x 5m (pleister) 1x Dermaplast Sensitive 5m x 8cm (pleister) 1x Scalpel met handvat Aesculap nr.20 (10) 1x Dettol desinfectiemiddel 500ml en ik gaat s kijken of ik ergens een doos snelverbanden op de kop kan tikken en ik wil weten of er een maat injectie spuiten is die een beetje all round leuk is (he stel je kan ergens antibiotica krijgen maar je moet het in kunnen spuiten) zit ik in de goeie richting of sla ik de plank volledig mis? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 12 september 2012 Delen Geplaatst: 12 september 2012 @12gauge. Bij de Baco in IJmuiden hebben cq hadden ze geweldige herbruikbare spuiten. Ik hoop dat er nog wat over is. http://www.baco-army-goods.nl/medische-artikelen/injectiespuit-glas-2ml.html http://www.baco-army-goods.nl/medische-artikelen/injectiespuit-naalden.html Wat kan jij trouwens ontzettend ouwehoeren. Ik kijk altijd via de forum activity stream. Dat is een grote stapel hondenblikken geworden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 12 september 2012 Delen Geplaatst: 12 september 2012 Wat is een KS kit ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 12 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2012 iets naar onder scrollen http://preppers.nl/forum/threads/1071-Medische-Artikelen-bestellen/page6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2012 niemand die mij er een zinnig antwoord over kan geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Hoi 12G, in het verleden heb ik een tijdje moeten injecteren met spul uit ampullen waarbij ik 10 ml Jecton (ref 9108) spuiten met 0.4x25mm Jecton naalden (ref 9003) kreeg. Super soepele naalden die je er met gemak injast. De spuiten waren in feite veel te ruim voor de hoeveelheid die ik spuiten moest maar die extra ruimte zit je echt niet in de weg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Ik zou er extra scalpelmesjes bijnemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 niemand die mij er een zinnig antwoord over kan geven? Hoi 12gauge, zie pm Groetjes nurse Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2012 JI; heel erg bedankt Frank; daar denk ik ook aan Mandy; gewoon een middenmoot spuit nemen dus? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Graag gedaan, Zie nieuwe pm Misscien krijg ik dan nog meer lachenbekkies;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr bruin Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Hallo 12g, Waarom zoveel handschoenen en waarom glad en geruwd ? Je gebuikt ze toch alleen in een EHBO situatie of is het voor wond verzorging of i.d ? Gr. Mr. Bruin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 12gauge, het zijn de enige spuiten waar ik ervaring mee heb, maar kan me niet voorstellen dat "te groot" een verkeerde keus is. Wbt naalden heb ik geen idee of het wat uitmaakt of je die nodig hebt om iets in een ader te spuiten of zoals ik deed in het vlees van m'n been. Ik kon een paar extra spuiten die ik nodig had gewoon over de toonbank bij mijn apotheek kopen voor 35 cent per spuit en 15 cent per naald en neem aan als ze zouden willen weten waarom je ze nodig hebt je altijd nog kan zeggen dat je voor de zekerheid vertrouwd steriel spul wilt hebben voor een reis naar Afrika o.i.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Je hebt zeer zeker veel verschil in naalden -insuline naaldjes bv novine -subcutane naaldjes -intramusculere naalden -intraveneuze naalden -infuus naalden -vlinder naaldjes/venflon naaldjes Etc etc etc Daarnaast zijn alle bovengenoemde naalden ook nog eens te krijgen in verschillende lengtes en dikte. Ook de spuitjes gaan vanaf 1ml tot 60 ml hoe groter en dikker de spuit hoe lastiger te hanteren. 5ml en 10ml spuitjes wordt het meest gebruikt bij ons in het ziekenhuis. De 50ml of 60ml gebruiken wij voor het geven van sondevoeding of bij bv. Morfine pompen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Je hebt zeer zeker veel verschil in naalden -insuline naaldjes bv novine -subcutane naaldjes -intramusculere naalden -intraveneuze naalden -infuus naalden -vlinder naaldjes/venflon naaldjes Etc etc etc Daarnaast zijn alle bovengenoemde naalden ook nog eens te krijgen in verschillende lengtes en dikte. Ook de spuitjes gaan vanaf 1ml tot 60 ml hoe groter en dikker de spuit hoe lastiger te hanteren. 5ml en 10ml spuitjes wordt het meest gebruikt bij ons in het ziekenhuis. De 50ml of 60ml gebruiken wij voor het geven van sondevoeding of bij bv. Morfine pompen Nou, naalden hoef ik dus niet te kopen want ik heb nog nooit iets gespoten met een injectienaald en nu blijkt er ook nog voor iedere situatie een andere te zijn... Ik ben bang dat ik alleen meer schade kan doen met een spuit ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 daarom is er de prepper club workshop gestart zodat totale leken de basis kunnen krijgen die in een shift levens kan redden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Hoi shooter, Als je niet weet wat je doet wel ja! kijk naar deze link http://preppers.nl/forum/threads/1087-Medicijnen-toedienen-per-injectie Op de meeting van 13 oktober ga ik er verder op in. Belangrijk naast kunnen injecteren is weet wat je gaat injecteren,hoeveel en waar en waarom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2012 Hallo 12g, Waarom zoveel handschoenen en waarom glad en geruwd ? Je gebuikt ze toch alleen in een EHBO situatie of is het voor wond verzorging of i.d ? Gr. Mr. Bruin mijn blik hierop is dat je als je wat verzorgt je schoon werkt stel jij hebt een flinke wond, ongelukje met de kettingzaag (kan gebeuren toch?) het laatste wat je wil boven op je problemen is dat ik je wond ga dichtmaken met dat sneetje van vorige week toen ik een konijn slachte misschien heb ik iets onderhuids iets wat ik niet weet, of misschien heb jij wel iets overdracht van bacterien via bloed is iets waar je echt rekening mee moet houden (hoeveel junks hebben zo geen aids gekregen?) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2012 Je hebt zeer zeker veel verschil in naalden -insuline naaldjes bv novine -subcutane naaldjes -intramusculere naalden -intraveneuze naalden -infuus naalden -vlinder naaldjes/venflon naaldjes Etc etc etc Daarnaast zijn alle bovengenoemde naalden ook nog eens te krijgen in verschillende lengtes en dikte. Ook de spuitjes gaan vanaf 1ml tot 60 ml hoe groter en dikker de spuit hoe lastiger te hanteren. 5ml en 10ml spuitjes wordt het meest gebruikt bij ons in het ziekenhuis. De 50ml of 60ml gebruiken wij voor het geven van sondevoeding of bij bv. Morfine pompen weer bedankt voor je PM zou jij misschien 2 dozen spuiten voor me uit willen zoeken bij daxtrio? het liefst spuit en naald aan elkaar das wel zo makkelijk het gaat mij erom dat ik wat heb liggen ookal heb ik er niet zoveel verstand van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2012 de spuiten heb ik even laten zitten, daar moet ik me in verdiepen nog heb er alcohol deppers bij gedaan en 2 ipv 1 doosje scalpels gedaan bij de dettol ook kortom weer een mooie doos vol Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivan Geplaatst: 19 september 2012 Delen Geplaatst: 19 september 2012 Wat dacht je van een sterilisatie set. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2012 op aanraden van frank19?? heb ik er dettol in gedaan om te ontsmetten voor voorlopig zal vast niet de laatst doos zijn die ik bestel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 19 september 2012 Delen Geplaatst: 19 september 2012 de spuiten heb ik even laten zitten, daar moet ik me in verdiepen nog heb er alcohol deppers bij gedaan en 2 ipv 1 doosje scalpels gedaan bij de dettol ook kortom weer een mooie doos vol Die alcohol deppers zijn super goede Fire Starters! Één vonkje en hopla...fik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 zal t onthouden in geval van nood t ehbo gedeelte begint goed op peil te raken bij deze of ik moet sommige dingen over het hoofd zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 mischien watjes met adrenaline om bloedingen te stoppen op plaatsen waar je geen drukverband kan aanbrengen... ook al moet je hier voorzichtig mee zijn omdat de bloedtoevoer van bv een vinger dan fel kan afnemen door het samentrekken van de bloedvaatjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
timo716 Geplaatst: 23 september 2012 Delen Geplaatst: 23 september 2012 nu ik die fantastische kit van KS gekocht heb (HULDE) ben ik toch eens gaan denken om mn ehbo gedeelte eens goed uit te breiden, natuurlijk heb ik pleisters, latex handschoenen, wat verband enzo nu zat ik er aan te denken om met dit uit te breiden; 1x Handschoenen polyethyleen (PE) glad 100st 1x Handschoenen polyethyleen (PE) geruwd 100st 1x Nobatop NW kompres 5x5cm bulk (200) 1x Noba steriel HG kompres 5x5cm 12lgs (60) 1x Noba steriel HG kompres 5x5cm 12lgs (60) 1x Noba steriel HG kompres 10x10cm 12lg (60) 1x Nobatop NW kompres 10x10cm bulk (200) 1x Nobafix 4cm x 4m (20) (verband) 1x Nobafix 10cm x 4m (20) (verband) 4x Noba synthetische wattenrol 10cm x 3m 1x Dermaplast Elastic 4cm x 5m (pleister) 1x Dermaplast Sensitive 5m x 8cm (pleister) 1x Scalpel met handvat Aesculap nr.20 (10) 1x Dettol desinfectiemiddel 500ml en ik gaat s kijken of ik ergens een doos snelverbanden op de kop kan tikken en ik wil weten of er een maat injectie spuiten is die een beetje all round leuk is (he stel je kan ergens antibiotica krijgen maar je moet het in kunnen spuiten) zit ik in de goeie richting of sla ik de plank volledig mis? hey ben hier nieuw en dit kwam langs mag ik wat adviezen geven? ben volleerd bhv er en heb zware trauma ehbo gehaald omdat ik bhv ploegleider was in een sport complex als u met meerdere mensen ergens gaat schuilen zou ik meer verbandrollen in verschillende maten inslaan dozen steriele gaasjes en meer dettol. over de antibiotica : bij de wet zijn die strikt gereguleerd. ben zelf micro bioloog nu dus wij hebben ze wel. maar ze zijn niet los verkrijg baar. (wel in vs maar geloof dat er een invoer verbod is) die PE handschoenen zijn leuk voor kleine klusjes zeg maar nitril is beter voor grote klusjes en verwondingen en dan steriele per paar verpakkingen een paar of ze zelf per 2 verpakken na ze in een snelkook pan 20 minuten te hebben gedaan . (ook alcohol 70% werkt lekker ontsmettend en veel jodium) heb zelf : veel gaasjes verbanden clips en tapes. jodium en 2 potten dettol staan als u hele erge verwondingen van plan bent te krijgen kunt u een schepbrancard aanschaffen maar dat is handiger om zwaar gewonden te vervoeren en een sta in de weg hoop dat dit helpt ? groetjes timo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.